ژاپن سامسونگ

چرا ژاپنی‌ها گوشی سامسونگ نمی‌خرند؟

زندگی ژاپنی‌ها به تکنولوژی گره خورده اما سال‌ها است مردم این کشور، به جای خرید گوشی‌های سامسونگ سراغ برندهایی مانند سونی، اپل و پیکسل می‌روند. با این حال دلیل دوری ژاپنی‌ها از گوشی‌ها و به طور کلی محصولات این برند چیست؟

ژاپن یکی از عجیب‌ترین و در عین حال جالب‌ترین کشورهای جهان است. تاریخ این کشور همواره با جنگ همراه بوده و فرهنگ ژاپن، همیشه برای بسیاری از مردم دیگر کشورها جذابیت داشته است. ژاپنی‌ها علاقه زیادی به تکنولوژی دارند اما معمولا سراغ استفاده از گوشی‌های سامسونگ با رابط کاربری وان یو ای که جدیدترین تکنولوژی‌ها را در خود جای داده نمی‌روند. در ادامه این مطلب گجت نیوز، دلیل دوری ژاپنی‌ها از گوشی‌ها و گجت‌های سامسونگ را بررسی خواهیم کرد.

ژاپنی‌ها هنوز با کره مشکل دارند!

کره جنوبی و ژاپن از نظر جغرافیایی و نژادی نزدیکی بسیار زیادی به یک دیگر دارند. حتی از نظر سیاسی نیز این دو کشور در بسیاری از موارد متحد محسوب می‌شوند و همکاری‌هایی با یک‌دیگر داشته‌اند. با این حال در فرهنگ ژاپنی‌ها، کره‌ای‌ها جایگاه خیلی خوبی ندارند و نگاه مردم ژاپن به ساکنین کره شمالی، نگاهی بالا به پایین است.

مشکل ژاپن و کره

پیش از هر چیز بهتر است بگوییم حس ژاپنی‌ها به کره‌ای‌ها یک‌طرفه نیست و در کره نیز بسیاری از مردم هنوز با ژاپن مشکل دارند.

میان برخی از مردم ژاپن، کره جنوبی با وجود پیشرفت‌های بیشمارش کشوری عقب‌مانده از نظر فرهنگی و تکنولوژیکی است. حتی برخی از مردم ژاپن تصور می‌کنند کره‌ای‌ها انسان‌های خطرناکی هستند.

با وجود این که پس از جنگ جهانی دوم، بسیاری از جنبش‌های میهن‌پرستانه ژاپنی‌ها کمرنگ شد اما همچنان مردم این کشور، علاقه زیادی به کشورشان و محصولات تولید ژاپن دارند. در کنار این مورد، مشکلات دیرینه‌ای میان کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها وجود دارد که حتی زمان هم آن‌ها را حل نکرده است.

سامسونگ، قربانی چندین قرن جنگ!

جنگ‌های کره و ژاپن مسئله مدرنی محسوب نمی‌شوند و از قرن چهاردهم، جنگ میان این دو کشور وجود داشته است. در قرن بیستم و بین سال‌های ۱۹۱۰ تا ۱۹۴۰ این جنگ‌ها اوج گرفتند و باعث شدند مشکلات میان کره و ژاپن بیشتر از قبل شود.

با این حال پس از پایان جنگ جهانی دوم، انتظار می‌رفت کره و ژاپن روابط بهتری داشته باشند اما در این سال‌ها، رقابت اقتصادی میان این دو کشور آغاز شد و تا به امروز ادامه دارد.

سامسونگ در ژاپن

سامسونگ کمپین‌های تبلیغاتی زیادی را برای افزایش فروش در ژاپن به راه‌ انداخته و نتیجه این کمپین‌ها، رشد چندین درصدی فروش بوده است.

با این که گوشی‌های سامسونگ در بسیاری از کشورهای جهان لقب پرفروش‌ترین را به دوش می‌کشند اما وضعیت سامسونگ در ژاپن به دلیل مشکلات بیشماری که میان ژاپنی‌ها و کره‌ها وجود دارد، کاملا متفاوت است.

آخرین آمارهای منتشر شده نشان می‌دهند سهم سامسونگ از بازار گوشی‌های هوشمند در سال ۲۰۲۳، تنها ۱۳.۵ درصد بوده است. شاید این عدد خیلی کم به نظر برسد اما بهتر است بدانید در سال ۲۰۱۷ میلادی، سامسونگ سهمی ۵ درصدی از بازار گوشی‌های هوشمند ژاپن داشت. سامسونگ در سال‌های اخیر با بازاریابی گسترده توانست بخشی از بازار ژاپن را به دست آورد اما با توجه به وضعیت فعلی، احتمالا به هیچ وجه نتواند پرفروش‌ترین گوشی ژاپن باشد.

ژاپنی‌ها عاشق آیفون هستند

در آمارهای منتشر شده از سال ۲۰۲۳ میلادی، اپل با در دست داشتن ۵۶.۸ درصد بازار ژاپن، پرطرفدارترین گوشی در این کشور است. سونی در سال‌های پیش وضعیت بهتری داشت اما سیاست‌های عجیب و غریب این شرکت باعث شدند سونی از جایگاه دوم به جایگاه چهارم سقوط کند و تنها ۵.۸ درصد از بازار را در دست داشته باشد. شرکت تایوانی و کمترشناخته شده شارپ نیز با در دست داشتن ۹.۲ درصد از بازار ژاپن در جایگاه سوم است.