عرضه فیات ۵۰۰، اولین خودرو وارداتی اروپایی در سامانه فروش یکپارچه

فیات ۵۰۰، اولین خودرو وارداتی اروپایی سامانه یکپارچه، هفته آینده عرضه می‌شود

پس از مدت‌ها انتظار، فیات ۵۰۰ به‌عنوان اولین وارداتی اروپایی سامانه یکپارچه فروش در دسترس قرار می‌گیرد. در ادامه شاهد جزئیات Fiat 500 باشید.

سال گذشته که بالاخره آزادسازی مجدد واردات خودرو قطعی شد، زمزمه‌هایی درباره واردات فیات ۵۰۰ و همچنین فیات تیپو توسط شرکت پارسیان موتور به گوش رسید و به همین مناسبت، در گجت نیوز نگاهی به مشخصات فنی، آپشن ها و قیمت احتمالی فیات ۵۰۰ وارداتی داشتیم. حالا بر اساس جدیدترین اخبار خودرو داخل کشور، این محصول فیات قرار است هفته آینده از طریق سامانه فروش یکپارچه رسماً به عرضه برسد.

عرضه فیات ۵۰۰ در سامانه فروش یکپارچه

عرضه فیات ۵۰۰، اولین خودرو وارداتی اروپایی در سامانه فروش یکپارچه

8 خودرو وارداتی از جمله هاچ بک شهری معروف فیات 500 هفته بعد به سامانه فروش یکپارچه راه پیدا می‌کنند؛ در واقع این خودرو فیات اولین وارداتی اروپایی این سامانه به‌شمار می‌رود. در حالی که چندین سال است در نتیجه‌ی تشدید تحریم‌ها و در همان حال محدودیت‌های وارده از داخل، نبود محصولات باکیفیت اروپایی در بازار خودرو ایران حس می‌شود، ورود این خودرو می‌تواند اتفاق مثبتی تلقی شود.

فیات ۵۰۰ وارداتی قوای محرکه خود را از یک پیشرانه 1.2 لیتری تنفس طبیعی تامین می‌کند که توانایی تولید قدرت 69 اسب بخار و گشتاور 102 نیوتن‌متر را دارد. یک گیربکس اتوماتیک 5 سرعته، نیرو محرکه آن را به چرخ‌ها منتقل می‌کند و مصرف سوخت آن در یک سیکل ترکیبی 4.7 لیتر به‌ازای هر 100 لیتر برآورد شده است. از جمله امکانات این هاچ بک ایتالیایی نام و نشان‌دار هم می‌توان به ایربگ‌های جلو و کناری، کنترل پایداری الکترونیکی، کنترل شروع حرکت در سربالایی، تهویه خودکار، نمایشگر مرکزی مولتی‌مدیا و دوربین و سنسور پارک عقب اشاره کرد.

به‌وضوح اگرچه فیات ۵۰۰ در بازار مبدا محصولی مقرون‌به‌صرفه برای کاربری روزمره شهری است، در ایران به‌عنوان خودرویی بالارده عرضه می‌شود. به‌طور دقیق‌تر، انتظار می‌رود این هاچ بک با قیمت بیش از 2 میلیارد تومان در دسترس قرار بگیرد؛ محدوده‌ای که فاصله محسوسی با آنچه «مقرون به صرفه» می‌نامیم دارد. در نهایت، نظر شما کاربران گجت نیوز راجع به این ماشین وارداتی اروپایی چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*