نسخه برقی ری را ایران خودرو

جزئیات جدیدی از نسخه برقی ری را ایران خودرو منتشر شد

به‌زودی نسخه برقی ری را ایران خودرو تولید و رونمایی می‌شود. پلتفرم مدرن شاسی بلند ایران خودرو امکان تولید در دو نسخه بنزینی و الکتریکی را می‌دهد.

اگر پیگیر اخبار خودرو باشید، احتمالا می‌دانید که تیر ماه سال گذشته برای نخستین بار ایران خودرو از شاسی بلند جدید تولیدی خودش به‌نام «ری را» رونمایی کرد. یک کراس اوور جمع و جور که حداقل از نظر ظاهری می‌تواند با نمونه‌های خارجی رقابت کند. اما یکی از ویژگی‌های برجسته این محصول، پلتفرم دوگانه آن است که امکان تولید و عرضه آن با یک موتور بنزینی یا برقی را فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید:

مشخصات فنی و امکانات ری را ، اولین شاسی بلند ایرانی رسما اعلام شد

مدیرعامل شرکت جتکو (شرکت جامع تحقیق و توسعه فناوری‌های خودرو) در اظهارنظر تازه‌ای می‌گوید که ایران خودرو نخستین خودروساز ایرانی است که مالکیت یک پلتفرم خودرو برقی را بر عهده دارد. پلتفرم ایران خودرو، به این شرکت اجازه تولید محصولاتی مبتنی بر دو پیشرانه بنزینی و الکتریکی را خواهد داد. اتفاقی که برای نخستین بار در کشور رخ می‌دهد.

جتکو برای افزایش توانمندی‌های صنعت خودرو کشور قرار است با خودروسازان خارجی همکاری‌هایی را آغاز کند. این همکاری می‌تواند به توسعه بازار و گسترش هر چه بیشتر زیرساخت‌ها کمک کند. ضمن اینکه به انتقال فناوری از کشورهای توسعه یافته به ایران کمک شایانی خواهد کرد.

چالش‌های تولید نسخه برقی ری را ایران خودرو

اما شاید مهم‌ترین چالش پیش روی نسخه برقی ری را ایران خودرو یا دیگر محصولات برقی در آینده، به تولید انبوه رساندن آن‌ها است. قیمت تمام شده اتومبیل و کشش بازار، دو عنصر مهمی است که می‌تواند روی تولید انبوه تاثیر مستقیمی بگذارد. با توجه به هزینه‌های بالای تولید باتری اتومبیل‌های الکتریکی، این خودروها از مدل‌های بنزین سوز گران‌تر هستند. علاوه بر این، با توجه به اینکه تیراژ تولید خودروهای برقی در کارخانجات نمی‌تواند خیلی بالا باشد، در نتیجه قیمت آن‌ها نمی‌تواند برای مشتریان جذابیتی داشته باشد.

اما اگر این موانع در تولید رفع شود و خودروساز بتواند با قیمت تمام شده پایین‌تری محصول خودش را به بازار عرضه کند، می‌توانیم شاهد دستاوردهای تازه‌ای در صنعت خودروسازی باشیم و با شرکت‌های خارجی رقابت کنیم. اولین و مهم‌ترین گام در این راه، کم کردن فاصله در فناوری‌های نوین باتری‌سازی و سنسورها با سطح جهانی از طریق سرمایه‌گذاری بیشتر است.

شما چه فکری می‌کنید؟ آیا به‌زودی می‌توانیم شاهد حضور خودروهای برقی ایرانی در خیابان‌های کشور باشیم؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*