انتشار آپدیت های اندروید برای گوشی های سامسونگ

از امروز دیگر سامسونگ در انتشار آپدیت های اندروید بهترین نیست!

گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۸ با پشتیبانی نرم افزاری ۷ ساله رونمایی شدند. این یعنی سامسونگ دیگر در انتشار آپدیت های اندروید بهترین نیست!

سامسونگ طی سال‌های اخیر در زمینه انتشار آپدیت های اندروید از برتری چشمگیری نسبت به دیگر رقبا برخوردار بوده است. این شرکت از همان ابتدای راه تولید گوشی‌های اندرویدی در ارائه بروزرسانی‌ها عملکرد خوبی داشت. در آن زمان، دو بروزرسانی بزرگ اندروید را برای گوشی‌هایش منتشر می‌کرد؛ موضوعی که توسط دیگر تولیدکنندگان تضمین نمی‌شد و اغلب فقط به انتشار یک بروزرسانی بسنده می‌کردند.

در چند سال اول، انتشار بروزرسانی برای گوشی‌های سامسونگ خیلی طول می‌کشید؛ اما در نهایت گوشی‌ساز کره‌ای این مشکل را برطرف کرد. گرچه باز هم سرعت انتشار این بروزرسانی‌ها نسبت به دیگر تولیدکنندگان پایین‌تر بود، اما این را هم باید در نظر بگیریم که تعداد مدل گوشی‌های سامسونگ خیلی بیشتر از سایرین بود.

انقلاب نرم افزاری گوشی‌های سامسونگ در سال ۲۰۱۹

در سال ۲۰۱۹، انقلابی در بخش سیاست‌های نرم افزاری سامسونگ شکل گرفت و غول کره‌ای گارانتی دریافت سه بروزرسانی بزرگ را برای تمام پرچمداران و برخی از میان‌رده‌های خودش تضمین کرد. این درحالیست که پیش از آن فقط گوگل و وان پلاس در بین گوشی‌سازهای اندرویدی، انتشار سه بروزرسانی اندروید را ضمانت می‌کردند.

انتشار آپدیت های اندروید برای گوشی های سامسونگ

گوشی‌های سری گلکسی S10 سامسونگ

ولی همین که سامسونگ آپدیت‌ها را در اختیار تعداد بیشتری از دستگاه‌هایش قرار می‌داد، آن را از سایرین متمایز می‌کرد. کار به همین‌جا ختم نشد. دو سال بعد، سامسونگ پرچمداران و میان‌رده‌هایی را با ضمانت دریافت ۴ بروزرسانی بزرگ اندروید و ۵ سال دریافت بروزرسانی‌های امنیتی راهی بازار کرد. محصولاتی مثل گلکسی A33 و A53 که به‌جرات جزو بهترین گوشی های میان رده بازار محسوب می‌شوند.

بعد از تصمیم سامسونگ، برخی از گوشی‌سازهای چینی هم این رویه را در پیش گرفتند؛‌ اما همچنان گوگل به‌عنوان صاحب کل اندروید فقط سه بروزرسانی بزرگ را تضمین می‌کرد که این موضوع تا روز گذشته نیز ادامه داشت. شب گذشته در رویداد Made by Google، این شرکت آمریکایی خبر از تغییر سیاست‌های نرم افزاری خود داد که می‌تواند آن را به سلطان جدید بازار اندرویدی‌ها تبدیل کند.

گوشی‌های سری پیکسل ۸ گوگل تا ۷ سال آپدیت می‌شوند

شب گذشته گوگل از سیاست جدیدی برای بخش نرم افزاری خودش پرده‌برداری کرد که می‌تواند تمام مناسبات بازار موبایل را عوض کند. گوشی‌های خانواده گوگل پیکسل ۸ که شب گذشته رونمایی شدند، می‌توانند تا ۷ سال از پشتیبانی نرم افزاری گوگل بهره‌مند باشند! این یعنی دو سال بیشتر از سامسونگ و دقیقا همان پشتیبانی نرم افزاری که اپل برای گوشی‌هایش ارائه می‌کند.

گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۸

گوشی‌های سری گوگل پیکسل ۸

البته هنوز مشخص نیست که پشتیبانی ۷ ساله از گوشی‌های Pixel 8 به‌معنای دریافت ۷ نسخه مختلف اندروید توسط آن‌ها است یا آنکه تا ۵ سال آپدیت‌های اندرویدی را می‌گیرند و ۲ سال آینده فقط بروزرسانی‌های امنیتی برای آن‌ها منتشر می‌شود. اگر این دو گجت بخواهند تا ۷ سال آپدیت‌های بزرگ اندروید را دریافت کنند، اتفاق بزرگی برای دنیای اندروید محسوب خواهد بود.

ما منتظر ارائه توضیحات بیشتری از سوی گوگل هستیم. اما همه چیز نشان می‌دهد که دیگر سامسونگ در انتشار آپدیت های اندروید بهترین نیست و حالا صاحب اندروید ستاره درخشان بازار موبایل خواهد بود.