مزدا MX-5 2024

مزدا MX-5 2024 ، رودستر جذاب ژاپنی معرفی شد

مزدا MX-5 2024 میاتا با طراحی جدید و امکانات بیشتر معرفی شد. در ادامه با مشخصات و امکانات رودستر جذاب ژاپنی Mazda MX-5 2024 آشنا خواهیم شد.

مزدا MX-5 2024 در ژاپن معرفی شد. مزدا طراحی ظاهری جدید و امکانات بیشتری را برای مدل 2024 این رودستر جذاب خود در نظر گرفت. در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با مشخصات و امکانات Mazda MX-5 2024 آشنا کنیم.

مشخصات مزدا MX-5 2024

مزدا MX-5 2024

مزدا MX-5 2024 که در ژاپن با نام رودستر RF نیز به فروش می‌رسد اکنون به چراغ‌های جلو LED با دی‌لایت‌های یکپارچه مجهز شده است. طراحی چراغ‌های عقب نیز تغییر پیدا کرده و اکنون تمام بخش‌های آن نظیر چراغ‌های راهنما از LED بهره می‌برند.

مزدا MX-5 2024

طراحان برای نصب حسگر رادار کروز کنترل تطبیقی با ترمز هوشمند نیز تغییراتی را برای بخش چپ جلوپنجره در نظر گرفتند. این سیستم هنگام حرکت با دنده عقب و حداکثر سرعت 15 کیلومتر در ساعت فعال می‌شود و اگر موانع را تشخیص دهد، می‌تواند به شکل خودکار خودرو را متوقف کند. از سایر ویژگی‌های طراحی این خودرو می‌توان به رینگ‌های 16 و 17 اینچی و رنگ خاکستری متالیک اشاره کرد.

مزدا MX-5 2024

طراحان برای کابین این خودرو نیز نمایشگر 8.8 جدیدی با عملکردی نرم‌تر و سریع‌تر را در نظر گرفتند که باعث مدرن‌تر شدن کابین شده است. از سایر ویژگی‌های جدید این بخش می‌توان به درگاه USB-C، پشت‌آمپرهای به‌روزتر، دکمه قرمز SOS و آینه وسط بدون فریم اشاره کرد.

مشخصات فنی Mazda MX-5

Mazda MX-5

دیفرانسیل لغزش محدود یکی دیگر از قابلیت‌های جدید مدل ND3 این خودرو محسوب می‌شود که می‌تواند پایداری مدل‌های مجهز به گیربکس 6 سرعت دستی را ارتقا دهد. فرمان برقی این خودرو نیز نسبت به قبل اصلاح شده و به همین دلیل اکنون اصطکاک کمتری را به همراه دارد و بازخورد آن نیز طبیعی‌تر است. مزدا MX-5 2024 به حالت پیست سیستم کنترل پایداری نیز مجهز شده؛ این حالت فقط هنگامی که راننده نتواند خودرو را کنترل کند، فعال خواهد شد.

Mazda MX-5

موتور 1.5 لیتری این رودستر جذاب ژاپنی اکنون می‌تواند 4 اسب بخار قدرت بیشتری را به تولید برساند. ضمن این‌که موتور 2 لیتری با گیربکس دستی این خودرو نیز اکنون در شتاب‌گیری عملکرد بهتری به همراه دارد. گفتنی است مزدا قصد دارد نسل بعدی این خودرو را طبق استانداردهای آلایندگی سخت‌گیرانه  الکتریکی‌سازی کند. از این رو طرفداران این خودرو فقط چند سال می‌توانند از نسخه‌درون‌سوز آن لذت ببرند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*