شکایت مشتریان از فروشندگان آیفون 14 بابت رجیستری

اگر آیفون ۱۴ خریده‌اید و رجیستر نمی‌شود، از فروشنده شکایت کنید!

ستاد مبارزه با قاچاق کالا می‌گوید اگر آیفون 14 خریده‌اید و رجیستر نشده است، مشتریان می‌توانند از فروشنده گوشی شکایت کنند!

سال گذشته با عرضه گوشی‌های خانواده آیفون 14، تمام طرفداران اپل که تعداد آن‌ها در ایران کم هم نیست منتظر رجیستر شدن این محصولات ماندند. گرچه به‌صورت رسمی گفته شده بود که قرار نیست این خانواده ریجستر شوند و فروش آن‌ها ممنوع است. ولی مشتریان این هشدار را جدی نگرفتند و عده زیادی محصولات این سری را خریداری کردند.

اکنون بیش از یک سال از آن اتفاق افتاده و نه تنها خبری از رجیستر آیفون 14 نیست، بلکه گوشی‌های سری آیفون 15 که اخیرا به‌صورت قاچاقی وارد کشور شده‌اند هم رجیستر نخواهند شد. حالا ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز آب پاکی را روی دست مشتریان این سری محصولات ریخت و اعلام کرد که به‌هیچ عنوان این محصولات رجیستر نمی‌شوند. ورود این گوشی‌ها حتی به‌صورت مسافری نیز ممنوع خواهد بود.

شکایت مشتریان از فروشندگان آیفون 14 بابت رجیستری

بیشتر بخوانید:

آیفون 14 و 15 رجیستر نمی‌شوند؛ آب پاکی دبیر انجمن واردکنندگان موبایل رو دست طرفداران اپل

اما این پایان ماجرا نیست. ستاد مبارزه با قاچاق کالا اعلام کرده که فروش گوشی‌های آیفون 14 به بعد نیز در فروشگاه‌های کل کشور ممنوع است و با عرضه‌کنندگان آن برخورد خواهد شد. همچنین گفته می‌شود تمام این گوشی‌ها قرار است از سطح بازار جمع‌آوری شود. علاوه بر این،‌ تمام دانگل‌های آیکاس که به‌عنوان روش دور زدن رجیستر آیفون‌ها شناخته می‌شود نیز به‌زودی از بازار جمع‌آوری خواهند شد و با فروشندگان آن‌ها برخورد قانونی می‌شود.

در جدیدترین بخشنامه صادر شده از سوی این ستاد آمده است:

جناب آقای جهت الله مهدوی

دبیر محترم کمیسیون برنامه‌ریزی، هماهنگی و نظارت بر مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران

سلام علیکم؛

احتراما پیرو سیاست‌های متخذه در ستار مرکزی و جلسات هماهنگی بعمل آمده قبلی متقضی است با فوریت نسبت به هماهنگی اقدام برای برخورد با عرضه تلفن همراه آیفون 14 و بالاتر از نشان تجاری اپل و دانگل‌های آیکاس در سطح عرضه و محل‌های عمده دپو در نقاط شناسایی شده توسط کمیته اطلاعات و شناسایی قرارگاه و هماهنگی فراجا و صمت ا ستان اقدام نمایید و نتایج به قرارگاه مرکزی منعکس گردد.

تکلیف خریداران آیفون 14 و 15 چیست؟

شکایت مشتریان از فروشندگان آیفون 14 بابت رجیستری

حمیدرضا دهقانی‌نیا،‌ سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق در مصاحبه اخیر خودش با ایسنا، عنوان کرده که به دفعات زیادی به مردم بابت نخریدن این گوشی‌ها هشدار داده است؛ با این حال بسیاری از فروشندگان با فریب مشتریان و وعده رجیستر شدن گوشی،‌ آیفون‌های سری 14 و 15 را می‌فروشند.

وی به مشتریان توصیه می‌کند که اگر فریب فروشندگان موبایل را خورده‌اند، می‌توانند از آن‌ها شکایت کنند.