کاهش زمان تحویل مرسولات پستی به چند دقیقه

وزیر ارتباطات: زمان تحویل مرسولات پستی به چند دقیقه می‌رسانیم

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در تازه‌ترین اظهار نظر خود گفته است که به‌دنبال متحول‌سازی پست کشور است تا زمان تحویل مرسولات پستی را به چند دقیقه برساند!

پیدایش فروشگاه‌های اینترنتی، علاوه بر این که باعث کاهش ترددهای درون شهری برای خرید محصولات مختلف شده، به ارسال مرسولات پستی توسط شرکت‌های پستی کشور نیز رونق بخشیده است. طبق آخرین آمارها، شرکت ملی پست سالانه نزدیک به ۳۰۰ میلیون مرسوله پستی را در سراسر کشور جابجا می‌کند. از این رو، با هوشمندسازی فرآیند ارسال مرسولات، می‌توان از تمام پتانسیل پست کشور استفاده کرد. عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در حاشیه رونمایی از چندین پروژه هوشمندسازی و توسعه زیرساخت‌های پستی کشور نیز با تأکید بر این موضوع، عنوان کرده که باید تمام مراحل از ارسال تا دریافت مرسوله، کاملا هوشمند باشد. در واقع وقتی فردی مرسوله‌ای را به پست تحویل می‌دهد، باید بتواند زمان تحویل مرسولات پستی را هم مشخص کند تا مشتریان در زمان تعیین شده آن را تحویل بگیرند.

زمان تحویل مرسولات پستی کاهش پیدا می‌کند

وزیر ارتباطات می‌گوید که تمام تلاش مجموعه پستی کشور بر این است که زمان تحویل گرفته مرسوله پستی کاهش پیدا کند و به کمترین زمان ممکن برسد. این یعنی حتی در عرض چند دقیقه و کمتر از یک ساعت، مشتری مرسوله پستی خودش را تحویل بگیرد.

کاهش زمان تحویل مرسولات پستی به چند دقیقه

به گفته زارع پور، هر روزه به تعداد کسب‌وکارهای هوشمند شده افزوده می‌شود و این یعنی باید هوشمندسازی پست نیز متناسب با این افزایش، سرعت بگیرد. ارتقا سطح فعالیت پستی، بی‌شک می‌تواند روی رشد و رونق گرفتن کسب‌و‌کارهای هوشمند نیز تأثیرگذار باشد. اما لازمه این کار استفاده از تمام ظرفیت‌ها و پتانسیل شرکت‌های دانش بنیان و بخش خصوصی است.

پست، نیازمند استفاده از فناوری‌های جدید است

وزیر ارتباطات بر این باور است که باید از قبول مرسوله گرفته تا تحویل و توزیع آن از فناوری‌های جدید و بروز استفاده کرد. با این کار، دقت و سرعت شانه به شانه‌ی هم بالا خواهد رفت و در نهایت منجر به افزایش رضایت مشتریان می‌شود. در حال حاضر، به‌لطف تکنولوژی‌های امروزی مشتریان می‌توانند زمان تحویل مرسوله خود را در بازه‌های زمانی مختلفی انتخاب کنند. ایده‌آل‌ترین حالت ممکن، انتخاب این بازه بین چند دقیقه تا چند ساعت است.

اما علاوه بر فناوری‌های جدید، وسایل نقلیه نیز اهمیت فراوانی برای حمل و نقل مرسولات پستی دارند. بر همین اساس، اخیرا بیش از ۸۰ دستگاه کامیون، کامیونت و ون جدید به ناوگان حل و نقل پست کشور افزوده شده که می‌تواند خون تازه‌ای را در رگ‌های پست کشور به‌جریان بیاندازد.