پلی استیشن 5 جدید

قیمت، تاریخ عرضه و مشخصات پلی استیشن 5 اسلیم (PS5 Slim)

سونی سرانجام از نسل جدید کنسول پلی استیشن 5 موسوم به پلی استیشن 5 اسلیم (PS5 Slim) رونمایی کرد. این کنسول 30 درصد کوچکتر و 24 درصد سبک‌تر از PS5 اولیه است.

در حالی که با گذشت تنها سه سال از عرضه کنسول های نسل نهمی سونی، در برخی رسانه‌ها صحبت از پلی استیشن 6 و مشخصات آن است، شب گذشته سونی به‌طور رسمی از مدل جدید کنسول های پلی استیشن 5 خود که به یک دیسک درایور قابل جدا شدن و یک ترابایت حافظه داخلی مجهز هستند، رونمایی کرد.

این کنسول که توسط بسیاری افراد با نام PS5 Slim شناخته می‌شود، اندکی جمع و جورتر از مدل‌های کنونی پلی استیشن 5 است و قرار است به‌زودی جانشین مدل‌های کنونی این کنسول شود. قیمت این مدل جدید در سری های دارای دیسک درایو برابر با 500 دلار و در صورت نبود دیسک درایو برابر با 450 دلار خواهد بود.

پلی استیشن 5 اسلیم چه تفاوتی با سری قبلی خواهد داشت؟

کنسول PS5 Slim

مدل جدید کنسول PS5 در مقایسه با مدل اولیه این کنسول با کاهش حجم و وزن چشمگیری روبرو شده است. به‌طور خاص، حجم این کنسول در مقایسه با مدل اولیه 30 درصد و وزن آن نیز 24 درصد کاهش داشته است. البته این درصدها حدودی بوده و به مدل کنسول انتخابی شما بستگی خواهد داشت.

سونی همچنین رویکردی ماژولار را نیز در طراحی نسل جدید کنسول‌هایش پیش گرفته و از یک برآمدگی در کنار PS5 Slim بهره برده که محل جاگیری دیسک درایور است. به این ترتیب می‌توان در صورت عدم نیاز، دیسک درایور مدل استاندارد را باز کرد و با تعویض پانل کناری، آن را به مدل دیجیتال تبدیل نمود!

در این زمینه، سید شومن، مدیر بخش ارتباط محتوای سونی اعلام کرد که PS5 جدید از چهار پانل در روی سطح خود بهره خواهد برد که دوتای بالایی ظاهری براق داشته و پانل‌هایی پایینی رنگ مات دارند. علاوه بر این، افرادی که مدل دیجیتال PS5 جدید را خریداری کنند، می‌توانند بعدا دیسک درایو را به‌صورت جداگانه به آن اضافه کنند. این دیسک درایو با قیمت 80 دلار به‌طور مجزا توسط سونی به فروش می‌رسد.

پلی استیشن 5 جدید

همچنین در طرفین پلی استیشن 5 جدید نیز دو بریدگی جذاب قابل مشاهده است و چینش پورت‌ها نیز از یک USB-C و یک USB-A در قسمت جلو، به دو پورت USB-C تغییر کرده است. سونی همچنین استند مخصوص قرار دادن PS5 Slim به‌صورت افقی را در جعبه این محصول قرار خواهد داد. با این وجود، استند مخصوص قرار گرفتن افقی آن با قیمت 30 دلار قابل خرید خواهد بود.

علاوه بر این، هر دو مدل دیجیتال و دیسک خور PS5 Slim اکنون به‌جای 825 گیگ حافظه، به یک درایو اس اس دی یک ترابایتی مجهز خواهند بود.

PS5 Slim چه زمانی به بازار عرضه خواهد شد؟

سری جدید کنسول‌های پلی استیشن 5 سونی در ماه نوامبر سال جاری به بازار کشور آمریکا عرضه خواهد شد. قیمت این کنسول، همان‌طور که اشاره شد، در نسخه دیجیتال برابر با 450 دلار و در نسخه استاندارد (دیسک خور) برابر با 500 دلار خواهد بود.

کنسول جدید PS5

سونی همچنین اعلام کرده که در ماه‌های پس از عرضه رسمی این کنسول در آمریکا، فروش آن در دیگر نقاط جهان نیز به‌تدریج آغاز خواهد شد. علاوه بر این، با معرفی سری جدید، تولید مدل‌های اولیه PS5 متوقف شد و پس از به اتمام رسیدن موجودی سری کنونی، تنها مدل اسلیم از پلی استیشن 5 در دسترس علاقمندان خواهد بود.

لازم به ذکر است که از ماه‌های گذشته اخبار زیادی در خصوص احتمال رونمایی از سری جدید کنسول های پلی استیشن 5 در پایگاه‌های خبری مختلف منتشر شده بود و حتی تصاویر رسمی آن نیز ظرف هفته‌ها و ماه‌های گذشته لو رفته بودند. علاوه بر این برخی مشخصات منتسب به پلی استیشن 5 پرو نیز در تعدادی از رسانه‌ها مخابره شده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*