پروژه ارسال انسان به فضا با بالون از مرسدس بنز میباخ

پروژه جدید مرسدس بنز میباخ، ارسال انسان‌ها به فضا با بالون است

مرسدس بنز میباخ با یک شرکت برگزارکننده تور فضایی همکاری می‌کند. طی این همکاری، بالونی برای یک سفر ویژه تفریحی به فضا فرستاده خواهد شد.

بنا بر جدیدترین اخبار خودرو، مرسدس بنز هم مثل خیلی از خودروسازان دیگر پروژه فرعی جدیدی را در دستور کار قرار داده که این پروژه با سفر فضایی سر و کار دارد. این خودروساز آلمانی قرار است با شرکتی تحت عنوان «اسپیس پرسپکتیو» (Space Perspective) همکاری کند که در حوزه تورهای فضایی لوکس فعالیت می‌کند. اشتوتگارتی‌ها هم چندین دستگاه خودرو میباخ به این شرکت ارائه می‌کنند و هم وظیفه طراحی فضای داخلی بالن‌های آن را بر عهده خواهند داشت. در ادامه به جزئیات بیشتر در این باره می‌پردازیم.

سفر به فضا با بالون طراحی شده توسط مرسدس بنز میباخ

پروژه ارسال انسان به فضا با بالون از مرسدس بنز میباخ

شرکت اسپیس پرسپکتیو فضاپیمایی به نام «نپتون» (Neptune) را توسعه داده است که ادعا می‌کند تنها فضاپیمای بدون آلایندگی کربنی در کل دنیا بر شمرده می‌شود. این فضاپیما در اصل یک بالون است که هیچ سوختی برای حرکت نمی‌سوزاند و به‌جای راکت، به‌واسطه یک کپسول تحت فشار قرار گرفته به آرامی تا ارتفاع 30 هزار متری بالا می‌رود. البته از نظر فنی اتمسفر تا 99 هزار متر بالاتر از سطح ادامه دارد که همین در درستی استفاده از کلمه «فضا» برای تور اسپیس پرسپکتیو شک و شبهه ایجاد می‌کند.

پروژه ارسال انسان به فضا با بالون از مرسدس بنز میباخ

حالا مرسدس بنز میباخ برای انتقال مسافران تور تا محل پرتاب بالون در منطقه اسپیس کوست ایالت فلوریدای آمریکا خودرو الکتریکی در دسترس اسپیس پرسپکتیو قرار می‌دهد. همچنین هرچند در حال حاضر فضای داخلی کپسول را خود تیم اسپیس پرسپکتیو طراحی کرده است، در آینده میباخ هم در آینده در طراحی آن ایفای نقش خواهد کرد؛ این یعنی عملاً در آینده بالون‌های طراحی شده توسط میباخ به فضا فرستاده می‌شوند.

پروژه ارسال انسان به فضا با بالون از مرسدس بنز میباخ

در فضای داخلی این کپسول 6 صندلی راحتی وجود دارد و با پنجره‌های بزرگی هم که در نظر گرفته شده است، سرنشینان می‌توانند نشسته روی صندلی‌های خود به تماشای فضای دیدنی بیرون بپردازند. در این فضا غذا و نوشیدنی درجه یک سرو می‌شود و همچنین امکانات دیگری مثل وای‌فای و سرویس بهداشتی در دسترس مسافران قرار دارند.

پروژه فضایی Maybach

مجموعاً 1650 بلیط برای تور اسپیس پرسپکتیو تدارک دیده شده که قیمت هر کدام 125 هزار دلار است؛ یعنی عملاً همان قیمت شاسی بلند مرسدس بنز EQS. در هر سفر تنها برای 6 نفر ظرفیت وجود دارد و همین ظرفیت فوق‌العاده محدود یکی از دلایل قیمت بالای بلیط این تور ویژه است. نهایتاً باید اشاره کرد که این تور تا انتهای سال 2024 برگزار می‌شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*