دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس در دگزومارک

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس با عملکرد خیره‌کننده، پادشاه دگزومارک شد

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرومکس توانسته بالاترین امتیاز آزمون‌های دگزومارک – DxOMark را کسب کرده و به پادشاه دوربین‌های سلفی جهان تبدیل شود.

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس با پیشرفت چشمگیر که داشته نه تنها از نسل‌های قبلی خودش بهتر است، بلکه تمام رقبای دیگر خودش را هم شکست می‌دهد. جدیدترین رنکینگ سایت دگزومارک (DxOMark) هم بر این موضوع حکایت دارد که هیچ دوربین سلفی به این قدرت نیست. ناگفته نماند که رتبه دوم و سوم این جدول هم آیفون‌های قدیمی‌تر اپل هستند.

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس در دگزومارک

بررسی آیفون ۱۵ پرو مکس اپل، عملکرد فوق‌العاده این دیوایس در بخش دوربین جلو را به رخ می‌کشد. در حالی که مشخصات فنی دوربین سلفی این گوشی تغییری نسبت به نسل قبلی نداشته (آیفون۱۴ پرو مکس هم به دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.9 و اندازه سنسور ۱/۳.۶، فوکوس خودکار و لرزشگیر مجهز بود)، اما عملکرد آن بسیار چشمگیرتر بوده است.

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس، پادشاه جدید دگزومارک

اما با وجود این شباهت در مشخصات فنی، علت تاج‌گذاری آیفون پرو مکس در دگزومارک چیست؟ اصلی‌ترین دلیل این اتفاق، ارتقا پردازشگر سیگنال تصویر چیپست A17 Pro زیر پوست جدیدترین پرچمدار اپل است. این چیپ، پردازش تصویر را بهینه می‌کند و تاثیر شگرفی روی کیفیت تصویر دارد. این جادوی پشت پرده آیفون است.

دگزومارک امتیاز ۱۴۹ را به آیفون ۱۵ پرو مکس داده که به لطف آن پرچمدار اپل در رتبه نخست این آزمون‌ها قرار می‌گیرد. از ویژگی‌های بارز نمونه تصاویر دوربین سلفی این گوشی باید به نوردهی بی‌عیب و نقص، فوکوس خودکار دقیق و سریع، محدوده داینامیکی وسیع و بازتولید عالی جزئیات اشاره کرد. علاوه بر این لرزشگیر ویدیویی آن نیز به شما کمک می‌کند کلیپ‌های ویدیویی ایده‌آلی را حتی در حین حرکت ضبط کنید.

دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس در دگزومارک

هرچند پادشاه جدید دوربین‌های سلفی جهان هم کمی و کاستی‌هایی دارد. به‌طور مثال حتی در شرایط نوری نرمال هم گاهی تصاویر نویز دارد، رنگ‌ها دقیق نیستند و وضوح ویدیوها کم و زیاد می‌شود.

اما یکی از نقاط قوت دوربین سلفی آیفون ۱۵ پرو مکس، حالت پرتره آن است که به‌لطف افزونه فیس آیدی می‌تواند محاسبه دقیقی از عمق داشته باشد و پس زمینه را با حالت طبیعی تار کند. با این حال با چالش‌هایی در حین رندر کردن مثل موی سر روبرو می‌شود که باعث می‌شود عکس پرتره شما تا حدودی مصنوعی به‌نظر برسد.

جمع‌بندی

اما در مجموع، آیفون ۱۵ پرو مکس گزینه‌ای عالی برای عکاسی سلفی در بین تمام گوشی‌های هوشمند بازار است. این گوشی از دوربینی با تکنولوژی‌های پیشرفته دنیای موبایل بهره می‌برد که می‌تواند تجربه متفاوتی از عکاسی و فیلمبرداری سلفی را در اختیار شما بگذارد.