تیم کوک مدیرعامل اپل - آیفون جدید

چرا باید هر سال یک آیفون جدید بخریم؟ مدیرعامل اپل پاسخ می‌دهد

تیم کوک، مدیرعامل اپل توضیح می‌دهد که چرا این شرکت هر ساله یک آیفون جدید عرضه می‌کند و چرا کاربران باید آن را بخرند؟
مدیرعامل اپل، تیم کوک توضیح داده است که چرا این شرکت هر سال یک آیفون جدید عرضه می کند و آیا مردم واقعا نیاز دارند که هر دفعه این مدل جدید را تهیه کنند؟ او همچنین می‌گوید که ۲۰ سال آینده گوشی‌‌های اپل چگونه محصولاتی خواهند بود.

هر سال یک آیفون جدید بخرید

تیم کوک که در مرکز داده‌های اپل در دانمارک حضور پیدا کرده بود، عنوان کرد که هر اختراع جدید باید «چیز عالی» برای ارائه کردن باشد. اپل طی ۵ سال گذشته ۸ مدل گوشی را روانه بازار کرده است. آیفون Xs/ Xs Max و آیفون XR در سال ۲۰۱۸، سری آیفون ۱۱ در سال ۲۰۱۹، آیفون SE 2 به همراه سری آیفون ۱۲ در سال ۲۰۲۲، سری آیفون ۱۳ در سال ۲۰۲۱، آیفون SE 3 و خانواده آیفون ۱۴ در سال ۲۰۲۲ و خانواده آیفون ۱۵ هم در سپتامبر سال ۲۰۲۳ میلادی عرضه شدند.

تیم کوک مدیرعامل اپل - آیفون جدید

کوک معتقد است که هر سال داشتن یک گوشی جدید می‌تواند برای علاقه‌مندان جذاب باشد. مدیرعامل اپل می‌گوید که این شرکت اجازه معامله گوشی‌هایش را به کاربران داده است تا بتوانند با بالاترین قیمت ممکن (البته اگر گوشی سالم باشد)، گوشی خودشان را بفروشند و با کمی افزایش بودجه، یک مدل جدیدتر بخرند. اپل می‌گوید حتی آیفون‌های معیوب هم ارزشمند هستند و این شرکت برای ساخت گوشی‌های جدیدش از مواد آن‌ها استفاده می‌کند.

گوشی‌های اپل تا ۲۰ سال آینده چه شکلی می‌شوند؟

تیم کوک همچنین اشاره‌ای به ظاهر آیفون‌های اپل طی ۲۰ تا ۳۰ سال آینده کرده و گفته که «فکر می‌کنم گوشی کاملا یک کربن خنثی خواهد بود. و البته بدیهی است که خیلی جلوتر از آن چیزی خواهد بود که در حال حاضر است. ولی نمی‌خواهم تمام اسرارمان را به شما بگویم».

خانواده آیفون ۱۵ اپل

این مدیر اجرایی می‌گوید که می‌خواهد عملکرد اپل به قدری شفاف باشد که به الگوی تمام شرکت‌ها تبدیل شود و حتی از آن کپی کنند. او از ابتکاراتی مانند استفاده از مواد قابل بازیافت و تعهد به خنثی بودن کربن تا سال ۲۰۲۳ به عنوان تلاش‌هایی که امیدوار است دنبال شود، نام برد.

با این حال اپل به «سبزشویی» متهم است. سبزشویی، واژه‌ای است که به افراد یا شرکت‌های تظاهر کننده دوست دار محیط زیست گفته می‌شود، در حالی که پشت پرده مشتریان را فریب می‌دهد. اما اپل شدیدا این فرضیه را رد می‌کند. به‌طور مثال این شرکت برای ساخت ساعت هوشمند جدید خودش از ۳۰ درصد مواد بازیافتی استفاده کرده است که می‌تواند باعث کاهش مصرف پلاستیک در بسته‌بندی حمل آن شود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*