بهترین حافظه های میکرو اس دی

بهترین حافظه های میکرو اس دی (microSD) برای گوشی های اندرویدی

اگر حافظه گوشی شما قابل ارتقاست، برای داشتن فضای ذخیره سازی بیشتر نیاز به حافظه microSD دارید. اینجا بهترین کارت‌های میکرو اس دی را بشناسید.

با آنکه امروزه بسیاری از گوشی‌های اندرویدی پرچمدار، کارت حافظه میکرو اس دی را حذف کرده‌اند، هنوز هم گوشی‌هایی را می‌بینیم که با فضای ذخیره سازی اضافی عرضه می‌شوند. برای مثال نگاهی به جدیدترین گوشی‌های گلکسی و گوگل پیکسل بیندازید.

اگر صاحب یکی از گوشی‌های میان‌رده سری گلکسی A سامسونگ هستید و به‌خاطر بودجه کمتر خود نسخه‌ای با حافظه کم‌تر را خریداری کرده‌اید، می‌توانید با یک کارت حافظه آن را ارتقا دهید و حتی در برخی موارد به ۱ ترابایت برسانید! پس اگر تلفنی دارید که از فضای ذخیره سازی قابل ارتقا پشتیبانی می‌کند، می‌توانید به فکر یک کارت میکرو اس دی باشید.

بهترین کارت‌های میکرو اس دی سال ۲۰۲۳

بهترین حافظه های میکرو اس دی

کارت‌های میکرو اس دی از نظر قیمت، ظرفیت، کیفیت و سایز با هم تفاوت دارند. برای انتخاب بهترین کارت حافظه microSD ابتدا باید ظرفیت مورد نظر خود را انتخاب کنید. زیرا اگر بخواهید می‌توانید فضای ذخیره سازی تا ۱ ترابایت هم داشته باشید، اما به این فکر کنید که آیا به این حجم وسیع از فضای ذخیره سازی در گوشی خود نیاز دارید؟

کارت microSD با ظرفیت خیلی بالا برای دستگاه‌هایی مثل نینتندو سوییچ بسیار منطقی‌تر از گوشی همراه است، مگر آنکه بخواهید عکس و فیلم‌هایی زیادی در گوشی خود داشته باشید، در هر صورت انتخاب این مورد کاملا به خودتان بستگی دارد.

۱‍. کارت حافظه SanDisk 256GB Extreme

کارت حافظه SanDisk 256GB Extreme

سن دیسک، زیرمجموعه شرکت وسترن دیجیتال، برندی محبوب و شناخته شده در بازار میکرو اس دی‌ها است. شما با خرید این کارت که یکی از بهترین کارت‌های میکرو اس دی بازار هم هست، همزمان ترکیبی از قیمت و فضای ذخیره سازی مناسب را خواهید داشت. قیمت این کارت حافظه در سایت آمازون ۲۱ دلار است. با توجه به این که بسیاری از گوشی‌ها با حافظه داخلی پایین‌تر از این مقدار عرضه می‌شوند، خرید  کارت حافظه SanDisk 256GB Extreme برای حجم محتوایی که می‌خواهید دانلود و ذخیره کنید، بسیار مناسب است.

سرعت خواندن این کارت حافظه تا ۱۹۰ مگابایت بر ثانیه است که توسط SanDisk’s proprietary QuickFlow Technology ارائه می‌شود. اگر می‌خواهید کمتر هزینه کنید، می‌توانید با پرداخت ۱۶.۹۹ دلار ظرفیت ۶۴ گیگابایتی آن را تهیه کنید. توجه داشته باشید که با کاهش فضای ذخیره سازی، تجربه سرعت بالا و خیلی روان را هم از دست خواهید داد. به هر حال اگر نسبت به سایر برندها به دنبال یک سرعت نرمال هستید، این گزینه انتخاب مناسبی است.

۲. کارت حافظه Samsung EVO Select 256GB

کارت حافظه Samsung EVO Select 256GB

یکی از دیگر برندهای شناخته شده‌ی حافظه میکرو اس دی در بازار سامسونگ است که کارت حافظه‌های محکمی با لاین EVO عرضه می‌کند. این کارت حافظه دارای سرعت انتقال ۱۳۰ مگابایت بر ثانیه است، بنابراین در اینجا انتظار می‌رود که ریت سرعت آن A2 باشد.

با این وجود، کارت حافظه Samsung EVO Select انتظارات شما را برآورده می‌کند. اگر حجم اطلاعاتی که در گوشی ذخیره می‌کنید بسیار زیاد است، می‌توانید ظرفیت ۵۱۲ آن را تهیه کنید، اما اگر اطلاعات کمی ذخیره می‌کنید، می‌توانید ۶۴ گیگابایتی آن را بخرید.

کارت اس دی Samsung EVO انواع مختلفی دارد، اگر شما تنها برای ذخیره سازی می‌خواهید این کارت حافظه را تهیه کنید، می‌توانید از بین EVO, EVO Plus, EVO Pro Plus و EVO Select یکی را به دلخواه خود انتخاب کنید. به عنوان مثال، Pro Plus سرعت بیشتری دارد و در رابطه با ضبط‌های 4K بهترین عملکرد را از خود نشان می‌دهند.

۳. کارت حافظه PNY 256GB PRO Elite Class

کارت حافظه PNY 256GB PRO Elite Class، بهترین حافظه های میکرو اس دی

حافظه میکرو اس دی PNY 256GB PRO Elite Class از نظر قیمتی به سایر کارت‌های در این اندازه مشابه است. سرعت این کارت حافظه کمی کندتر از ۱۰۰ مگابایت بر ثانیه بوده و دارای تاییدیه A2 است. این بدان معناست که می‌توانید اپلیکیشن‌ها را با سرعت بیشتری روی میکرو اس دی نصب و اجرا کنید. بنابراین، می‌توانید از این کارت برای نصب بازی یا برنامه‌های فشرده استفاده کنید.

همانند سایر کارت حافظه‌ها، می‌توانید طبق خواسته و نیاز خودتان با پرداخت هزینه کمتر، ظرفیت پایین‌تر آن را بخرید یا برای آنکه ظرفیت فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید، بیشتر هزینه کنید که این‌ها کاملا به خودتان بستگی دارد.

به عنوان مثال می‌توانید این کارت حافظه را با ظرفیت ۱ ترابایتی تهیه کنید، اما این میزان برای یک گوشی هوشمند بیش از حد زیاد است. این مقدار ظرفیت می‌تواند برای ارتقای کنسول بازی Steam Deck مناسب باشد، بنابراین بهتر است برای گوشی اندرویدی خود از یک کارت حافظه با ظرفیت پایین‌تر و ارزان‌تر استفاده کنید.

۴. کارت حافظه Lexar Professional 1066x 256GB

کارت حافظه Lexar Professional 1066x 256GB، بهترین حافظه های میکرو اس دی

اگر به دنبال یکی از بهترین کارت‌های حافظه میکرو اس دی رده بالا با قیمت مناسب هستید، کارت حافظه Lexar Professional 1066x گزینه‌ی خوبیست. با آنکه نسبت به سایر گزینه‌های موجود در لیست کمی گرانتر است، اما سرعت بالای آن، ارزش این هزینه را دارد. این کارت حافظه را هم مانند سایر کارت‌های دیگر می‌توانید با پرداخت هزینه‌ی بیشتر ظرفیت ۱ ترابایتی داشته باشید و بالعکس با پرداخت هزینه‌ی کمتر ۶۴ گیگابایتی آن را بخرید.

این کارت حافظه با کلاس A2 گزینه‌ی بسیاری خوبی برای نصب بازی و برنامه‌های فشرده است. با آنکه سرعت حافظه داخلی گوشی شما معمولا از یک کارت میکرو اس دی سریعتر است، اما قرار دادن آن در گوشی برای نصب یک بازی پر حجم در یک فضای ذخیره‌سازی جداگانه ایده‌ی بدی نیست.

با نصب این کارت فضای ذخیره سازی اضافی بیشتری برای شما فراهم می‌کند و اجازه می‌دهد که حافظه داخلی گوشی شما فضای بیشتری برای ذخیره داده‌ و اپلیکیشن‌های مهم داشته باشد.

۵. کارت حافظه Kingston 256GB Canvas Select Plus

کارت حافظه Kingston 256GB Canvas Select Plus

برند Kingston هم در حوزه فضای ذخیره سازی به خوبی شناخته می‌شود و سری Canvas Select Plus گزینه‌ی مناسبی برای خرید است. با خرید این محصول شما یک کارت حافظه کلاس A1 خواهید داشت که نرخ سرعت آن نسبت به سایر موارد این لیست که A2 هستند کمی کندتر است. برای افرادی که فقط به دنبال فضای ذخیره سازی اضافی در گوشی خود هستند، این کارت حافظه انتخاب خوبی است.

جدا از همه‌ی این صحبت‌ها، تمامی کارت حافظه‌های موجود در این لیست، کیفیت مشابهی دارند. اگر یک حافظه میکرو اس دی ۳۲ گیگابایتی بخرید، پول کمتری می‌پردازید، اما توجه داشته باشید که این ظرفیت فضای اضافی زیادی را در اختیار شما قرار نمی‌‌دهد، بنابراین اگر نمی‌خواهید زیاد هزینه کنید، حداقل کارت حافظه ۶۴ گیگابایتی تهیه کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*