ماشین مفهومی لکسوس ال اف زد سی

لکسوس LF-ZC کانسپت ؛ خودرویی که احساس دارد + ویدیو

لکسوس LF-ZC یک خودرو برقی و کانسپت است که عواطف راننده را درک می‌کند و سعی دارد که به احساس او پاسخ دهد؛ اما چگونه؟ در ادامه به این سوال پاسخ می‌دهیم.

لکسوسی‌ها با دست پر وارد نمایشگاه توکیو 2023 شدند و به قول خودشان، دورنمایی از جهان آینده را به بازدیدکنندگان هدیه دادند؛ این جمله، تعریف مختصری از خودرو کراس اور کانسپت لکسوس ال اف ZF بود که از جانب مدیر عامل لکسوس گفته شده بود. این کراس اور، حالا صاحب یک همزاد، آن هم از جنس سدان شده که فست بک است، کابین فوق العاده جذابی دارد و مهم‌تر از همه، احساسات راننده را درک می‌کند!

فهرست عناوین:

معرفی خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

ابتدا با اندازه و ابعاد خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC شروع می‌کنیم که شامل 4750 میلی متر طول، 1880 میلی متر عرض و 1390 میلی متر ارتفاع می‌شود و فاصله محورهای آن هم به 2890 میلی متر می‌رسد. به لطف فاصله‌ی زیاد محورها، حجم کابین و به خصوص، فضای پا در ردیف دوم، فوق العاده به نظر می‌رسد.

مشخصات فنی و درک احساس

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

شرکت سازنده در حال حاضر، اعداد مربوط به توان را منتشر نکرده است و صرفا می‌دانیم که لکسوس LF-ZC کانسپت از سیستم حرکت «دایرکت 4» (سیستم حرکت چهار چرخ محرک اختصاصی لکسوس یعنی DIRECT4) بهره می‌برد.

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

پس می‌توان با درصد بالایی حدس زد که با یک سدان برقی، چهار چرخ محرک و احتمالا بالای 800 اسب بخاری طرف باشیم. همچنین سیستم فرمان پذیری چرخ‌های عقبی هم روی این خودرو تعبیه شده است که با توجه به قد و قامت کوتاه آن، شاید آن قدرها هم به کار راننده نیاید.

حالا به سراغ بخش احساسی می‌رسیم. هوش مصنوعی کم کم راه خود را به صنعت خودروسازی پیدا کرده است و به زودی، جای دستیارهای صوتی قدیمی را می‌گیرد. حالا لکسوس ادعا می‌کند که دستیار صوتی در خودرو مفهومی لکسوس LF-ZC می‌تواند بر اساس گفتار، حالت صورت و پیشامدهای روز راننده (که در تقویم و … ثبت شده‌اند)، احساس او را پیش بینی کند و فضای کابین و شرایط خودرو را طبق نیاز او فراهم آورد. برای مثال اگر راننده احساس غمگینی می‌کند، موسیقی شاد در داخل خودرو پخش شود و از این دست موارد.

طراحی ظاهری

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

در چهره این خودرو، تمام فاکتورهای «کانسپت بودن» رعایت شده است؛ از چراغ‌های فوق العاده باریک گرفته تا آینه بغل‌های دوربین‌دار و دستگیره‌های پاپ اوت، همگی در همان نگاه اول در چشم مخاطب زل می‌زنند.

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

نمای کناری هم میزبان طراحی سه بعدی (به خصوص روی درب‌ها) است و فست بک بودن را به خوبی نشان می‌دهد. رینگ‌های 20 اینچی هم با طرح آیرودینامیکی ساخته شده‌اند تا علاوه بر مقاومت کمتر در برابر جریان هوا و مصرف انرژی کمتر، دیسک‌ها را هم بهتر خنک کنند. نمای عقبی هم درست مثل نسخه‌ی کراس اوور یعنی لکسوس ال اف ZF، به هندسه‌ی سه بعدی، چراغ خطرهای به هم پیوسته و دیفیوزرهای جدید مجهز شده است.

 

طراحی داخلی و کابین

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

کابین و داشبورد لکسوس LF-ZC در لیگ دیگری بازی می‌کند. این قسمت میزبان 5 نمایشگر مختلف شامل دو نمایشگر کنار فرمان (در قامت آینه‌ بغل‌های دیجیتال)، دو نمایشگر برای شاگرد و یک کلاستر دیجیتال برای راننده است. صندلی‌ها هم ارگونومی عجیبی دارند که حداقل از روی تصویر، خیلی هم راحت به نظر نمی‌رسند اما مفهوم آینده را در ذهن مخاطب تداعی می‌کنند.

قیمت و تاریخ ورود به بازار برای خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

خودرو کانسپت لکسوس LF-ZC

واضح است که نمی‌توانیم از قیمت لکسوس ال اف ZC کانسپت حرف بزنیم؛ چرا که با یک ماشین کانسپت طرف هستیم. اما به گفته شرکت سازنده، نسخه تولید انبوه از لکسوس LF-ZC قرار است در سال 2026 راهی بازار شود.

گالری تصاویر

ماشین مفهومی لکسوس ال اف زد سی

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*