گوشی اسنپدراگون 8 نسل 3

این گوشی های جذاب از نعمتی به نام پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره‌مند خواهند بود

در ادامه این متن به معرفی تعدادی از مهم‌ترین گوشی های پرچمداری که به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 کوالکام مجهز خواهند بود می‌پردازیم.

شب گذشته کوالکام در رویداد اختصاصی خود گرد و خاک زیادی به پا کرد و نسل جدید تراشه‌های موبایل پرچمدار خود، اسنپدراگون 8 نسل 3 را با مشخصات فنی جذاب و با تمرکز فراوان روی هوش مصنوعی رونمایی کرد.

بسیاری کمپانی‌های بزرگ گوشی‌ساز اندرویدی منتظر این رویداد بودند تا از پرچمداران قدرتمند خود مجهز به این تراشه رونمایی کنند. در کنار برندهای مطرحی مثل سامسونگ و شیائومی، برخی دیگر از گوشی‌سازان چینی هم به‌زودی گوشی‌های پریمیوم و قدرتمند خود را رونمایی خواهند کرد.

در ادامه به بررسی مختصر لیست گوشی‌هایی که به چیپست‌های پرچمدار Snapdragon 8 Gen. 3 مجهز خواهند بود می‌پردازیم و برخی مشخصات فنی آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کدام گوشی های پرچمدار به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز می‌شوند؟

به‌جز شیائومی که احتمالا سری Xiaomi 14 خود را به‌عنوان اولین گوشی‌های مجهز به اسنپدراگون 8 نسل 3 معرفی خواهد کرد، برخی گوشی‌های دیگر هم از کاندیداهای اصلی تجهیز به این تراشه‌ها هستند. در ادامه این گوشی ها را بیشتر بررسی خواهیم کرد.

سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا

گلکسی اس 24 اولترا

پرچمداران سامسونگ، جزو مظنونین همیشگی استفاده از تراشه‌های پرچمدار کوالکام هستند! بنابراین می‌توانیم انتظار داشته باشیم که خانواده گلکسی اس 24 اواخر سال جاری میلادی مجهز به تراشه‌های پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 3 رونمایی و معرفی شوند.

به‌طور خاص، گلکسی اس 24 اولترا قدرتمندترین و پرامکانات‌ترین عضو خانواده Galaxy S24 خواهد بود که احتمالا بار دیگر مشخصات فنی بسیار قدرتمند و دوربین شگفت‌انگیز را به علاقمندان ارائه خواهد داد.

در گجت نیوز بخوانید:

گلکسی اس ۲۴ اولترا با اسنپدراگون ۸ نسل ۳ راهی بنچمارک گیگ بنچ شد

بر اساس اخبار موجود، گلکسی اس 24 اولترا از یک صفحه نمایش امولد 6.8 اینچی بهره خواهد برد و نرخ رفرش متغیر 144 هرتزی را ارائه خواهد کرد. علاوه بر این، دوربین اصلی این گوشی احتمالا 200 مگاپیکسلی بوده و در قسمت جلو هم شاهد استفاده از یک دوربین 12 مگاپیکسلی خواهیم بود.

همچنین 12 گیگ رم، حداقل 256 گیگ حافظه داخلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 45 واتی نیز احتمالا دیگر مشخصات این گوشی پرچمدار مورد انتظار سامسونگ خواهند بود.

وان پلاس 12

گوشی اسنپدراگون 8 نسل 3

گوشی وان پلاس 12 هم یکی از مهم‌ترین گوشی های آتی بازار خواهد بود که از پردازنده جدید اسنپدراگون 8 نسل 3 بهره خواهد برد. این گوشی همچنین صفحه نمایشی 6.82 اینچی امولد با رزولوشن 1440 در 3200 پیکسلی و نرخ رفرش 165 هرتزی LTPO خواهد داشت و به 12 گیگ رم و حداقل 256 گیگ حافظه مجهز خواهد بود.

در کنار این موارد می‌توان انتظار داشت که ماژول دوربین پشت این گوشی سه‌گانه بوده و از سه حسگر 64 و 50 و 48 مگاپیکسلی بهره ببرد. بر اساس اطلاعات مخابره شده از این گوشی، ظرفیت باتری در این پرچمدار 5400 میلی آمپر ساعت بوده و شارژ سریع آن با توان 100 وات انجام خواهد شد.

شیائومی 14 پرو

شیائومی 14 پرو

همان‌طور که اشاره شد، سری گوشی های شیائومی 14 احتمالا نخستین پرچمداران مجهز به تراشه Snapdragon 8 Gen. 3 خواهند بود. صفحه نمایش این گوشی 6.74 اینچی خواهد بود و رزولوشنی 1440 در 3200 پیکسلی خواهد داشت. علاوه بر این، نرخ رفرش پانل به کار رفته در این نمایشگر نیز احتمالا 144 هرتزی خواهد بود.

اگر اطلاعات لو رفته از Xiaomi 14 Pro درست باشند، می‌توان انتظار یک ماژول سه‌گانه دوربین با حسگر اصلی 200 مگاپیکسلی در کنار دو دوربین 50 مگاپیکسلی دیگر را از این پرچمدار داشت.

بعلاوه، ظرفیت رم این گوشی احتمالا 8 گیگابایت و حافظه داخلی آن هم 128 گیگ خواهند بود. در این میان، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی در کنار شارژ سریع 120 واتی نیز دیگر مشخصات پرچمدار آتی شیائومی به شمار خواهند رفت.

همچنین بخوانید:

شیائومی ۱۴ پرو و هرآنچه که از قاتل جدید چینی‌ها می‌دانیم

ایسوس راگ فون 8 پرو

گوشی اسنپدراگون 8 نسل 3

ایسوس نیز به‌عنوان یکی از مهم‌ترین بازیگران بازار گوشی‌های گیمینگ بدون شک پرچمدار راگ فون 8 پرو خود را به تراشه اسنپدراگون 8 نسل 3 مجهز خواهد کرد. علاوه بر این، صفحه نمایش این گوشی احتمالا 6.82 اینچی بوده و رزولوشن 1080 در 2448 پیکسلی را ارائه خواهد کرد.

این پرچمدار قدرتمند همچنین احتمالا به 18 گیگ رم و 512 گیگ حافظه داخلی مجهز خواهد بود تا بدون هیچ مشکلی قادر به اجرای جدیدترین و سنگین‌ترین بازی‌های بازار باشد. علاوه بر این، یک باتری 6000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 88 واتی نیز دیگر قابلیت مورد انتظار گوشی های گیمینگ ایسوس به شمار می‌رود.

راگ فون 8 پرو احتمالا همانند نسل‌های پیشین تمرکز چندانی روی بخش دوربین نخواهد داشت. به همین جهت می‌توان انتظار یک ماژول دوربین معمولی متشکل از یک حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی و دو واحد 32 و 5 مگاپیکسلی را داشت.

سایر گوشی های مجهز به پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3

به‌جز پرچمداران مورد اشاره در بالا، گوشی های زیر نیز احتمالا به تراشه جدید کوالکام مجهز خواهند بود:

  • ریلمی جی تی 5 پرو
  • iQOO 12 و iQOO 12 Pro
  • ویوو ایکس 100 پرو پلاس
  • موتورولا رایزر رول‌شونده
  • شیائومی ردمی کی 70 پرو
  • اوپو فایند ایکس 7 پرو
  • گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پرو
  • موتورولا اج 50 پرو
  • شیائومی میکس فولد 4
  • شیائومی 14 و شیائومی 14 اولترا

البته دقت کنید که لیست اعلام شده صرفا بر اساس شایعات و اخبار منتشر شده از گوشی های پرچمدار آتی کمپانی‌های مطرح اندرویدی جمع آوری شده است. بنابراین ممکن است تعدادی از این گوشی‌ها صرفا در حد شایعه باقی مانده و هرگز رنگ عرضه به بازار را نبینند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*