بهترین گوشی ارزان قیمت آبان 1402

بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار که ارزش خرید بالایی دارند (آبان 1402)

در ادامه به معرفی مختصر بهترین گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی که می‌توانید در ماه آبان 1402 خریداری کنید می‌پردازیم. این گوشی‌ها از برندهای مختلفی بوده و ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارند.

انتخاب و خرید یک گوشی پرچمدار کار چندان سختی نیست! این دسته گوشی‌ها معمولا به قدرتمندترین و بهترین مشخصات فنی بازار مجهز بوده و همگی عملکرد فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کنند. با این وجود قیمت بالای پرچمداران، آن‌ها را از لیست خرید بسیاری افراد خارج می‌کند.

بسیار اوقات، نیاز یک کاربر با یک گوشی میانرده یا حتی اقتصادی به‌طور کامل برطرف شده و نیازی به پرداخت هزینه‌های چند ده میلیون تومانی برای یک گوشی پرچمدار نیست. به همین جهت گوشی های ارزان قیمت شلوغ‌ترین بخش بازار گوشی های موبایل را تشکیل داده و بیشترین فروش را نیز در سرتاسر دنیا تجربه می‌کنند.

این تنوع گسترده در کلاس قیمتی اقتصادی و ارزان قیمت، انتخاب یک محصول مناسب از میان گوشی های مختلف بازار را سخت کرده و خریداران را با چالش‌های مختلفی روبرو می‌کند. به‌همین جهت قصد داریم در ادامه این مطلب به معرفی تعدادی از بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار در آبان ماه 1402 بپردازیم که قیمت مناسب و مشخصات فنی قابل قبولی را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهند.

در صورت تمایل همچنین می توانید لیست بهترین گوشی های اقتصادی، بهترین گوشی های میان رده و بهترین گوشی های پرچمدار سال 1402 را در گجت نیوز مطالعه نمایید.

هنگام خرید یک گوشی اقتصادی چه پارامترهایی را باید در نظر بگیریم؟

خرید گوشی اقتصادی

اگر قصد خرید یک گوشی اقتصادی دارید، فاکتورهای مختلفی وجود دارند که باید پیش از خرید در نظر داشته باشید. به‌طور کلی، پنج عامل مهم هستند که می‌توانند خرید یک گوشی اقتصادی را تحت تاثیر قرار دهند. این موارد در این بخش مورد بررسی قرار خواهند گرفت.

حافظه داخلی کافی یا پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی

ممکن است هنوز در پایین‌ترین کلاس قیمتی، بتوانید گوشی هایی با 32 یا 64 گیگابایت حافظه داخلی پیدا کنید. با این وجود کلیت بازار گوشی های موبایل در حال حرکت به سمت استفاده از حافظه‌های داخلی بالاتر است.

در همین راستا توصیه ما خرید یک گوشی موبایل با حداقل حافظه داخلی 128 گیگابایت است. علاوه بر این، پشتیبانی از یک کارت حافظه داخلی هم می‌تواند برگ برنده بزرگی برای یک گوشی اقتصادی باشد.

حداقل 4 گیگابایت رم

همانند حافظه‌های 32 یا 64 گیگابایتی، برخی گوشی های اقتصادی بازار ممکن است هنوز با رم 2 یا 3 گیگابایتی روانه بازار شوند. با این وجود، اگر قصد خرید یک گوشی هوشمند اندرویدی ارزان قیمت را دارید، توصیه ما انتخاب محصولی با حداقل 4 گیگ رم است. این میزان رم می‌تواند عملکرد قابل قبول رابط کاربری و تجربه مالتی تسکینگ متوسطی را در اختیارتان قرار دهد.

درگاه USB-C و شارژ سریع

USB-C به‌تازگی به استاندارد رسمی اتحادیه اروپا برای گجت‌ها و گوشی‌های هوشمند تبدیل شده است. همچنین در سایر مناطق دنیا نیز کمتر می‌توان گوشی یا تبلتی با درگاه حافظه میکرو یو اس بی پیدا کرد! با این وجود، سعی کنید محصولی انتخاب کنید که از درگاه USB-C به‌جای سایر پورت‌ها نظیر میکرو یا مینی یو اس بی مجهز باشد.

از طرف دیگر، شارژ سریع هم قابلیتی فوق‌العاده کاربردی‌ست که می‌تواند گوشی موبایل شما را ظرف مدتی بسیار کوتاه شارژ کند. اگر به شارژ شدن سریع باتری گوشی موبایل خود علاقمندید، سعی کنید دستگاهی را انتخاب کنید که حداقل از شارژ سریع 25 واتی پشتیبانی کند.

سیستم عامل Android Go یا رابط کاربری سبک

بسیاری گوشی های اقتصادی به چیپست‌هایی ضعیف مجهزند که توان پردازشی پایین‌تری دارند. به همین جهت لازم است که در هنگام خرید یک گوشی اقتصادی با پردازنده ضعیف، رابط کاربری روان، سبک و سریع یا سیستم عامل آن را در نظر داشته باشید. از این طریق می‌توانید امیدوار باشید عملکردی قابل قبول در انتظارتان باشد و از لگ‌ها و تاخیرهای متعدد در امان هستید.

رزولوشن قابل قبول دوربین اصلی

در اختیار داشتن دوربین‌های بیشتر هرگز به معنی کیفیت بالاتر تصویربرداری در گوشی های موبایل نیستند. بسیاری کمپانی‌های گوشی‌ساز از همین حربه استفاده کرده و به‌جای استفاده از یک دوربین کارآمد، چندین دوربین معمولی یا ضعیف را در گوشی خود تعبیه کرده و روی تعداد دوربین‌های آن مانور می‌دهند!

توصیه ما به شما این است که فریب این مانورهای تبلیغاتی را نخورده و دنبال محصولی با دوربین قدرتمندتر بگردید. دوربین با رزولوشن بالاتر می‌تواند در ثبت تصاویر باکیفیت‌تر به شما کمک کند.

رعایت این ملاحظات می‌توانند شما را در انتخاب یک گوشی اقتصادی بهتر یاری کرده و قابلیت‌ها و مشخصات مورد نیاز شما را با مناسب‌ترین هزینه در اختیارتان قرار دهند.

بهترین گوشی های ارزان قیمت آبان ماه 1402

در این بخش، تعدادی از بهترین گوشی های اقتصادی آبان 1402 را معرفی کرده و هریک را به‌طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

ردمی ای 2 پلاس – Redmi A2 Plus

گوشی ردمی ای 2

قیمت: حدود 3 میلیون تومان

گوشی ردمی ای 2 پلاس یکی از اقتصادی‌ترین محصولات شیائومی است که در کشورمان با قیمت حدود سه میلیون تومان قابل خرید خواهد بود. این دستگاه یکی از معدود گوشی های اندرویدی شیائومی است که بدون رابط کاربری MIUI روانه بازار می‌شود.

آنچه Redmi A2 Plus را به محصولی استثنایی تبدیل می‌کند، استفاده از سیستم عامل اندروید گو است که فاقد هرگونه نرم افزار و سرویس اضافی است و حداکثر عملکرد ممکن با سخت افزار نه چندان ضعیف این دستگاه را ارائه می‌کند. Android Go نصب شده روی این گوشی بسیار سبک و روان است و تنها برخی سرویس‌های پایه گوگل مانند Google Maps Go و YouTube Go را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این اپلیکیشن‌ها فاقد برخی قابلیت‌های نسخه کامل هستند؛ اما در عوض سریعتر و روان‌تر قابل اجرا خواهند بود.

علاوه بر این، در بخش فنی هم شاهد استفاده از تراشه هلیو G36 مدیاتک به همراه 4 گیگ رم و 64 گیگ حافظه داخلی هستیم که هرچند آن‌طور که باید زیاد نیست، اما به‌خوبی قادر است از پس کارهای روزمره و اپلیکیشن‌های روتین روزانه برآید. بنابراین اگر به دنبال یک گوشی خوش قیمت با کارآیی مناسب هستید، ردمی ای 2 پلاس گزینه‌ای بسیار خوب به شمار می‌رود.

از دیگر قابلیت‌های این گوشی اقتصادی شیائومی هم می‌توان به جک 3.5 میلیمتری هدفون، پشتیبانی از رادیو FM، باتری 5000 میلی آمپر ساعتی و صفحه نمایش ال سی دی با رزولوشن HD+ اشاره کرد.

البته Redmi A2+ در دسته گوشی های سوپر اقتصادی قرار می‌گیرد و شاید در انجام بسیاری کارها ضعیف عمل کند. با این وجود اگر به‌دنبال یکی از ارزان‌ترین گوشی های اندرویدی بازار می‌گردید، این محصول شیائومی گزینه‌ای مناسب است.

پوکو ام 5 – Poco M5

بهترین گوشی ارزان قیمت آبان 1402

قیمت: حدود 5 میلیون تومان

دیگر محصول ارزشمند لیست بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار در ماه آبان 1402 هم ساخت شیائومی است! پوکو ام 5 یک گوشی اقتصادی استاندارد است که در برابر قیمتش، عملکرد بسیار خوبی داشته و محصولی کاملا ارزشمند به شمار می‌رود.

در ساخت این گوشی از تراشه هلیو جی 95 استفاده شده که هرچند قدیمی است؛ اما برای محصولی در این کلاس قیمتی کاملا کافی به نظر می‌رسد. علاوه بر این، علاقمندان به این گوشی می‌توانند آن را در مدل های مختلفی با 4 یا 6 گیگ رم خریداری کنند که عملکردی روان و سطحی قابل قبول از مالتی تسکینگ را ارائه می‌کنند.

Poco M5 همچنین از یک صفحه نمایش ال سی دی 6.58 اینچی بهره برده و نرخ رفرش 90 هرتز را ارائه می‌کند که برای محصولی در این محدوده قیمت عالی به شمار می‌رود. همچنین دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی هم عملکردی فراتر از انتظار ارائه می‌کند.

در کنار تمام این قابلیت‌ها، مهم‌ترین ویژگی Poco M5 را باید شارژدهی عالی باتری آن به شمار آورد که حتی در استفاده سنگین هم قادر است تا دو روز کاربران را همراهی کند. البته شارژ شدن این باتری به حدود دو ساعت زمان نیاز دارد که اصلا رقم مناسبی نیست.

در گجت نیوز بخوانید:

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید پوکو M5 بدانید

ردمی نوت 12 – Redmi Note 12 4G

ردمی نوت 12

قیمت: حدود 6.5 میلیون تومان

از حیث مشخصات فنی، گوشی ردمی نوت 12 یکی از مجهزترین گوشی های اقتصادی حال حاضر کشورمان به شمار می‌رود که با قیمت 6.5 میلیون تومانی ارزش خرید بسیار بالایی دارد.

این گوشی به تراشه اسنپدراگون 695 کوالکام مجهز است که از حیث عملکرد پردازشی از تراشه دیگر محصولات رده پایین بازار یک سر و گردن بالاتر قرار می‌گیرد. علاوه بر این، علاقمندان همچنین می‌توانند این گوشی را در ظرفیت‌های 4 و 8 گیگابایتی رم و 128 گیگابایتی حافظه داخلی تهیه کنند. علاوه بر این، Redmi Note 12 با پشتیبانی از کارت حافظه میکرو اس دی قادر است از حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی هم استفاده کند.

در میان محصولات حاضر در لیست بهترین گوشی های ارزان قیمت آبان 1402، ردمی نوت 12 بهترین صفحه نمایش را در اختیار دارد. نمایشگر این گوشی 6.67 اینچی و امولد بوده و رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 120 هرتزی را ارائه می‌کند. این صفحه نمایش هم‌تراز با تعدادی از بهترین میانرده‌های بازار است و تجربه چندرسانه‌ای فوق‌العاده‌ای ارائه می‌کند.

سیستم دوربین این گوشی هم از یک حسگر اصلی 50 مگاپیکسلی تشکیل شده که هرچند در مقایسه با برخی گوشی های پریمیوم و میانرده حرف چندانی برای گفتن ندارد؛ اما در کلاس قیمتی خود، عملکرد بسیار خوبی ارائه می‌کند. علاوه بر این، گوشی جدید شیائومی همچنین از شارژ سریع 33 واتی هم پشتیبانی کرده و به یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی بهره‌مند است که مصرفی طولانی بدون نیاز به شارژ کردن دائمی را به ارمغان خواهد آورد.

همچنین بخوانید:

نکات بسیار مهمی که باید پیش از خرید شیائومی ردمی نوت ۱۲ بدانید

آنر ایکس 8 فایوجی – Honor X8 5G

گوشی آنر ایکس 8

قیمت: حدود 7 میلیون تومان

یکی دیگر از بهترین گوشی های ارزان قیمت اندرویدی که در ماه آبان 1402 می‌توان خرید آنر ایکس 8 است. این گوشی هم از جمله محصولات لیست امروز است که به تراشه اسنپدراگون مجهز شده و عملکرد فنی قابل اتکاتری را در مقایسه با سایرین ارائه می‌کند.

به‌طور خاص، اندازه صفحه نمایش این گوشی 6.5 اینچ بوده و از پانل‌های TFT LCD با رزولوشن 720p استفاده می‌کند. بعلاوه، سیستم عامل از مد افتاده، اما کارآمد اندروید 11 به همراه رابط کاربری Magic UI 4.2 هم روی این گوشی نصب بوده و دسترسی به فروشگاه گوگل پلی و سایر سرویس های گوگل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

آنر ایکس 8 همچنین از چیپست اسنپدراگون 480 پلاس بهره برده و 6 گیگ رم به همراه 128 گیگ حافظه داخلی خواهد داشت. بنابراین اجرای اپلیکیشن‌های معمولی و مالتی تسکینگ به‌سادگی از طریق این گوشی ممکن خواهد بود. Honor X8 5G همچنین از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 22.5 واتی بهره می‌برد و به یک ماژول سه‌گانه دوربین در پشت مجهز است. حسگر اصلی به کار رفته در این ماژول دوربین 48 مگاپیکسلی است.

موتورولا موتو جی 23 – Motorola Moto G23

موتورولا G23

قیمت: حدود 7 میلیون تومان

گوشی موتورولا Moto G23 هم یکی دیگر از گوشی های بسیار ارزشمند بازار است که در ازای قیمت 7 میلیون تومانی ترکیبی از عملکرد فنی بسیار خوب و طراحی چشم‌نواز را ارائه می‌کند.

با وجود این که قاب این گوشی اقتصادی موتورولا از پلی کربنات ساخته شده، اما در دست گرفتن آن حس پریمیوم بودن را به کاربر منتقل می‌کند. علاوه بر این، صفحه نمایش G23 اندازه‌ای 6.5 اینچی داشته و از پانل‌هایی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز بهره می‌برد. به این ترتیب انیمیشن‌ها در این گوشی با کیفیتی بسیار بالا نمایش داده شده و زاویه دید نیز عالی است.

در کنار این کیفیت بصری فوق‌العاده، Moto G23 همچنین از صدای دالبی اتموس هم پشتیبانی کرده و قادر به ارائه تجربه مالتی مدیای بسیار باکیفیت است. در خصوص این گوشی البته باید دقت کرد که میزان روشنایی صفحه نمایش تنها 400 نیت است که استفاده از آن زیر نور مستقیم خورشید را با مشکل روبرو می‌کند.

موتو جی 23 همچنین از تراشه هلیو جی 85 بهره می‌برد که برای انجام امور روزمره مثل مسیریابی به کمک GPS، شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیام و یا گشت و گذار در اینترنت کاملا کافی به نظر می‌رسد؛ اما بعید است از پس بازی‌های پرجزئیات و اپلیکیشن‌های سنگین برآید.

دوربین اصلی گوشی اقتصادی موتورولا علیرغم محدودیت‌هایی که دارد، تصاویری باکیفیت را ثبت می‌کند و در میان محصولات هم‌رده کاملا قابل قبول به نظر می‌رسد. موتورولا همچنین در گوشی اقتصادی جدیدش از یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع 30 واتی بهره برده که هم شارژدهی طولانی داشته باشد و هم در سریعترین زمان شارژ شود.

ریلمی سی 55 – Realme C55

بهترین گوشی ارزان قیمت آبان 1402

قیمت: حدود 7.5 میلیون

یکی دیگر از بهترین گوشی های ارزان قیمت آبان 1402 هم ریلمی C55 است که با قیمت بسیار مناسب 7.5 میلیونی و مشخصات فنی درخور توجه، محصولی ستودنی در کلاس قیمتی اقتصادی به شمار می‌رود. بارزترین مشخصات فنی این گوشی حافظه داخلی بالا، شارژ سریع و حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی دوربین هستند.

حافظه داخلی این گوشی 256 گیگابایت است که برای استفاده‌های معمولی کاملا کافی است. علاوه بر این، شارژ سریع 33 واتی هم دیگر قابلیت این گوشی است که برای کلاس قیمتی اقتصادی فوق‌العاده به نظر می‌رسد. همچنین حسگر اصلی 64 مگاپیکسلی به کار رفته در این گوشی هم توانایی‌های تصویربرداری بسیار جذابی ارائه کرده و می‌تواند عکس های باکیفیتی ثبت کند.

Realme C55 از تراشه هلیو G88 مدیاتک بهره می‌برد که برای پردازش‌های سنگین مثل بازی‌های ویدیویی یا ویرایش عکس و ویدیو ساخته نشده؛ اما قادر است در کاربری روزمره عملکرد بسیار خوبی داشته باشد. بنابراین تماشای ویدیو، گشت و گذار در اینترنت و چک کردن ایمیل‌ها با ریلمی سی 55 به‌راحتی امکان‌پذیر خواهد بود.

گوشی جدید ریلمی همچنین از یک صفحه نمایش 6.72 اینچی با رزولوشن فول اچ دی پلاس و نرخ رفرش 90 هرتز بهره خواهد برد که کیفیت تصویر بسیار خوب و نمایشگر فوق‌العاده روانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ریلمی همچنین محصول اقتصادی جدید خود را به رابط کاربری Realme UI 4.0 مجهز کرده است. این رابط کاربری با این که در نمایش انیمیشن‌ها اندکی کند عمل می‌کند؛ اما به‌طور کلی عملکرد روان و قابل قبولی داشته و به‌خوبی قابل شخصی‌سازی است. باید توجه داشت که با وجود آنکه Realme C55 از سیستم عامل اندروید (و نه Android Go) استفاده می‌کند، عملکردی فوق‌العاده روان و تحسین برانگیز دارد.

سامسونگ گلکسی ای 14 – Samsung Galaxy A14 5G

بهترین گوشی ارزان قیمت آبان 1402

قیمت: حدود 7.5 میلیون

گلکسی A14 5G با قیمت حدود 7.5 میلیونی هم یکی دیگر از گوشی های اقتصادی ارزشمند بازار است که بر خلاف سایر گزینه‌های بازار، چینی نیست! جذاب‌ترین قابلیت این گوشی، پشتیبانی آن از نسل پنجم شبکه‌های مخابراتی (5G) است که آن را به محصولی بسیار باارزش‌تر تبدیل می‌کند.

سامسونگ برای طراحی گلکسی A14 از پرچمداران سری S23 خود الهام گرفته و برخی المان‌های آن‌ها را در گوشی اقتصادی جدیدش به کار برده است. قاب پشتی دستگاه از پلاستیک ساخته شده و حاشیه‌های صفحه نمایش در مقایسه با برخی گوشی های گران قیمت‌تر ضخیم به شمار می‌روند. این طراحی البته با توجه به رده قیمتی این گوشی کاملا قابل قبول به شمار می‌رود!

گلکسی ای 14 سامسونگ از حداکثر 6 گیگ رم و 128 گیگ حافظه داخلی بهره برده و برای کاربران عادی محصولی فوق‌العاده کارآمد به شمار می‌رود. از جمله قابلیت‌های کلیدی این دستگاه می‌توان به دوربین 50 مگاپیکسلی و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی اشاره کرد. با این وجود، شارژ باتری با توان محدود 15 واتی انجام می‌شود که باعث افزایش چشمگیر مدت زمان شارژ شدن باتری می‌شود.

صفحه نمایش این گوشی اقتصادی سامسونگ 6.6 اینچی بوده و از پانل‌های LCD بهره می‌برد. این صفحه نمایش البته هیچ مشخصات خیره‌کننده‌ای ندارد؛ اما کالیبراسیون رنگ آن فوق‌العاده ارزیابی می‌شود. در این میان همچنین نمی‌توان از اسپیکرهای باکیفیت دستگاه هم غافل شد که تجربه صوتی ایده‌آلی به کاربران ارائه می‌دهد.