ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای استارلینک مردم غزه

مردم دنیا می‌خواهند ایلان ماسک اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار ساکنین غزه بگذارد

کاربران شبکه‌های اجتماعی از ایلان ماسک می‌خواند که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار مردم جنگ‌زده و تحت محاصره غزه بگذارد.

بعد از اینکه اسرائیل اعلام کرده که غزه را در محاصره کامل قرار می‌دهد و به منابع سوخت، آب و غذا و برق این شهر ضربه خواهد زد، کاربران شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) از هر دقیقه درآمد ایلان ماسک معادل ۱۲ سال حقوق کارمندی؛ آمار و ارقام شگفت انگیز درآمد مرد مریخی درخواست کرده‌اند که اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در اختیار مردم غزه بگذارد.

بیشتر بخوانید:

توییت ایلان ماسک: ایران به دنبال جنگ است

ایلان ماسک اینترنت ماهواره ای استارلینک مردم غزه

اسرائیل در تلافی حمله گروه شبه نظامی و آزادی‌جویانه حماس که چند هفته پیش انجام شد، حملات هوایی و موشکی فراوانی را به‌سمت نوار غزه انجام داده است. به‌دنبال این جنگ، سوخت تنها نیروگاه غزه تمام شده و نبود برق باعث از کار افتادن یک سوم بیمارستان‌های این منطقه شده است. دسترسی به اینترنت و اطلاع‌رسانی آزاد نیز برای اکثریت مردم این منطقه دشوار خواهد بود.

شب گذشته سازمان ملل متحد مجمع عمومی را برگزار کرد و قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه و اجازه دسترسی کمک‌های بشردوستانه به این منطقه با اکثریت قاطع، رأی آورد. حالا مردم دنیا معتقدند که ایلان ماسک می‌تواند سرویس اینترنت بی‌سیم Starlink خودش را در اختیار مردم تحت محاصره نوار غزه بگذارد.

ایلان ماسک

امروز، تجمع‌های اعتراضی زیادی در سراسر جهان از جمله تجمع ۱۰۰ هزار نفری در لندن برگزار شد که در آن معترضان خواستار آتش‌بس در نوار غزه شده‌اند و از رژیم صهیونیستی می‌خواهند که به حملات خودش پایان دهد و بگذارد کمک‌های بشردوستانه به دست مردم آواره فلسطینی برسد. سازمان جهانی بهداشت نیز بیانیه‌ای را صادر کرده و از اسرائیل خواسته تا به محاصره این منطقه پایان دهد. در این بیانیه آمده است که به‌خاطر نبود تضامین امنیتی، امکان توزیع سوخت و تجهیزات پزشکی به غزه نیست.

پاسخ ایلان ماسک به درخواست ارائه اینترنت استارلینک در غزه

ایلان ماسک، صاحب کمپانی اسپیس ایکس، تسلا و ایکس که سال گذشته توییتر را تصاحب کرد، در پاسخ به درخواست کاربران می‌گوید که برای دسترسی به اینترنت ماهواره‌ای، کاربران فلسطینی نیازمند تجهیزات سخت افزاری مخصوصی هستند. او می‌گوید تا این لحظه هیچ کاربری از نوار غزه درخواست برقراری ارتباط با ماهواره‌های اینترنتی Starlink را نداشته است. با این حال اشاره کرده که اسپیس ایکس برای کمک‌رسانی به مردم جنگ‌زده آمادگی کاملی دارد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*