بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی سال 2023

در این متن نگاهی خواهیم داشت به تعدادی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی سال 2023 در دسته‌های مختلف و هریک را به‌طور مختصر معرفی خواهیم کرد.

هرسال اپلیکیشن‌های بیشماری منتشر می‌شوند که کاربران اندرویدی می‌توانند با مراجعه به فروشگاه گوگل پلی آن‌ها را دانلود کنند. تنوع اپلیکیشن‌های اندرویدی به‌حدی بالاست که انتخاب یک اپلیکیشن در هر دسته به کار بسیار سختی تبدیل شده و فاکتورهای فراوانی در آن دخیل خواهند شد.

با این وجود برخی اپلیکیشن‌های اندروید با ارائه قابلیت‌های منحصربفرد یا با عملکرد فنی ایده‌آلی که ارائه می‌کنند، در میان سایر گزینه‌های حاضر در هر دسته موفق‌تر و محبوب‌تر ظاهر می‌شوند. در ادامه این مطلب سعی داریم تعدادی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی سال 2023 در دسته‌های مختلف را معرفی کرده و به‌صورت مختصر به معرفی آن‌ها بپردازیم.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین اپلیکیشن های مبتنی بر هوش مصنوعی برای اندروید

بهترین اپلیکیشن های فروشگاه گوگل پلی برای گوشی های اندرویدی در سال 2023

قابلیت‌های مختلف و بعضا خلاقانه اپلیکیشن های اندرویدی تنوعی بی‌نظیر را برای علاقمندان به این سیستم عامل رقم می‌زند. با این وجود 15 اپلیکیشنی که در ادامه معرفی می‌شوند، موفق شده‌اند در میان سایرین موفق‌تر ظاهر شده و نظرات مثبت بسیاری را به خود جلب کنند.

گوگل مپس – Google Maps

گوگل مپس

اپلیکیشن Google Maps واقعا نیازی به معرفی ندارد! با وجود گزینه‌های متعددی که برای مسیریابی و نقشه‌خوانی در فروشگاه گوگل پلی وجود دارند، بسیاری از ما همچنان با شنیدن کلمه GPS ناخودآگاه یاد گوگل مپس می‌افتیم!

البته این بی‌رقیب بودن گوگل مپس هرگز باعث تنبلی توسعه‌دهندگان آن نشده؛ چرا که همواره شاهد ارائه آپدیت‌های نرم افزاری متعدد برای این اپلیکیشن هستیم. یکی از جدیدترین قابلیت‌های این برنامه، استفاده از هوش مصنوعی با هدف بهبود تجربه مسیریابی با این اپلیکیشن و امکان استفاده از گوگل لنز (Google Lens) در این برنامه است.

مرورگر Brave

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

زمانی که بحث امنیت سایبری در گشت و گذار در اینترنت مطرح باشد، کمتر اپلیکیشنی قادر به رقابت با Brave و قابلیت‌های منحصربفرد آن است. این اپلیکیشن به‌صورت پیش فرض از مسدودکننده تبلیغات بهره‌مند بوده و قادر است پاپ‌آپ‌ها، کوکی‌های شخص ثالث و سایر عوامل مزاحم را مسدود کند تا امنیت کاربران به بیشترین حد ممکن برسد.

مرورگر Brave همچنین با بهره‌گیری از HTTPS Everywhere ارتباط کاربران با وبسایت‌های مطرح و بزرگ را رمزگذاری می‌کند تا گشت و گذار امن‌تری را در اینترنت برای کاربران رقم بزند. علاوه بر این، Brave همچنین برای پلتفرم‌های ویندوز، مک و iOS نیز عرضه شده تا گشت و گذار راحت و امن در اینترنت را به کاربران این پلتفرم‌ها نیز هدیه دهد.

پیام‌رسان فیسبوک – Facebook Messenger

پیام رسان فیسبوک

عدم دسترسی به سرویس iMessage در گوشی‌های اندرویدی سال‌هاست که آن‌ها را در برابر آیفون‌داران در موضع ضعف قرار داده است. در حال حاضر به‌سختی می‌توان اپلیکیشنی پیدا کرد که همه دنیا از آن استفاده کنند. در عین حال با توجه به تعداد بالای کاربران فیسبوک، می‌توان انتظار داشت که اپلیکیشن Facebook Messenger یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پیام‌رسان باشد که روی پلتفرم‌های مختلف منتشر شده است.

به کمک این پیام‌رسان می‌توانید پیام ارسال کرده یا تماس‌های صوتی و تصویری برقرار کنید. علاوه بر این، امکان قرار دادن پس‌زمینه دلخواه در کنار تعداد زیادی ویژگی‌های بصری جذاب نیز از جمله مواردی است که می‌توانید از پیام‌رسان فیسبوک انتظار داشته باشید.

بعلاوه، همان‌طور که اشاره شد، فیسبوک مسنجر روی دستگاه‌های زیادی قابل دسترسی است. بنابراین می‌توانید نه فقط روی اندروید، بلکه روی پلتفرم‌های مختلفی به چت کردن و برقراری ارتباط با دوستانتان در فیسبوک بپردازید.

Pocket Casts

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

اپلیکیشن Pocket Casts رابط کاربری فوق‌العاده روان و سرراستی داشته و می‌توان از طریق آن به پادکست‌هایی که اشتراکشان را خریداری کرده‌اید، دسترسی پیدا کنید یا دیگر پادکست‌هایی مناسب سلیقه‌تان پیدا کنید. همچنین ابزارهای مفیدی مثل افزایش صدا (Volume Boost)، قطع کردن صدای بخش‌هایی از پادکست یا امکان رد کردن بخش ابتدایی آن‌ها از جمله ویژگی‌های کاربردی و کلیدی Pocket Casts به شمار می‌روند.

همچنین در صورتی که یک اکانت Pocket Casts بسازید همچنین می‌توانید پادکست‌هایی که گوش می‌کنید را به‌طور خودکار روی فضای ابری خود هم ذخیره کنید تا بتوانید دفعات بعد هم به‌راحتی به آن‌ها گوش دهید. از این طریق همچنین می‌توانید ادامه پادکست نیمه‌کاره خود را روی دستگاهی دیگر هم گوش دهید. البته برای انجام این کار به اکانت Pocket Casts Plus نیاز خواهید داشت.

جاست واچ – JustWatch

اپلیکیشن JustWatch

JustWatch یکی از معدود اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایی‌ست که برای پیدا کردن محتوا عملکردی بهتر از گوگل ارائه می‌کند! اگر قصد تماشای فیلم، سریال یا هر محتوای دیگری را دارید و مطمئن نیستید که محتوای مورد نظر شما در حال حاضر استریم می‌شود یا خیر، بهتر است از JustWatch برای جستجو استفاده کنید.

این اپلیکیشن قادر است در میان سرویس‌هایی مثل نتفلیکس، هولو، پرایم ویدیو، دیزنی پلاس جستجو کند و همچنین سایت‌های مخصوص فروش این محتوا اعم از آیتونز یا گوگل پلی را هم بگردد. البته این اپلیکیشن به هیچ وجه برای کسانی که قصد استریم رایگان محتوا را دارند مناسب نیست.

وی ال سی – VLC

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

VLC که یکی از بهترین اپلیکیشن‌های پخش فایل‌های ویدیویی روی ویندوز و مک او اس به شمار می‌رود، مدتی پیش برای اندروید هم منتشر شده و همان سطح از قابلیت‌ها و کیفیت را به گوشی های اندرویدی می‌آورد. به کمک VLC می‌توانید هر فایل ویدیویی ذخیره شده روی حافظه گوشی خود را به‌راحتی مشاهده کنید.

این اپلیکیشن از مجموعه گسترده‌ای از فرمت‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. بنابراین می‌توانید مطمئن باشید که تقریبا هر فرمت ویدیو توسط VLC قابل اجرا خواهد بود. علاوه بر این، VLC همچنین به‌طور کامل رایگان بوده و هیچ تبلیغی هم نمایش نمی‌دهد.

Duolingo

اپلیکیشن Duolingo

Duolingo مثل هرسال، یکی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی سال 2023 است که میلیون‌ها نفر در سرتاسر دنیا برای یاد گرفتن زبان‌های جدید یا تقویت مهارت‌های زبانی خود از آن استفاده می‌کنند. این اپلیکیشن درس‌های آموزشی زبان را به‌صورت بازی‌هایی تعاملی درآورده و یادگیری را بسیار ساده‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌سازد.

با پیشروی در اپلیکیشن می‌توانید درس‌های جدیدی را آنلاک کرده و زبان‌های مختلفی را فرا بگیرید. همچنین اکثر امکانات نسخه پریمیوم اپلیکیشن در نسخه رایگان هم در اختیار کاربران اندروید قرار گرفته است و آموزش زبان‌های اسپانیایی، فرانسوی، چینی، ایتالیایی، آلمانی و… نیز از طریق نسخه رایگان امکان‌پذیر خواهد بود.

همچنین بخوانید:

همه‌چیز درباره اپلیکیشن Duolingo ؛ بهترین برنامه آموزش زبان

البته نسخه پریمیوم این برنامه که Super Duolingo نام دارد، همچنان قابلیت‌هایی اختصاصی ارائه می‌کند که ارزش خرید بالایی به آن می‌بخشد. به‌عنوان مثال، نبود هیچ‌گونه تبلیغ، امکان تجربه یادگیری بی‌نهایت صرفنظر تعداد اشتباهات و البته اصلاح اشتباهات از طریق هوش مصنوعی از جمله قابلیت‌های خاص نسخه پولی این برنامه هستند.

Link to Windows

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

اگر در کنار گوشی اندرویدی خود از یک کامپیوتر ویندوزی استفاده می‌کنید، اپلیکیشن Link to Windows برنامه‌ای ضروری برای شماست. این اپلیکیشن گوشی اندرویدی شما را به PC متصل می‌کند تا از طریق آن بتوانید با کامپیوتر ویندوزی خود به ارسال پیامک، برقرار کردن تماس و مشاهده اعلان‌های گوشی‌تان بپردازید.

علاوه بر این، در صورتی که تعدادی از گوشی‌های برگزیده سامسونگ و آنر یا Surface Duo را در اختیار داشته باشید، می‌توانید به کمک این اپلیکیشن فایل‌های خود را از طریق درگ اند دراپ بین گوشی و PC جابجا کنید. لیست گوشی های سازگار با اپلیکیشن Link to Windows در لینک زیر قابل مشاهده است.

برای استفاده از این اپلیکیشن البته به یک گوشی مجهز به اندروید 11 به بالا و 8 گیگ رم روی کامپیوتر خود نیاز خواهید داشت. علاوه بر این، یک کامپیوتر ویندوزی مجهز به آپدیت 10 می ویندوز 11 نیز دیگر نیاز نرم افزاری Link to Windows برای اتصال صحیح و مناسب کامپیوتر به گوشی اندرویدی است.

گوگل فوتوز – Google Photos

گوگل فوتوز

اپلیکیشن Google Photos ابزاری بسیار کاربردی و مفید برای نگهداری و دسته‌بندی تصاویر و عکس‌های روی گوشی اندرویدی است. این اپلیکیشن قابلیت تشخیص چهره، حیوانات، گیاهان یا برخی سوژه‌های دیگر را داشته و آن‌ها را پس از شناسایی در دسته‌های مربوطه قرار می‌دهد. به این ترتیب پیدا کردن تصاویر مورد نظرتان به‌سادگی امکان‌پذیر خواهد بود.

بعلاوه، از طریق این اپلیکیشن همچنین می‌توانید به کلاژ کردن ویدیوها در اپلیکیشن بپردازید.

گوگل کیپ – Google Keep

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

اپلیکیشن‌های نوت برداری زیادی در فروشگاه گوگل پلی موجود هستند. با این وجود، Google Keep اپلیکیشنی است که می‌توانید برای این کار به آن اعتماد کنید. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید نوت‌ها، لیست‌ها و پیام‌های صوتی خود را ذخیره کرده و مدیریت کنید. علاوه بر این، از طریق گوگل کیپ همچنین می‌توانید برای نوت‌های خود آلارم یادآوری تنظیم کرده یا با همکاری دوستانتان پیام‌های گروهی ذخیره کنید.

اپلیکیشن Google Keep هم مورد توجه ویژه گوگل قرار داشته و به‌طور دائمی توسط این کمپانی آپدیت می‌شود.

فلیپ بورد – Flipboard

اپلیکیشن Flipboard

فلیپ بورد هم یکی دیگر از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی سال 2023 است که روشی منحصربفرد برای گشت و گذار در اخبار و آگاهی از آخرین خبرها را در اختیارتان قرار می‌دهد. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید خبرهای روز را در دسته‌های مختلفی مانند کسب و کار، تکنولوژی، ورزشی، سفر و… طبقه‌بندی کنید.

مهم‌ترین نکته در خصوص اپلیکیشن Flipboard این است که در آن، همه‌چیز مطابق نظر شما بوده و چینش و حتی ورق زدن خبرهای خوانده شده نیز طبق سلیقه کاربر انجام می‌شود. اگر به دنبال بهترین اپلیکیشن برای آگاهی از اخبار روز و دسترسی به برترین منابع خبری دنیا می‌گردید، فلیپ بورد بهترین گزینه برای انجام این کار است.

1Weather

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

افرادی که به دنبال اپلیکیشنی ایده‌آل برای آگاهی از وضعیت آب و هوا در سیستم عامل اندروید می‌گردند احتمالا گزینه‌ای بهتر از 1Weather پیدا نخواهند کرد. این اپلیکیشن رابط کاربری ساده و سرراستی داشته و مواردی نظیر وضعیت کنونی آب و هوا، وضعیت بارش و پیش بینی آب و هوای آینده را به تمیزترین شکل ممکن پیش چشم کاربران قرار می‌دهد. علاوه بر این، ابزارک (ویجت) های جذاب این برنامه هم امکان مشاهده سریع وضعیت آب و هوا را به ارمغان می‌آورند.

1Weather البته در رابط کاربری خود به نمایش تبلیغات می‌پردازد. با این وجود تبلیغ‌های نمایش داده شده در این برنامه به هیچ وجه آزاردهنده نیستند. در عین حال البته امکان خرید نسخه فاقد تبلیغ این برنامه با هزینه‌ای اندک نیز برای کاربران فراهم شده است.

Files by Google

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

اپلیکیشن Files by Google یکی از بهترین اپلیکیشن های اندرویدی سال 2023 برای مدیریت فایل‌ها، اسناد و پوشه‌هاست. به کمک این اپلیکیشن می‌توانید فایل‌های خود را طبقه‌بندی کرده و در پوشه‌های مناسب قرار دهید. بعلاوه، امکان پاک کردن فایل‌های اضافی و خالی کردن حافظه در کنار بکاپ گیری از اسناد و پوشه‌ها در فضای ابری نیز از دیگر قابلیت‌های منحصربفرد Files by google است. در کنار این قابلیت‌ها، امکان اشتراک گذاری اسناد و پوشه‌ها بین دستگاه‌های مختلف به‌صورت آفلاین هم دیگر ویژگی این اپلیکیشن است که آن را به یک فایل منیجر استثنایی تبدیل می‌کند.

بک دراپس – Backdrops

اپلیکیشن Backdrops

Backdrops یک اپلیکیشن جذاب و شگفت انگیز برای مدیریت پس‌زمینه سیستم عامل اندروید است که بیش از صدها والپیپر اوریجینال تولید شده توسط تیم توسعه اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار خواهد داد. این پس زمینه‌ها در دسته‌های مختلفی اعم از الگوها، نماهای زمین، معماری، منظره و… قرار گرفته و تنوع فوق‌العاده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

علاوه بر این، هر روز والپیپرهای جدیدی توسط تیم ساخت اپلیکیشن و کاربران به مجموعه پس زمینه‌های برنامه افزوده می‌شود. همچنین در صورت خرید نسخه حرفه‌ای برنامه می‌توانید ضمن خلاص شدن از شر تبلیغات، مجموعه‌ای اختصاصی از اپلیکیشن‌های مخصوص کاربران پریمیوم را نیز در اختیار داشته باشید.

پلکس – Plex

بهترین اپلیکیشن های اندرویدی 2023

اگر مجموعه بزرگی از فیلم، عکس یا موزیک در گوشی یا تبلت اندرویدی خود دارید، یکی از بهترین راه‌ها برای مدیریت کردن آن ایجاد یک سرور پلکس است. از آن‌جا می‌توانید محتوای مختلف را به دستگاه‌های مختلفی مثل گوشی اندرویدی خود استریم کنید.

البته برای این که از تمامی قابلیت‌های استثنایی اپلیکیشن Plex بهره ببرید، لازم است که یک Plex Pass تهیه کنید. به کمک Plex Pass می‌توانید محتوای چندرسانه‌ای را روی گوشی اندرویدی خود استریم کرده و به‌صورت آفلاین تماشا کنید. از طریق اپلیکیشن Plex البته همچنین می‌توانید برخی فیلم‌ها و سریال‌ها را نیز به‌طور رایگان، اما به همراه تبلیغات مشاهده کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*