پیوند قلب خوک به انسان

شکستی بزرگ در پیوند قلب خوک به انسان

پیوند قلب خوک به انسان یکی از روش‌های جدید پزشکان برای درمان بیماری قلبی شناخته می‌شود؛ اما این طرح با شکست بزرگی مواجه شد.

پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه مریلند حدود 6 هفته قبل طی آزمایشی، قلب خوک را به یک بیمار پیوند زدند تا لارنس فوست لقب دومین فردی که جراحی پیوند قلب خوک به انسان روی آن انجام شده را به خود اختصاص دهد. در حالی که این جراحی در ابتدا رضایت‌بخش بود، اما این مرکز پزشکی طی بیانیه‌ای اعلام کرد طی روزهای اخیر علائم پس‌زدگی در این بیمار مشاهده شده و تنها 6 هفته پس از پیوند جان خود را از دست داده است.

فوت بیمار دوم در پیوند قلب خوک به انسان

 پیوند قلب خوک به انسان

لارنس فوست 58 ساله نخستین بار در روز 14 سپتامبر به دلیل نارسایی قلبی در مرکز پزشکی دانشگاه می‌سی‌سی‌پی (UMMC) بستری و پس از 6 روز عمل پیوند تجربی روی آن انجام شد. البته این بیمار به دلیل بیماری قلبی و مشکلات سلامتی نمی‌توانست پیوند قلب سنتی از انسان را انجام دهد. این بیمار پیش از عمل جراحی طی مصاحبه‌ای عنوان کرد پیوند قلب خوک تنها راهی است که برای زنده ماندن می‌توانم انجام دهم.

 پیوند قلب خوک به انسان

چند هفته پس از عمل پیوند نیز وضعیت فوست به‌میزان چشمگیری پیشرفت کرد و توانست مراحل فیزیوتراپی را انجام دهد و با خانواده ملاقات کند. جراحان نیز پس از 1 ماه اعلام کردند عملکرد قلب او در سطح مناسبی قرار دارد و دیگر بدون دارو می‌تواند زندگی کند. همچنین در آن زمان هیچ نشانه‌ای از عفونت یا رد شدن پیوند نیز در بدن این بیمار مشاهده نشد.

 پیوند قلب خوک به انسان

در حالی که وضعیت این بیمار فوق‌العاده گزارش شده بود، اما مرکز پزشکی دانشگاه مریلند اعلام کرد طی روزهای اخیر علائمی از پس‌زدگی این قلب پیوندی در لارنس فوست مشاهده شد و به همین دلیل متاسفانه بیمار جان خود را از دست داد. این مرکز در ژانویه سال 2022 نیز نخستین جراحی آزمایشی پیوند قلب خوک به انسان را روی بیمار دیوید بنت 57 ساله انجام داد که این بیمار نیز 2 ماه بعد از این جراحی فوت کرد.

این دو بیمار در حالی فوت کردند که در هفته‌های اولیه پس از پیوند در آنها علائمی از رد عضو پیوندی مشاهده نشد. البته نتایج کالبدشکافی حاکی از آن است که دیوید بنت 57 ساله به‌دلیل نارسایی قلبی و سایر مشکلات قبل از جراحی فوت کرده است. سایر بررسی‌ها نیز از وجود نشانه‌هایی از ویروس خوک حکایت دارد که تا قبل از آن چنین نشانه‌هایی کشف نشده بود.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*