افزایش سرعت اینترنت خانگی ایران

وعده جدید وزیر ارتباطات: سرعت اینترنت خانگی ۸۰ برابر می‌شود

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات می‌گوید که به‌زودی سرعت اینترنت خانگی کشور افزایش پیدا خواهد کرد و به ۸۰ برابر سرعت فعلی می‌رسد.

متاسفانه سرعت اینترنت خانگی در ایران هیچوقت باب میل کاربران نبوده است. همیشه وقتی فهرست رتبه‌بندی سرعت اینترنت کشورها منتشر می‌شود، نام ایران پایین‌تر از خیلی از کشورهای گمنام و در انتهای جدول قرار می‌گیرد. حالا عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات در مصاحبه جدید خودش با وعده افزایش ۸۰ برابری سرعت اینترنت خانگی، می‌گوید که به‌زودی بسیاری از این مشکلات برطرف خواهد شد.

بیشتر بخوانید:

ولخرجی 3 هزار میلیاردی دولت برای افزایش سرعت و کیفیت اینترنت در ایران

زارع پور معتقد است که مشکلات مربوط به اینترنت ثابت کشور محدود به این یکی دو سال نیست و یک دهه است که با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کند. به‌همین خاطر هم برطرف کردن آن به‌صورت ریشه‌ای زمان‌بر خواهد بود.

افزایش سرعت اینترنت خانگی زمان‌بر است

اجرای پروژه‌هایی مانند توسعه فیبر نوری، یکی از بهترین راهکارهای افزایش سرعت اینترنت خانگی در کشور است. وزیر ارتباطات می‌گوید که دولت به‌دنبال آن است تا پایان دوره چهار ساله خود بتواند فیبر نوری را در تمام شهرهای کشور ارائه کند. اگر همه‌چیز درست پیش برود، سرعت اینترنت ثابت در کشور از ۱۲ مگابیت بر ثانیه به ۹۰۰ مگابیت بر ثانیه افزایش پیدا خواهد کرد که این می‌تواند به‌معنای ۸۰ برابر شدن سرعت‌ها باشد.

افزایش سرعت اینترنت خانگی ایران

به‌گفته وزیر ارتباطات، کمیته‌ای برای بررسی وضعیت اینترنت کشور در شورای عالی فضای مجازی شکل گرفته تا به بررسی دلایل کندی چندین و چند ساله اینترنت و رفع موانع افزایش سرعت آن بپردازد. زارع پور معتقد است که برخی از سرمایه‌گذاری‌ها در گذشته به‌درستی انجام نشده‌اند. اما علاوه بر پیشنهادات بلند مدت، ظاهرا راهکارهایی برای افزایش سرعت در کوتاه‌مدت نیز ارائه شده که منجر به کاهش ۳۰ درصدی نرخ تأخیر اینترنت ثابت طی دو ماه گذشته شده است.

همچنین محمد امین آقامیری، دبیر شورای عالی فضای مجازی نیز می‌گوید در هفته گذشته دستور رئیس جمهور برای افزایش سرعت اینترنت کشور مورد بررسی قرار گرفته و به‌صورت فشرده پیگیری خواهد شد.

آیا نسبت به این موضوع امیدوارید؟ اینترنت ثابت کشور می‌تواند حداقل به سطح کشورهای رده پایین اروپایی برسد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*