نسخه ویژه محدود آئودی TT

نسخه ویژه محدود آئودی TT معرفی شد؛ خداحافظی با خودرو اسپرت خوشنام آلمانی

آئودی تی تی به‌زودی با صنعت خودرو خداحافظی می‌کند. به‌همین مناسبت، نسخه ویژه آئودی TT با رنگ سبز و تریم بیرونی و داخلی خاص معرفی شده است.

آئودی اوایل سال جاری میلادی از پایان تولید TT خبر داد، اما خداحافظی با این خودرو اسپرت که از اواخر دهه 90 میلادی تا به اینجا در خط تولید این خودروساز آلمانی باقی مانده بود، قرار نیست بدون تدارکات ویژه باشد. بنا به جدیدترین اخبار خودرو خارجی، آئودی از یک نسخه ویژه تولید محدود از تی تی با نام TT Roadster Final Edition پرده برداشته است که با سقف سافت تاپ جمع‌شدنی و رنگ سبز منحصر به فرد هر نگاهی را جذب خود می‌کند.

مشخصات نسخه ویژه نهایی آئودی TT

اولین نکته‌ای که در نمای بیرونی به چشم می‌آید، رنگ سبز خاص بدنه است. آئودی این رنگ را جهت ادای احترام به نسل اول این خودرو که رنگ سبز جزو آپشن‌های آن بود در نظر گرفته. سقف هم در هماهنگی با سپرها و تریم ناحیه کناری که رنگ خاکستری مات دارند، به رنگ خاکستری در آمده؛ پیش از فقط در یک نسخه ویژه دیگر در سال 2019 از این رنگ برای سقف استفاده شده بود. همچنین این نسخه ویژه سوار بر رینگ‌های 20 اینچی خواهد بود که ترکیب رنگ نقره‌ای آن‌ها با رنگ سبز بدنه چشم‌نواز شده است.

نسخه ویژه آئودی TT بر پایه تریم S Line توسعه پیدا کرده، اما نشان‌های مختص به این تریم از نمای بیرونی و فضای داخلی برداشته شده‌اند و به‌جای المان‌های آلومینیومی هم از فیبر کربن استفاده شده است. صندلی‌های کابین روکش چرم پالومینو قهوه‌ای دارند و بنا به گفته آئودی، نسخه امروزی صندلی‌های نسل اول تی تی هستند. با این طراحی قطعاً متوجه شده‌اید نسخه نهایی این خودرو اسپرت Audi به کسانی تعلق دارند که از اولین نسل طرفدار پر و پا قرص آن بوده‌اند.

نمای عقب نسخه ویژه نهایی آئودی تی تی - TT

آئودی تی تی فاینال ادیشن قوای محرکه خود را از یک موتور 2 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ تامین می‌کند. این موتور که توانایی تولید قدرت 228 اسب بخار و گشتاور 349 نیوتن متر را دارد، نیرو محرکه‌اش را به‌واسطه یک گیربکس دوکلاچه 7 سرعته به هر چهار چرخ می‌فرستد. این خودرو اسپرت با اتکا بر این موتور می‌تواند ظرف 5.5 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب بگیرد. سیستم تعلیق مغناطیسی تریم S Line هم در آن به کار رفته که فاصله کف خودرو نسبت به سطح زمین را 10 میلی‌متر کاهش داده است.

کابین نسخه نهایی خودرو اسپرت تی تی

این نسخه که حدود 69 هزار دلار قیمت دارد، در 50 دستگاه به‌طور انحصاری در بازار ایالات متحده عرضه خواهد شد. شما کاربران گجت نیوز درباره این خودرو اسپرت آلمانی چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*