عرضه اولین مدل هوش مصنوعی کمپانی xAI ایلان ماسک

هوش مصنوعی کمپانی ایلان ماسک فردا عرضه می‌شود؛ بهترین مدل ساخته‌شده تاکنون!

ایلان ماسک رسماً اعلام کرد اولین مدل هوش مصنوعی کمپانی xAI فردا در دسترس قرار می‌گیرد؛ اتفاقی که شاید شروع تحولی جدید در حوزه AI باشد.

پس از اینکه راه‌اندازی چت بات ChatGPT موجی جدید در حوزه هوش مصنوعی به راه انداخت و این فناوری را بیشتر از قبل به عموم شناساند، ایلان ماسک هم اقدام به تاسیس شرکتی جدید با نام xAI برای توسعه پروژه‌های مبتنی بر هوش مصنوعی کرد. بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، این چهره شاخص به‌تازگی از طریق ایکس یا همان توییتر سابق اعلام کرده است که شرکت او فردا مصادف با 4 نوامبر (13 آبان) اولین مدل هوش مصنوعی خود را در دسترس گروهی منتخب قرار می‌دهد؛ مدلی که به‌گفته او، از برخی جهات بهترین نمونه ساخته شده تا به اینجا است.

عرضه مدل هوش مصنوعی کمپانی xAI ایلان ماسک 

عرضه اولین مدل هوش مصنوعی کمپانی xAI ایلان ماسک

مدل هوش مصنوعی xAI که قرار است فردا به عرضه برسد، اولین محصول این شرکت به حساب می‌آید. شرکت xAI کمتر از یک سال پیش تاسیس شد، در حالی که تا چند وقت گزارشات و شایعات مختلفی درباره آن به گوش می‌رسید. با توجه به سابقه چشمگیر ماسک در کمپانی‌هایی مثل تسلا و اسپیس ایکس و همچنین تجربه تاسیس OpenAI به‌عنوان توسعه‌دهنده چت بات ChatGPT، انتظار می‌رود که استارتاپ جدید او هم بتواند در حوزه خود پیشگامانه حرکت کند. گفتنی است که xAI هدف خود را هم «درک ماهیت واقعی هستی» می‌داند که شعاری مبهم ولی بلندپروازانه به نظر می‌رسد.

تیم xAI را اعضای گوگل دیپ‌مایند، مایکروسافت و بقیه شرکت‌های تحقیقاتی مطرح در حوزه هوش مصنوعی تشکیل داده‌اند. این تیم به‌صورت نزدیک با بقیه شرکت‌های ایلان ماسک از جمله ایکس و تسلا کار می‌کند. گذشته از هدف اصلی این کمپانی که پیش‌تر به آن اشاره شد، ماسک در گذشته به‌شخصه گفته بود هدف کلی xAI ساخت یک هوش عمومی مصنوعی یا به‌اختصار AGI با نهایت کنجکاوی خواهد بود. وی همچنین به این نکته اشاره کرده بود که این شرکت در راستای پاسخ به سوالات علمی قدم بر خواهد داشت.

کمپانی ایلان ماسک در حالی فردا مدل هوش مصنوعی اختصاصی خود را در دسترس قرار می‌دهد که ماسک بارها درباره عواقب جبران‌ناپذیر توسعه بی‌برنامه این فناوری هشدار داده است. حتی فروردین گذشته ماسک به‌همراه تعدادی از محققان نامدار حوزه هوش مصنوعی در نامه‌ای سرگشاده خواستار توقف توسعه سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی شده بودند؛ حداقل برای مدتی کوتاه و به علت «خطرات اساسی برای جامعه و بشریت». نهایتاً نظر شما کاربران گجت نیوز درباره شرکت xAI و اولین مدل هوش مصنوعی آن چیست؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*