تبدیل شدن sms به mms

ترفندهای جلوگیری از تبدیل شدن SMS به MMS در سامسونگ

یکی از آزاردهنده‌ترین اختلالات در برنامه مسیج سامسونگ تبدیل اس ام اس (SMS) به محتوای چند رسانه‌ای Multimedia Messaging Service یا همان MMS است. برای حل مشکل تبدیل شدن اس ام اس به ام ام اس در سامسونگ، با این مطلب گجت نیوز همراه باشید.

یکی از اعصاب‌خردکن‌ترین ایرادات گوشی‌های سامسونگ، تبدیل شدن پیامک معمولی یا SMS به MMS است. این اختلال زمانی رخ می‌دهد که یک پیام کوتاه حاوی محتوای چند رسانه‌ای مانند فیلم، عکس و گیف باشد و برنامه به طور خودکار پیام اس ام اس شما را به MMS تبدیل می‌کند. با این حال برخی اوقات نیز در زمان ارسال پیام‌های طولانی یا دارای لینک هم به این خطا برمی‌خورید. این خطا در نسخه‌های قدیمی‌تر وان یو آی سامسونگ بیشتر مشاهده می‌شود.

در این مطلب قصد داریم به شما آموزش دهیم که چطور از به وجود آمدن این اختلال ساده جلوگیری کنید، با گجت نیوز همراه باشید.

دلیل تبدیل شدن SMS به MMS در گوشی سامسونگ

از زمان عرضه اولین گوشی‌های هوشمند تا به حال، قابلیت MMS در برنامه مسیج که به صورت پیش فرض روی گوشی نصب است به کاربران این امکان را می‌دهد که به همراه محتوای متنی خود فیلم، عکس، استیکر و کارت تبریک ارسال کنند.  ارسال این پیام‌های چند رسانه‌ای احتمالا هزینه بیشتری نسبت به پیام‌های معمولی خواهد داشت؛ همچنین گوشی شما باید برای ارسال آن‌ها به یک شبکه اینترنت متصل باشد.

تبدیل شدن پیامک طولانی سامسونگ به Mms

یکی از دلایلی که باعث می‌شود پیام کوتاه شما یا همان (SMS (Short Message Service به یک پیام چند رسانه‌ای یا همان (MMS (Multimedia Messaging Service  در گوشی سامسونگ تبدیل شود، محدودیت کاراکتر اپراتور شما است. در واقع اکثر اپراتورها برای ارسال پیام محدودیت کاراکتری دارند و اگر تعداد کاراکترها از 160 بیشتر شود SMS شما به MMS تبدیل می‌شود.

اما این محدودیت تنها به تعداد کاراکتر محدود نمی‌شود. اگر چند پیام به صورت هم زمان برای چند مخاطب بفرستید یا حجم پیام شما بخاطر داشتن عکس و استیکر از حد مجاز بیشتر شود پیام شما به MMS تبدیل می‌شود. با این حال به دلیل برخی از تحریم‌ها در کشور کاربران قادر به ارسال MMS نخواهند بود، به همین خاطر این اختلال برای آن‌ها آزاردهنده است.

حل مشکل اس ام اس طولانی در سامسونگ

با ارتقا گوشی‌های همراه به سیستم عامل‌های به‌روز کاربران می‌توانند از طریق برخی تنظیمات از بروز این اختلال جلوگیری کنند. در قدم اول، بهتر است چک کنید که از چه برنامه‌ای برای ارسال اس ام اس استفاده می‌کنید و برنامه پیامکی شما از سرویس پیام کوتاه پشتیبانی می‌کند یا خیر. سپس می‌توانید از بخش تنظیمات برنامه، سرویس MMS را غیرفعال کنید یا اگر محتوای پیام شما حاوی عکس، ویدیو و استیکر نیست از تبدیل خودکار SMS به MMSجلوگیری شود.

تبدیل شدن sms به mms

برای غیرفعال کردن سرویس MMS مراحل زیر را مو به مو انجام دهید:

  • وارد برنامه مسیج گوشی سامسونگ خود شوید.
  • سپس روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  • وارد بخش تنظیمات شوید، روی بخش «پیام‌های چند رسانه‌ای» کلیک کنید و اگر گزینه «تبدیل خودکار» روشن است با زدن روی گزینه آن را خاموش کنید.
  • در صورت غیرفعال کردن سرویس MMS کاربران دیگر قادر به ویرایش عکس و ارسال پیام به صورت گروهی نخواهند بود.
  • اگر نتوانستید سرویس MMS را در بخش تنظیمات مسیج خاموش کنید، وارد تنظیمات گوشی شوید.
  • در قسمت اتصالات، روی شبکه‌های همراه کلیک کنید.
  • سپس مصرف داده برای سرویس چند رسانه‌ای MMS را غیرفعال کنید.

با غیرفعال کردن سرویس پیامک‌های چندرسانه‌ای از شر تبدیل شدن SMS به MMS به صورت خودکار خلاص شوید. اگر قصد غیرفعال کردن این سروس را ندارید بهتر است قبل ارسال پیام موارد زیر را بررسی کنید و مطمئن شوید که پیام کوتاه شما جزو پیام‌های چند رسانه‌ای محسوب نمی‌شود.

  1. قبل از ارسال پیام مطمئن شوید که تعداد کاراکترهای استفاده شده در پیام کوتاه کمتر از 160 است. اگر تعداد کاراکتر از حد مجاز بیشتر شود پیام کوتاه شما به MMS تبدیل می‌شود.
  2. محتوای چند رسانه‌ای حاوی فیلم، عکس، استیکر و … است که حجم آن نسبت به پیام کوتاه بیشتر است. اگر پیام شما شامل این داده‌ها باشد پیام شما به صورت خودکار تبدیل به MMS می‌شود.
  3. اگر محتوای پیام شما بیشتر از 160 کاراکتر است پیام خود را طی دو پیام کوتاه ارسال کنید تا پیام شما به MMS تبدیل نشود.
  4. متن خود را به صورت کوتاه و خلاصه بنویسید تا از حد مجاز کاراکتر عبور نکنید.

با رعایت چند نکته ساده از تبدیل شدن پیام کوتاه خود به MMS به صورت ناخواسته جلوگیری کنید. همچنین استفاده از سرویس‌ پیام کوتاه SMS هزینه کمتری برای کاربران خواهد داشت.

اعلان‌های برنامه مسیج را در گوشی سامسونگ فعال کنید

برخی اوقات شما متوجه نمی‌شوید که پیام خود را به صورت MMS ارسال کرده‌اید. اما اگر یک هشدار که به صورت اعلان برنامه به شما نمایش داده می‌شود، شما را از نوع پیام ارسالی آگاه کند شما می‌توانید از بروز این مشکل جلوگیری کنید.

پس بهتر است که وارد بخش تنظیمات برنامه مسیج شوید و تمام اعلانات مهم برنامه را فعال کنید. اگر نتوانستید از طریق تنظیمات برنامه اعلانات را پیدا و فعال کنید، وارد تنظیمات گوشی سامسونگ خود شوید و اعلانات مسیج را فعال کنید.

نحوه فعال‌سازی مجدد سرویس MMS

اگر سرویس MMS را در گوشی سامسونگ خود غیرفعال کرده‌اید، باید این نکته را بدانید که دیگر دوستان و آشنایانتان نمی‌توانند برای شما پیام چند رسانه‌ای ارسال کنند. اگر می‌خواهید که پیام‌های چند رسانه‌ای را که دوستانتان برای شما می‌فرستند دریافت کنید، باید سرویس MMS را مجددا در تنظیمات خود فعال کنید.

حل مشکل اس ام اس طولانی در سامسونگ

  • ابتدا از متصل بودن گوشی خود به اینترنت همراه یا وای فای اطمینان حاصل کنید.
  • وارد برنامه مسیج گوشی سامسونگ خود شوید.
  • سپس روی سه نقطه در بالای صفحه سمت راست کلیک کنید.
  • وارد بخش تنظیمات شوید، روی بخش «پیام‌های چند رسانه‌ای» کلیک کنید و آن را روشن کنید.
  • در صورتی که موفق به دریافت/ ارسال پیام چند رسانه‌ای نشدید بهتر است که در بخش تنظیمات کش و دیتای برنامه مسیج را پاک کنید و مجددا وارد برنامه شوید.

بهترین اپلیکیشن برای ارسال/ دریافت SMS در گوشی‌های هوشمند سامسونگ برنامه مسیج خود سامسونگ است که به صورت پیش فرض روی دستگاه قرار دارد. این برنامه نه تنها از امنیت بالایی برخوردار است بلکه کاربران می‌توانند به امکانات مهم و ضروری دسترسی داشته باشند.

البته برخی از گوشی‌ها از پیام‌رسان گوگل هم استفاده می‌کنند که امنیت نسبتا خوبی دارد و کاربران به راحتی می‌توانند سرویس دریافت پیام‌های چند رسانه‌ای MMS را فعال/ غیرفعال کنند.

اگر از برنامه‌های شخص ثالث به عنوان جایگزین مسیج سامسونگ استفاده می‌کنید و نمی‌توانید سرویس ارسال/ دریافت پیام‌های چند رسانه‌ای را غیرفعال کنید، بهتر است که برنامه را پاک کنید. پس از پاک کردن برنامه شخص ثالث، اکنون از برنامه مسیج پیش فرض سامسونگ استفاده کنید و تنظیمات برنامه را طبق نیاز خود ویرایش کنید.