آغاز تولید انبوه ربات های انسان نما در چین

چینی‌ها تا ۲ سال آینده ربات های انسان نما را به تولید انبوه می‌رسانند

چینی‌ها می‌خواهند تا سال ۲۰۲۵ ربات های انسان نما را به تولید انبوه برسانند و آن‌ها را در صنایع مختلفی مثل مراقبت‌های بهداشتی و کشاورزی به‌کار بگیرند.

وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین (MIIT) برنامه‌های بلندپروازانه‌ای برای تولید انبوه ربات های انسان نما تا سال ۲۰۲۵ دارد. این می‌تواند گام مهمی برای تبدیل چین به رهبر جهانی صنعت رباتیک باشد. دستورالعمل جامعی که اخیرا MIIT منتشر کرده، استراتژی توسعه ربات‌های انسان‌نما را ترسیم می‌کند. این دستورالعمل همچنین تأکید می‌کند که این ربات‌ها می‌توانند باعث تحول صنایع مختلف و باشند و مثل اثرگذاری کامپیوترها و گوشی‌های هوشمند، ابعاد مختلف زندگی روزمره ما را در بر بگیرند.

بیشتر بخوانید:

ربات انسان نمای فونیکس، تقریبا هرکاری را می‌تواند برای شما انجام دهد + ویدیو

از اهداف کلیدی طرحی که چینی‌ها در پیش گرفته‌اند می‌توان به استقرار یک سیستم نوآورانی انسان‌نما، دستیابی به پیشرفت‌هایی در فناوری‌های مهم و تضمین امنیت و کارآمدتی ربات‌ها اشاره کرد. چین همچنین قصد دارد تا سال ۲۰۲۷ این ربات‌ها را به محرک‌های اصلی برای رشد اقتصادی تبدیل کند.

رقابت آمریکا و چین بر سر تولید ربات های انسان نما

آغاز تولید انبوه ربات های انسان نما در چین

در حال حاضر بزرگ‌ترین شرکت‌های فعال در زمینه ساخت ربات‌های تجاری انسان‌نما در آمریکای شمالی مستقر هستند. چین به‌دقت در حال نظارت روی تحولات جهانی در حوزه توسعه رباتیک انسان‌نما و شرکت‌های فعال در این منطقه از جهان است تا بتواند پروژه‌هایش را طبق برنامه‌ریزی پیش ببرد. یکی از شرکت‌های آمریکایی که اخیرا مشغول آزمایش ربات انسان نمای Digit در انبار تحقیق و توسعه آمازون است، Agility Robotics نام دارد. این شرکت آمریکایی می‌خواهد تا سال ۲۰۲۴ یک کارخانه برای تولید ربات‌های انسانی با حجم تولید سالانه ۱۰ هزار دستگاه را راه‌اندازی کند.

در بخش دیگری از دستورالعمل MIIT، به حضور فعالانه این ربات‌ها در صنایع مختلفی شامل مراقبت‌های بهداشتی، خدمات خانگی، کشاورزی و غیره اشاره شده است. تمرکز اصلی چین روی استقرار این ربات‌ها در محیط‌هایی است که می‌تواند برای انسان‌ها خطرآفرین باشد. بنابراین نه تنها آن‌ها قرار نیست جایگزین انسان‌ها شوند، بلکه می‌توانند به حفظ سلامت هر چه بیشتر کارمندان انسانی کمک کنند.

آغاز تولید انبوه ربات های انسان نما در چین

علاوه بر این، وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین می‌گوید که باید از پیشرفت‌های اخیر در حوزه هوش مصنوعی مثل توسعه مدل‌های زبانی گسترده برای تقویت ذهن ربات های انسان نما و شباهت بیشتر آن‌ها به انسان‌ها از لحاظ ظاهری استفاده کرد. اما هدف چین از توسعه این فناوری فقط بازار داخلی خودش نیست. آن‌ها می‌خواهند ربات‌هایشان را به سراسر جهان عرضه کنند و نقش تأثیرگذاری در شکل‌گیری قوانین و مقررات بین‌المللی استفاده از ربات‌ها داشته باشند.

آیا چین به خودکارترین کشور جهان تبدیل می‌شود؟

چین در حال تسریع بخشیدن توسعه صنعت رباتیک در انواع مختلف ربات‌ها است و شکی نیست که ربات‌های انسانی که جزو محبوب‌ترین‌های این صنعت هستند، برایشان اهمیت بسیار زیادی دارد. چینی‌ها می‌خواهند تا دو سال دیگر، به ازای هر ۱۰ هزار کارگر، ۵۰۰ ربات فعال وجود داشته باشد. این می‌تواند چشم بادامی‌ها را به یکی از خودکارترین کشورهای جهان تبدیل کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*