موزه تاریخچه تویوتا لندکروزر در آمریکا

اینجا بهشت عاشقان تویوتا است؛ موزه ای با بیش از 100 نمونه لندکروزر متفاوت در آمریکا

موزه ای در آمریکا با بیش از 100 نسخه مختلف تویوتا لندکروزر میزبان مردم است. حتی اولین لندکروزر وارد شده به این کشور در بین آن‌ها پیدا می‌شود.

لندکروزر، ساخته تاریخچه‌دار تویوتا پس از گذشت نزدیک به 75 سال کماکان به‌عنوان یکی از نام‌های نمادین در صنعت خودرو پابرجا مانده است. حتی همین چند وقت قبل بود که مدل ۲۰۲۴ تویوتا لندکروزر یا به‌طور دقیق‌تر لندکروزر پرادو سری ۲۵۰ برای بازار آمریکای شمالی معرفی شد تا این اس وی با ماهیتی متفاوت نسبت به قبل به این منطقه برگردد. همین تماشای نسخه‌های عتیقه باقی‌مانده از این شاسی بلند تویوتا را به لذتی برای طرفداران این خودرو و به‌طور کلی این برند تبدیل کرده است و اگر جزو این دسته‌اید، موزه میراث لندکروزر (the Land Cruiser Heritage Musem) در ایالت یوتای آمریکا احتمالاً شما را به وجد می‌آورد.

موزه کم‌نظیر تاریخچه تویوتا لندکروزر در آمریکا

موزه تاریخچه تویوتا لندکروزر در آمریکا

موزه میراث لندکروزر در ابتدا محل نگهداری انبوهی از تراکتورها و لیفتراک‌ها بود، اما «گرگ میلر» (Greg Miller) به‌عنوان بنیان‌گذار آن تصمیم گرفت این محل را به موزه تاریخچه تویوتا لندکروزر تبدیل کند. در حال حاضر بیش از ۱۰۰ نمونه برای نمایش به این موزه آورده شده‌اند که در این بین حتی نمونه‌های کلاسیک هم به چشم می‌خورند. البته هنوز مدل جدید لندکروزر به اینجا راه پیدا نکرده است.

موزه تاریخچه تویوتا لندکروزر در آمریکا

از جمله نمونه‌هایی که در این موزه جلب توجه می‌کنند باید به لندکروزر FJ25 مدل 1958 اشاره کرد؛ نمونه‌ای که از آن به‌عنوان اولین لندکروزر وارد شده به ایالات متحده یاد می‌شود. این خودرو را یک معلم مدرسه در سال 1958 مستقیماً در بندر از فروشنده که نمایندگی نداشت خریده بود و نهایتاً در سال 2013 میلر پس از خریداری آن، تصمیم به اهدایش به این موزه گرفت.

موزه تاریخچه تویوتا لندکروزر در آمریکا

لندکروزر امروزه بیشتر وجهه‌ای بالارده یا لوکس بین عموم مردم دارد، ولی در این موزه نسخه‌های چند ده سال پیش این شاسی بلند هم که در فعالیت‌های مختلف به کار گرفته می‌شدند قابل مشاهده‌اند؛ مثلاً نمونه‌ای که به‌طور خاص برای کانال‌های تلویزیونی ساخته شده بود یا دو دستگاه لندکروزر HJ47، یکی در پوشش آمبولانس و یکی دیگر به‌عنوان خودروی نیروی ویژه.

موزه تاریخچه تویوتا لندکروزر در آمریکا

گذشته از این‌ها، نمونه‌هایی عجیب هم در نمایشگاه حضور دارند؛ مثل یک لندکروزر FJ40 که در کمپ فایر کالیفرنیا، مرگبارترین آتش‌سوزی تاریخ این ایالت سوخته بود. صاحب این لندکروزر فکر می‌کرد با غرق کردنش در یک برکه بتواند خودروی خود را از این حادثه نجات بدهد و بعداً بازسازی کند، ولی از آنجایی که باتری از کار افتاده بود، مجبور شد آن را در آتش به حال خود رها کند.

نمایشگاه لندکروز در ایالت یوتا

البته جای خالی تویوتا لندکروزر سری 300 در موزه ایالت یوتا حس می‌شود. علت اینکه علی‌رغم تمایل زیاد موزه، این سری هنوز به آن راه پیدا نکرده این است که این نسخه به‌صورت رسمی در ایالات متحده عرضه نشده است. در نتیجه مشخص نیست که با چه سازوکاری می‌توانند آن را تهیه و به کلکسیون لندکروزرها اضافه کنند.

نمایشگاه لندکروز در ایالت یوتا

مگا کروزر، نسخه GRJ79 ویژه 30 سالگی مدل 2015، سری 40 بازار برزیل، GRJ76، نسخه بازار عربستان FJ43 و نسخه آفرودی تویوتا هایلوکس برای سفر قطبی برخی دیگر از خودروهایی‌اند که در موزه لندکروزر به نمایش گذاشته شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*