فویل وای فای

این ترفند فویل آلومینیومی می تواند مشکل وای فای ضعیف را حل کند (اما یک مشکل اساسی وجود دارد)

اگر وای فای شما ضعیف شده و از این موضوع کلافه شده‌اید، می‌توانید با استفاده از یک فویل آلومینیومی این مشکل را تا حد زیادی رفع کنید.

ضعیف شدن وای فای مشکل بسیار رایجی‌ست که اغلب مقصر اصلی آن روتر است. ممکن است در یک خانه، یک اتاق سیگنال قوی دریافت کند اما در اتاق دیگر سیگنال بسیار ضعیف باشد. در حالت ایده آل، روتر Wi-Fi شما باید در مرکز خانه قرار بگیرد تا سیگنال را به طور مساوی توزیع کند. حتی اگر آن را در جای مناسب قرار دهید، در هر حال موانع دیگری مثل دیوارها، عایق‌ها و مبلمان می‌توانند قدرت سیگنال را مختل کنند.

رفع مشکل وای فای ضعیف

از آنجا که Wi-Fi برای ارسال و دریافت داده به فرکانس‌های رادیویی متکی است، سیگنال‌های الکتریکی دیگر نیز می‌توانند روی پوشش دهی آن تاثیر بگذارند. وسایلی مثل، مایکروویو، دوربین‌های بی‌سیم، رسیورهای ماهواره‌ای تلویزیون می‌توانند در سیگنال وای فای اختلال ایجاد کنند. روتر قدیمی هم می‌تواند مشکل ساز باشد، به خصوص اگر سرعت بالا را پشتیبانی نکند یا برد ضعیفی داشته باشد.

استفاده از فویل برای تقویت وای فای

برای رفع مشکل Wi-Fi چند ترفند وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها کمک بگیرید. جدا از تغییر جای مودم، می‌توانید روی تقویت کننده سیگنال برای توزیع یکنواخت آن در سراسر خانه تمرکز کنید. اگر به دنبال یک راه حل ارزان برای رفع این مشکل می‌گردید، یک تکه فویل آلومینیومی که ساده‌ترین چیزیست که در خانه یافت می‌شود، می‌تواند در رفع مشکل سیگنال Wi-Fi به شما کمک کند.

استفاده از رفلکتور خاص چاپ شده با پرینتر سه بعدی

شاید تاکنون شنیده‌اید که برای وای فای ضعیف می‌توان از فویل آلومینیومی استفاده کرد و قدرت سیگنال آن را افزایش داد، اما برای آنکه این ترفند موثرتر باشد، به یک رفلکتور با پرینت سه بعدی نیاز دارید. محققان کالج Dartmouth برنامه‌ای را توسعه دادند که یک رفلکتور خاص و ویژه را چاپ می‌کند.

این اطلاعات در برنامه‌ای به نام WiPrint وارد می‌شود که در عرض ۲۳ دقیقه یک رفلکتور خاص برای روتر خانگی شما ایجاد می‌کند. سپس می‌توان آن را در یک پرینتر ۳ بعدی وارد کرد و محصول نهایی را دریافت کرد. این رفلکتور خاص با فویل آلومینیومی پوشانده شده و در اطراف آنتن‌های روتر بی‌سیم شما قرار می‌گیرند. با آنکه در رفع این مشکل فلز‌های دیگری نظیر مس و نقره نیز جواب می‌دهند، اما آلومینیوم ارزان‌ترین و در دسترس‌ترین گزینه‌ی ممکن است.

در طول آزمایش، محققان دریافتند که استفاده از یک رفلکتور چاپ شده با پرینتر ۳ بعدی و فویل آلومینیومی سیگنال وای فای را در مناطق خاص تا ۵۵ درصد تقویت می‌کند، اما در سایر نقاط می‌تواند تا ۶۳.۳- درصد ضعیف کند. با این ترفند نه تنها میزان بهره‌وری Wi-Fi افزایش می‌یابد، بلکه با محدود کردن سیگنال وای فای در مناطق خاص خانه شما، دسترسی هکرها به آن را دشوارتر می‌کند.

فویل آلومینیومی به خودی خود کار نمی‌کند

با آنکه فویل آلومینیومی یک رسانا و بازتاب دهنده خوبی برای امواج رادیویی است، اما تنها در صورتی به تقویت سیگنال Wi-Fi کمک می‌کند که رفلکتور به درستی شکل گرفته باشد. برخی‌ها از از یک قوطی نوشابه بریده شده که به شکل دایره‌ای در اطراف روتر قرار می‌گیرد استفاده می‌کنند، اما با این کار ممکن است سیگنال‌ها تنها در یک جهت تقویت شوند. در نتیجه، در سایر نقاط خانه سیگنال ضعیفی خواهید داشت.

استفاده از فویل برای تقویت وای فای

برخی‌ها هم از یک تکه مقوای نازک پوشیده شده در فویل استفاده می‌کنند و آن را اطراف آنتن روتر قرار می‌دهند، اما این کار هم شبکه وای فای خانگی را به یک اندازه توزیع نمی‌کند. شما می‌توانید این دو روش را امتحان کنید تا سیگنال وای فای را روی یک منطقه خاص متمرکز کنید، اما برای رفع مشکل وای فای ضعیف استفاده از یک فویل آلومینیومی می‌تواند راه حل دائمی باشد.

متاسفانه، به نظر نمی‌رسد که محققان کالج Dartmouth که برنامه‌ی Wiprint را ایجاد کرده‌اند، نرم افزاری برای سفارشی سازی رفلکتور چاپ شده با پرینتر سه بعدی منتشر کرده باشند. با این حال، آنچه ثابت شده این است که فویل آلومینیومی در تقویت سیگنال وای فای واقعا موثر است، اما همانطور که گفتیم در شرایط خاص این اتفاق رخ می‌دهد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*