اسنپدراگون 7 نسل 3

اسنپدراگون 7 نسل 3 با پیشرفت چشمگیر نسبت به نسل قبل معرفی شد

کوالکام تراشه میانرده اسنپدراگون 7 نسل 3 را با عملکرد پردازشی 15 درصد بیشتر و مصرف انرژی 20 درصد بهینه‌تر رونمایی کرد.

کوالکام ساعاتی پیش از نسل جدید تراشه‌های موبایل میانرده خود، اسنپدراگون 7 نسل 3 رونمایی کرد. علیرغم این که از نامگذاری این تراشه چنان برمی‌آید که قرار است با نسل جدید چیپست‌های اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 یا SD 7s Gen 2 طرف باشیم، اما چیپست جدید جایی میان این دو تراشه سال گذشته کوالکام قرار می‌گیرد.

این چیپست با تکنولوژی ساخت 4 نانومتری TSMC تولید شده و از چینش 1+3+4 هسته‌ای بهره می‌برد. سی پی یوی Kryo به کار رفته در این چیپست از یک هسته قدرتمند با سرعت 2.63 گیگاهرتز در کنار سه هسته با عملکرد بالا با سرعت 2.4 گیگاهرتز و 4 هسته بهینه با سرعت 1.8 گیگاهرتز بهره خواهد برد.

در ادامه به معرفی بیشتر این تراشه میانرده کوالکام خواهیم پرداخت.

اسنپدراگون 7 نسل 3؛ میانرده جدید کوالکام برای 2023 و 2024

کوالکام ادعا کرده که پردازنده میانرده جدیدش در عملکرد پردازشی 15 درصد و در پردازش گرافیکی 50 درصد سریعتر از چیپست اسنپدراگون 7 نسل 1 عمل خواهد کرد. این تراشه همچنین در تست‌های کوالکام مصرف انرژی 20 درصد بهینه‌تری در مقایسه با SD 7 Gen. 1 ارائه کرده است.

واحد پردازش عصبی هگزاگون (Hexagon) به کار رفته در این تراشه نیز در بخش هوش مصنوعی، به ازای هر وات مصرف انرژی عملکردی 60 درصد سریعتر از SD 7 Gen. 1 داشته و واحد پردازش گرافیکی آدرنو آن هم از OpenGL ES 3.2 و OpenCL 2.0 FP و Vulkan 1.3 پشتیبانی خواهد کرد.

چیپست جدید کوالکام همچنین پشتیبانی از صفحه نمایش‌های 4K با نرخ رفرش حداکثر 60 هرتز یا نمایشگرهای با رزولوشن فول اچ دی پلاس با نرخ رفرش 168 هرتز را هم ارائه کرده و به پردازنده سیگنال تصویر Spectra مجهز است که می‌تواند از ماژول دوربین اصلی 200 مگاپیکسلی پشتیبانی کرده و ویدیوهای 4K HDR با نرخ 60 هرتز را پشتیبانی کند.

تراشه SD 7 Gen. 3

تراشه اسنپدراگون 7 نسل 3 همچنین از مودم X63 کوالکام با قابلیت پشتیبانی از 5G برخوردار بوده و قادر است حداکثر سرعت 5 گیگابیت بر ثانیه را در باندهای mmWave و sub-6 پشتیبانی کند. این چیپست همچنین از Wi-Fi 6E و بلوتوث 5.3 هم پشتیبانی خواهد کرد.

نخستین دستگاه‌های مجهز به تراشه جدید کوالکام در ادامه این ماه روانه بازار خواهند شد؛ در حالی که آنر و ویوو به‌عنوان تولیدکنندگان کلیدی گوشی‌های مجهز به این تراشه معرفی شده‌اند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*