پرفروش ترین لوازم خانگی در ایران در آبان ۱۴۰۲

پرفروش ترین لوازم خانگی در ایران

با یک گزارش میدانی، فهرست پرفروش ترین لوازم خانگی در ایران در آبان ۱۴۰۲ را گردآوری کرده‌ایم که نشان‌دهنده آب رفتن جیب مردم در خرید محصولات جدید است!

بعد از خودرو، چند سالیست که بازار لوازم خانگی کشور نیز تحت انحصار تولیدکنندگان داخلی درآمده تا محصولاتشان را با قیمت مشابه برندهای معتبر جهان بفروشند و سود هنگفتی را به‌جیب بزنند. درست مثل ایران خودرو و سایپا که خودروهای قدیمی خود را با قیمت بروزترین محصولات خارجی به‌فروش می‌رسانند!

با این حال چاره‌ای جز خرید این محصولات برای مردم نیست. هرچقدر هم که وضعیت اقتصادی مردم نامناسب باشد، آن‌ها مجبور به تهیه لوازم خانگی هستند.

پرفروش ترین لوازم خانگی بازار ایران در آبان ۱۴۰۲

گزارش میدانی بازار نشان می‌دهد که جیب مردم حسابی آب رفته است و بیشتر به‌دنبال محصولات اقتصادی هستند. به‌طور مثال علیرغم حضور صدها مدل یخچال ساید بای ساید و دوقلو، فروش یخچال فریزرهای مدل بالا پایینی با قیمتی زیر ۲۰ میلیون تومان، خیلی بیشتر است.

پرفروش ترین لوازم خانگی در ایران در آبان ۱۴۰۲

در حالی که تا همین چند سال پیش ماشین‌های لباسشویی ۹ یا ۱۰ کیلویی محبوبیت زیادی پیدا کرده بودند، اما حالا مردم به‌خاطر بودجه کم خود بیشتر به‌دنبال خرید مدل‌های ۶ کیلویی هستند. این در مورد تلویزیون‌ها نیز صدق می‌کند. مشتریان قید خرید تلویزیون‌های بزرگ را می‌زنند و مدل‌های ۴۳ اینچی که اقتصادی‌تر هستند را انتخاب می‌کنند. در ادامه شما را با محصولاتی آشنا خواهیم کرد که بیشترین سهم فروش را در بازار کشور داشته‌اند.

تلویزیون

جی پلاس بعد از خروج ال جی از کشور سعی کرد جایگزین آن شود و از پتانسیل‌های سخت افزاری آن برای تولید و مونتاژ محصولات داخلی استفاده کند. تلویزیون‌های این برند محبوبیت خوبی در بازار دارند. در حال حاضر یکی از گران‌ترین تلویزیون‌های بازار کشور هم متعلق به تلویزیون ۷۵ اینچی ساخت این برند است. البته اگر تلویزیون‌های ضد آب ایلیا را فاکتور بگیریم که برای خرید یک مدل ۵۵ اینچی آن باید حدود ۲۰۰ میلیون تومان هزینه کنید. فروشندگان تلویزیون‌های ایلیا را برای محیط‌های روباز پیشنهاد می‌کنند.

پرفروش ترین لوازم خانگی ایران - تلویزیون ایکس ویژن

با تمام این تفاسیر، تلویزیون‌های کوچک ۴۳ اینچی یا حتی کوچک‌تر بیشترین سهم فروش را دارند. یکی از پرفروش‌ترین آن‌ها، تلویزیون ایکس ویژن مدل XS525 با سایز ۴۳ اینچی است. به‌طور کلی اکثر مشتریان بودجه کمتر از ۲۰ میلیون تومان را صرف خرید یک تلویزیون می‌کنند.

یخچال و فریزر

انحصار در بازار لوازم خانگی به‌سطحی رسیده که برای خرید یک یخچال و فریزر خارجی باید به‌اندازه خرید یک اتومبیل، هزینه کنید. به‌طور مثال یخچال دوقلو بوش مدل GSD36PI204 قیمتی بیشتر از ۳۰۰ میلیون تومان دارد، در حالی که با این هزینه می‌توانید یک خودرو کوییک صفر از سایپا بخرید! گران قیمت‌ترین یخچال ساید بای ساید ایرانی در بازار هم به مرز ۹۰ میلیون تومان رسیده است.

پرفروش ترین لوازم خانگی ایران - یخچال فریزر بالا پایین

یخچال و فریزر مدل بالا پایین ۲۴ فوت اسنوا با قیمتی کمتر از ۱۸ میلیون تومان، یکی از پرفروش ترین لوازم خانگی ایرانی بازار است. بعد از آن مدل ۲۰ فوت امرسان با قیمتی کمتر از ۱۶ میلیون تومان نیز فروش بسیار خوبی داشته است که نشان‌دهنده کوچک‌تر شدن جیب مردم برای خرید لوازم منزل است!

ماشین لباسشویی

یکی از پرفروش‌ترین ماشین‌های لباسشویی حال حاضر بازار، مدل ۶ کیلوگرمی ایکس ویژن TE62-AW/AS است که قیمتی کمتر از ۱۵ میلیون تومان دارد. هرچند این گزینه به‌هیچ‌عنوان نمی‌تواند برای خانواده‌های پرجمعیت مناسب باشد و آن‌ها را ناچار به استفاده چندبار از ماشین لباسشویی در روز می‌کند.

پرفروش ترین لوازم خانگی ایران - ماشین لباسشویی

در حال حاضر گران قیمت‌ترین ماشین لباسشویی بازار هم یک محصول ۱۰ کیلویی با برند بوش و قیمتی نزدیک به ۵۳ میلیون تومان است. برای خرید یک ماشین لباسشویی با برند بوش هم باید حدود ۴۰ میلیون تومان هزینه کنید. در عین حال اکثر ماشین لباسشویی‌های ایرانی در محدوده قیمتی بین ۱۲ تا ۱۸ میلیون تومانی قرار دارند.

مایکروویو

چه کسی فکرش را می‌کرد روزی قیمت یک مایکروویو خارجی با برند بوش ۶۰ میلیون تومان شود؟ یک محصول توکار که از امکاناتی مثل نمایشگر لمسی بهره می‌برد و پس از طبخ، به‌صورت خودکار خاموش می‌شود. مایکروویو‌های ال جی و سامسونگ هم به‌سختی در بازار پیدا می‌شوند. به‌طور مثال مایکروویو سامسونگ مدل GE286B یکی از آخرین بازماندگان پیش از تحریم برند کره‌ای است که با قیمتی حدود ۳۰ میلیون تومان فروخته می‌شود.

پرفروش ترین لوازم خانگی ایران - مایکروویو

اما بی‌شک برای پیدا کردن پرفروش ترین مایکرویوو بازار، باید به‌دنبال مدل‌های ایرانی و اقتصادی‌تر بگردید. یکی از آن‌ها مایکروویو جی پلاس مدل M365B است که با قیمت کمتر از ۹ میلیون تومانی عرضه می‌شود. مدل‌های محبوب دیگری مثل مایکروویو پاناسونیک مدل ST34‌ با قیمت ۷/۵۰۰ تومانی نیز در بازار وجود دارد که مشتریان زیادی دارند.

ماشین ظرفشویی

ماشین ظرفشویی ال جی مدل XD64 یکی از گران قیمت‌ترین ظرفشویی‌های بازار ایران با قیمتی در حدود ۸۰ میلیون تومان است. ماشین ظرفشویی بوش که در داخل خود کشور تولید می‌شود هم با قیمت سرسام‌آور ۵۰ میلیون تومانی فروخته می‌شود.

پرفروش ترین لوازم خانگی ایران - ماشین ظرفشویی

این درحالیست که ظرفشویی ۱۳ نفره مدل F343200 اسنوا با قیمت حداکثر ۲۰ میلیون تومانی، پرفروش‌ترین ظرفشویی بازار ایران است. بعد از آن جی پلاس مدل M1463N با قیمتی در حدود ۳۰ میلیون تومان، فروش خوبی را در بازار تجربه می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*