تماس بی صدا در اندروید با قابلیت Flip to silent

آیا می‌دانستید با برگرداندن گوشی، به‌راحتی تماس ها بی صدا می‌شود؟

اگر دائما تماس‌‌های تبلیغاتی و اسپم دارید، به راحتی می‌توانید با برگرداندن گوشی خود، تماس ها را بی صدا کنید. اما این چگونه فعال می‌شود؟

فرقی نمی‌کند که اقدامات مربوط به حفظ حریم خصوصی تا چه اندازه پیشرفت کرده است، در هر صورت ما نمی‌توانیم از دست تماس‌های اسپم خلاص شویم. بدون شک همه‌ی کاربران از تماس‌های پی در پی ربات‌های تلفنی بیزارند، اما تا زمانی که پشت میز خود نشسته‌اید می‌توانید اعلان تماس را به سمت پایین بکشید تا نمایش داده شود.

بیشتر بخوانید:

ارسال آی مسیج از گوشی های اندرویدی به آیفون امکان‌پذیر شد!

پس اگر پشت میز خود نباشید و نتوانید انگشت خود را روی صفحه نمایش بکشید، چه کار باید بکنید؟ اگر در موقعیتی هستید که تلفن شما روی سطح صافی قرار ندارد و فقط یک دستتان آزاد است، خلاص شدن از این تماس‌های مزاحم دشوار می‌شود. خوشبختانه، اگر گوشی شما اندرویدی باشد، یک ویژگی مخفی کوچک در آن وجود دارد که می‌توانید از این ویژگی برای رهایی از این تماس‌ها در مواقعی که دستتان بند است استفاده کنید. تنها کاری که باید بکنید تنظیمات لازم را انجام داده و بعد در چنین شرایطی با تکان دادن دست آن تماس را بی صدا کنید.

فعال کردن ویژگی Flip to Silence

اگر از یک گوشی اندرویدی استفاده می‌کنید، می‌توانید ویژگی خاصی را در آن فعال کنید، تا با چرخاندن گوشی فورا تماس را بی صدا کنید. این ویژگی خاص Flip to Silence نام دارد که می‌توانید آن را در تنظیمات برنامه Phone گوشی بیابید.

تماس بی صدا در اندروید با قابلیت Flip to silent

۱- برنامه Phone را باز کنید.

۲- در سمت راست بالای صفحه روی سه نقطه ضربه بزنید تا گزینه‌ها باز شوند.

۳- روی Settings ضربه بزنید.

۴- در صفحه‌ی تنظیمات به سمت پایین بروید و روی Flip to Silence ضربه بزنید.

۵- گزینه‌ی Flip to Silence را فعال کنید.

هنگامی که گزینه‌ی Flip to Silence فعال شد، می‌توانید با برگرداندن صفحه گوشی روی میز یا هر سطح صاف دیگر فورا تماس ورودی را بی صدا کنید، درست مثل تلفن‌ ثابت قدیمی منزل که برای قطع کردن تماس آن را روی پایه یا گیرنده‌اش می‌گذاشتیم. اگر سطحی در نزدیکی شما نبود، می‌توانید فورا گوشی خود را به سمت پایین بچرخانید تا تماس سایلنت شود، نیازی نیست که این کار را با شدت انجام دهید.

آیا این ویژگی در همه‌ی گوشی‌های اندرویدی وجود دارد؟

قابلیت Flip to Silence به صورت پیش فرض در برنامه Phone گوشی‌های اندرویدی در دسترس بوده و از پیش بارگذاری شده است. در سایر تلفن‌های اندرویدی که ساختار متفاوتی دارند، مثل گوشی‌های گوگل پیکسل، این ویژگی احتمالا باید با عنوانی مثل Flip to Shhh وجود داشته باشد، اما دسترسی به آن و نحوه عملکرد کاملا یکسان و مشابه است.

در صورتی که از برنامه پیش فرض Phone گوشی استفاده نمی‌کنید، همچنان می‌توانید این ویژگی را در گوشی خود فعال کرده و از آن استفاده کنید. فقط باید به جای تنظیمات برنامه Phone از طریق تنظیمات کلی گوشی این کار را انجام دهید.

تماس بی صدا در اندروید با قابلیت Flip for dnd

۱- وارد تنظیمات گوشی شوید.

۲- به پایین رفته و روی گزینه‌ی Gestures ضربه بزنید.

۳- به سمت پایین اسکرول کرده و گزینه‌ی Flip for DND را انتخاب کنید.

۴- گزینه‌ی Use Flip for DND را فعال کنید.

بدون توجه به اینکه از چه نوع برنامه تلفنی – Phone روی گوشی خود استفاده می‌کنید، می‌توانید با تکان دست و چرخاندن گوشی تماس‌ های ورودی را بی صدا کنید. نکته‌ای که وجود دارد این است که در نسخه‌ها و تلفن‌های مختلف اندروید ممکن است این گزینه در قسمت متفاوتی قرار گرفته باشد، برای پیدا کردن آن کافی‌ست که فقط در نوار جستجوی تنظیمات گوشی کلمه‌ی flip را جستجو کنید، احتمالا اولین نتیجه‌ی جستجو همین گزینه باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*