اوپن ای آی

اخراجی ‌های شرکت OpenAI دوباره بازمی‌گردند

اخراج سم آلتمن باعث شد OpenAI درگیر مشکلات زیادی شود و بسیاری از کاربران اخراج شوند یا از این شرکت بروند. حالا آخرین اخبار تکنولوژی نشان می‌دهد اخراجی‌های این شرکت به زودی بازمی‌گردند.

آخرین گزارش‌ها از شناخته‌شده‌ترین شرکت فعال در حوزه هوش مصنوعی نشان می‌دهد سم آلتمن، مدیرعامل اخراجی شرکت OpenAI که پس از یک کودتای درون‌سازمانی مجبور به ترک این شرکت شد، به زودی به شرکتش بازمی‌گردند. گرگ براکمن نیز که مدتی پس از اخراج سم آلمتن از مدیریت اوپن ای آی استعفا داده بود نیز قرار است در آینده‌ای نزدیک به این شرکت بازخواهدگشت.

این شرکت در بیانه‌ای اعلام کرد که به توافقی دست یافته‌اند که به موجب آن آلتمن به هیئت مدیره OpenAI بازخواهدگشت و در کنار برت تیلور، لری سامرز و آدام دی آنجلو کار خود را ادامه خواهد داد.

بازگشت سم آلتمن و دیگر اخراجی‌ها

سم آلتمن

افراد نزدیک به این شرکت اعلام کردند این افراد به زودی تیمی ۹ نفره را تشکیل خواهند داد تا اوضاع به هم ریخته کمپانی اوپن ای آی را به حالت عادی بازگرداند. نکته قابل توجه دیگر این است که مایکروسافت نیز با توجه به سرمایه‌گذاری‌های میلیارد دلاری‌اش در این شرکت، خواستار داشتن یک نماینده در این کمیته ۹ نفره است. ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت چندی پیش اعلام کرد که او و مایکروسافت دیگر هیچ «سورپرایز» دیگر از OpenAI نمی‌خواهند.

آن طور که آخرین خبرها نشان می‌دهند، دو طرف توافق کرده‌اند تا بررسی‌هایی درباره ماجراهای به وجود آمده که منجر به اخراج سم آلتمن شد داشته باشند. ظاهرا این بررسی‌ها توسط یک سازمان شخص ثالث و بی‌طرف انجام خواهد شد. با این حال به نظر نمی‌رسد حتی با بازگشت آلتمن و دیگر اخراجی‌ها، ماجرای غول دنیای هوش مصنوعی به این زودی‌ها به یک پایان خوب برسد.

بازگشت آلتمن نه تنها برای اوپن ای آی و مایکروسافت خبر خوبی است بلکه ترایو کپیتال که یکی از مهم‌ترین سرمایه‌گذاران این شرکت است نیز اعلام کرده بازگشت آلمتن بهترین اتفاق برای OpenAI، کارمندان این شرکت، تمام کسانی که از تکنولوژی‌های این شرکت استفاده می‌کنند و در مقیاسی بزرگ‌تر برای جهان است.

سم آلتمن

بازگشت سم آلتمن حتی از اخراج او نیز شکه‌کننده‌تر به نظر می‌رسد. هیئت مدیره این شرکت در دو روز، سه مدیرعامل مختلف را منصوب کرد تا هر طور شده بازگشت آلتمن را غیرممکن کند. با این حال این انتخاب‌ها نتوانستند خشم و ناراحتی کارمندان را از بین ببرند و بسیاری از کارمندان این شرکت اعلام کردند علاقه‌ای به فعالیت در Open AI ندارند. آلتمن از مایکروسافت پیشنهاداتی دریافت کرد و قرار بود تمام کارمندانی که برای اعتراض این شرکت را ترک می‌کردند، به مایکروسافت بروند. این تمام ماجرا نیست و سرمایه‌گذاران نیز به شدت از اخراج آلتمن عصبانی بودند و باور داشتند این کار می‌تواند به ضرر اوپن ای آی تمام شود.

چرا آلتمن اخراج شد؟

روز جمعه بود که سم آلتمن اخراج شد. اعضای هیئت مدیره این شرکت به هیچ وجه دلایل اخراج او را اعلام نکردند و حتی تهدید کارمندان و سهام‌داران مبنی بر شکایت از آن‌ها، نتوانست آن‌ها را به توضیح وادار کند. روز یکشنبه، یکی از اعضای هیئت مدیره یعنی ایلیا ساتکیو که محقق ارشد OpenAI است تصمیم گرفت از آلتمن حمایت کند و این مورد باعث شد فشارها روی سه نفر باقی مانده هیئت مدیره اوپن ای آی بیشتر شود.  هیئت مدیره این شرکت در نهایت اعلام کرد دلیل اخراج او، عدم فعالیت شفافش بوده اما این مورد توسط کارمندان و دیگر افراد نزدیک به شرکت تایید نشد.

هنوز مشخص نیست چرا این چهره شناخته شده بدون هیچ اطلاع قبلی از شرکت خود اخراج شد اما احتمالا با توجه به توافق طرفین مبنی بر بررسی‌های بیشتر، احتمالا در هفته‌های آینده اطلاعات بیشتری در مورد این اخراج جنجالی رسانه‌ای شود. برای دنبال کردن خبرهای دیگر این پروند، مطالب گجت نیوز را از دست ندهید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*