ثبت نام خودروهای برقی

ثبت نام خودروهای برقی به‌زودی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

فروش و ثبت نام خودروهای برقی نزدیک‌تر از همیشه به‌نظر می‌رسد. ظاهرا قرار است خودروهای الکتریکی به‌زودی در سامانه یکپارچه به فروش برسند.

بنا بر اظهارات مهدی ضیغمی، معاون وزیر صمت، به‌زودی شاهد ثبت نام برای خودروهای برقی در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی خواهیم بود. همچنین وی افزود دولت برنامه مناسبی در خصوص خودروهای برقی برای آینده اندیشیده است.

وی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که از هفته آینده کاتالوگ‌های خودروهای برقی وارداتی روی سایت سامانه خودروهای وارداتی بارگذاری می‌شود و علاقه‌مندان جهت خرید این خودروها می‌توانند این کاتالوگ‌ها را مطالعه کنند. همچنین برنامه پیش ثبت نام به‌زودی آغاز خواهد شد. خودروهای برقی هم‌اکنون در کشور به‌تعدادی وجود دارند و بنا بر گفته‌های معاون وزیر صمت، تعدادی نیز در راه بنادر کشور هستند و به‌زودی به این تعداد ملحق خواهند شد.

برنامه دولت در خصوص ثبت نام خودروهای برقی

بنا بر اظهارات معاون وزیر صمت، برنامه دولت در خصوص این خودروها، واردات به تعداد بالا است و ارزی برای واردات این خودروها نیز از بودجه تخصیص داده شده است. پس باید به‌زودی شاهد حضور این خودروها در خیابان‌ها باشیم.

بنابر بر اظهارات رئیس کل بانک مرکزی، ارز تخصیصی این خودروها از خودروهای بنزینی جداست و هیچ‌گونه جای نگرانی در خصوص تامین ارز خودروهای برقی وجود ندارد.

همچنین عباس علی آبادی، وزیر صمت نیز اعلام کرده بود که اولویت وزارت صمت در خصوص واردات خودروها، مربوط به خودروهای برقی است و ما در حال تلاش برای تکمیل زیرساخت‌های مربوطه برای واردات گسترده و موارد لازم در این خصوص هستیم. از زیرساخت‌های لازم می‌توان به تامین ایستگاه‌های شارژ برای این خودروها اشاره کرد.

منوچهر منطقی، معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت نیز گفته بود واردات خوردهای برقی تا پایان سال 1403 ادامه خواهد داشت و پس از آن‌که فرایند ساخت خودروهای برقی ایرانی نیز شروع شد، به عرضه خودروهای برقی ایرانی در کنار خودروهای خارجی خواهیم پرداخت.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*