گوشی پرفروش سامسونگ اندروید 14

پرفروش ترین گوشی امسال سامسونگ اندروید 14 را دریافت کرد

سامسونگ در کمال تعجب آپدیت اندروید 14 را برای یکی از پرفروش ترین گوشی های امسال خود عرضه کرد. این بروزرسانی در هند منتشر شده است.

طی هفته گذشته، سامسونگ به‌طور انفجاری در حال انتشار سیستم عامل اندروید 14 و رابط کاربری وان یو آی 6 برای دستگاه‌های مختلف خود است؛ به‌طوری که تنها ظرف هفت روز گذشته بیش از ده گوشی مختلف این کمپانی به جدیدترین نسخه از اندروید آپدیت شده‌اند. در ادامه انتشار بروزرسانی جدید نرم افزاری سامسونگ، به‌تازگی خبر از عرضه این آپدیت برای گلکسی A14، یکی از پرفروش ترین گوشی های امسال سامسونگ به گوش رسیده است. در ادامه به بررسی بیشتر این آپدیت خواهیم پرداخت.

انتشار اندروید 14 برای پرفروش ترین گوشی سال 2023 سامسونگ

خبر انتشار بروزرسانی Android 14 برای گوشی اقتصادی گلکسی ای 14 برای بسیاری افراد تعجب‌برانگیز و عجیب بود؛ چرا که این کمپانی معمولا گوشی‌های اقتصادی خود را در انتهای لیست آپدیت خود قرار داده و جدیدترین نسخه از سیستم عاملش را پس از سایر گوشی‌های برای محصولات اقتصادی عرضه می‌کند. به این ترتیب، Galaxy A14 آپدیت اندروید 14 را زودتر از دستگاه‌هایی مثل گلکسی زد فولد 4 یا گلکسی زد فلیپ 4 دریافت می‌کند که خبر بسیاری خوبی برای صاحبان این گوشی به شمار می‌رود.

آپدیت اندروید 14 در حال حاضر برای نسخه 5G گوشی گلکسی A14 منتشر شده؛ در حالیکه کاربران مدل LTE هنوز قادر به دریافت آن نیستند. با نصب این بروزرسانی، نسخه نرم افزار دستگاه به A146BXXU2CWK9 ارتقا خواهد یافت. این آپدیت که حجمی 1.8 گیگابایتی دارد، طبیعتا قابلیت‌هایی محدودتر در مقایسه با مدل‌های میانرده یا پرچمدار این گوشی ارائه خواهد داد. بر اساس اخبار موجود، رابط کاربری موجود روی مدل‌های مختلف گلکسی ای 14، وان یو آی کور (One UI Core) نام خواهد داشت که در حقیقت نسخه‌ای ضعیف‌تر و محدودتر از رابط One UI خواهد بود.

رابط کاربری One UI

آپدیت اندروید 14 این گوشی پرفروش سامسونگ برای نخستین بار در کشور هند منتشر شده است. با این حال با توجه به ماهیت اقتصادی این گوشی باید منتظر ماند و دید کاربران سایر نقاط دنیا چه زمانی قادر به دریافت این بروزرسانی خواهند بود. با این حال هر زمانی که این بروزرسانی برای گوشی شما عرضه شود، می‌توانید از طریق بخش تنظیمات (Settings) و سپس بخش System Update آن را دانلود کنید. البته امکان دانلود این سیستم عامل از آرشیو سامسونگ و سایت sammobile هم وجود دارد؛ هرچند که برای این کار به یک کامپیوتر ویندوزی و کابل USB-C نیاز است.