بسته های اینترنتی بلندمدت و پرحجم

اپراتورها موظف به ارائه بسته های اینترنتی بلندمدت و پرحجم شدند

با تصویب شورای رقابت، اپراتورها باید بسته های اینترنتی بلندمدت و پرحجم را دوباره برگردانند. در این مطلب در خصوص جزئیات این تصمیم می‌خوانیم.

شورای رقابت وظیفه دارد در خصوص مواردی که تحت مسئولیت این نهاد است، قیمت گذاری و عرضه را کنترل کند. بسته های اینترنتی نیز یکی از همین مورادی است که در چند روز گذشته شورای رقابت وارد آن شده و حالا خبرهای خوشی در این رابطه شنیده می‌شود.

همان‌طور که می‌دانید، از اواسط سال 1399 اپراتوهای تلفن همراه در اعتراض به قیمت بسته های اینترنتی خود، برخی از بسته‌های پرحجم و بلندمدت را از لیست خرید مردم حذف کردند. با این کار، آنها در واقع توانستند قیمت دیگر بسته‌ها را که حتی رفع‌کننده نیاز مردم نیز نبود، افزایش دهند و گزینه‌های دیگری هم برای مردم نمانده بود. البته در آن زمان برخی اپراتورها هنوز این بسته های بلندمدت و پرحجم را عرضه می‌کردند، اما این اتفاق باعث شد آنها هم قیمت بسته‌های موجود را افزایش دهند.

بسته های اینترنتی بلندمدت و پرحجم بازمی‌گردند

حالا خبر رسیده که در جلسه 623 شورای رقابت به شکایت‌های انجام شده از طرف مردم از اپراتورهای تلفن همراه رسیدگی شد. بسیاری از کاربران از اپراتورهای تلفن همراه به‌خاطر عدم ارائه بسته های طولانی مدت و پر حجم شکایت کرده بودند. بنابراین بر اساس مواد تصویب شده این جلسه، شورای رقابت اپراتورهای تلفن همراه را موظف کرده است که بسته های اینترنتی طولانی مدت و پرحجم گذشته را برگردانند و برای فروش در دسترس مشترکان خود قرار دهند. همچنین در این جلسه تصویب شده است که اپراتورها، اقدام به ارائه بسته‌ها با زمان و حجم مناسب برای افراد با کاربردهای مختلف و مناسب داشته باشد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*