خودرو متصل ایرانسل

سرویس خودرو متصل ایرانسل وارد حوزه امدادرسانی می‌شود

با امضای تفاهم نامه همکاری بین ایرانسل و شرکت امدادخودرو ایران، سرویس خودرو متصل ایرانسل وارد حوزه امدادرسانی می‌شود.

صبح روز گذشته، سه شنبه 7 آذر 1402، تفاهم‌نامه همکاری با هدف مشارکت در خدمات خودروی متصل بین ایرانسل، به‌عنوان نخستین و بزرگترین اپراتور دیجیتال ایران و شرکت امدادخودرو ایران منعقد شد. در این مراسم، مهندس رضا گنجی (مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران)، دکتر بیژن عباسی آرند (مدیرعامل شرکت ایرانسل) و تعدادی از مدیران ارشد این دو مجموعه حضور داشتند.

خودرو متصل ایرانسل

ایرانسل و امداد خودرو ایران، این تفاهم‌نامه را با هدف مشارکت در ارائه خدمات خودروی متصل امضا کردند. از اهداف این تفاهم‌نامه همکاری می‌توان به تامین زیرساخت شبکه ارتباطی لازم برای توسعه طرح خودروی متصل، تامین مرکز داده مناسب، سرور و زیرساخت پردازش و ذخیره‌سازی اطلاعات و همچنین امنیت تبادل و ذخیره‌سازی اطلاعات، تامین پلتفرم اینترنت اشیاء مناسب برای کاربرد خودروی متصل، تامین تجهیزات و ادوات لازم برای اتصال خودروها و جمع‌آوری، ارسال و پردازش داده‌ها، ایجاد شبکه فروش و پشتیبانی از مشتریان و مرکز تماس و ارائه خدمات به مشتریان و کاربران نهایی راهکار خودروی متصل و همچنین تامین فضای Co-Locate برای تجهیزات اشاره کرد.

خودرو متصل ایرانسل

دکتر بیژن عباسی آرند، مدیرعامل شرکت ایرانسل در این مراسم تاریخچه‌ای از شکل‌گیری ایرانسل را ارائه کرد و سپس گفت اعطای پروانه و تاسیس ایرانسل منجر به رفع انحصار در بازار شد و رقابتی که به‌دنبال آن شکل گرفت، توسعه تجهیزات زیرساخت ارتباطی و شکستن قیمت‌ها را در پی داشت. به این ترتیب، سیم کارت که روزی به یک کالای سرمایه‌ای تبدیل شده بود، حالا به کالای مصرفی تبدیل شده و مردم می‌توانند به‌آسانی و با کمترین هزینه به آن دسترسی پیدا کنند. با حضور و شکل‌گیری شرکت ایرانسل، فناوری‌های جدیدی نیز به ایران وارد شد که از جمله آنها باید به نخستین سرویس دیتای همراه، سرویس پهن‌باند موبایل و به‌تازگی شبکه نسل پنجم تلفن همراه اشاره کنیم.

این فناوری‌های جدید، مشوق و محرک دیگر بازیگران این صنعت برای فعالیت بوده‌اند. ما نیز در چند سال اخیر تمرکز و سرمایه‌گذاری زیادی روی فناوری 5G داشته‌ایم و تاکنون بیش از 650 سایت را راه‌اندازی کرده‌ایم که این تعداد تا پایان سال میلادی آینده به دو برابر افزایش پیدا می‌کند.

خودرو متصل ایرانسل

سرمایه‌گذاری چشمگیر ایرانسل روی سرویس خودرو متصل

مدیرعامل ایرانسل به فعالیت‌های این شرکت در راستای ایجاد تحول دیجیتال در صنعت خودروسازی اشاره کرد و افزود ما در چند سال گذشته برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری زیادی برای سرویس‌های مدیریت ناوگان و خودرو متصل انجام داده‌ایم و توانسته‌ایم با کمک شرکت‌های فناور داخلی به پلتفرم مناسبی دست پیدا کنیم که روی بستر شبکه امن همراه (APN) ایرانسل شکل گرفته و خدمات خوبی را با پایداری مناسب در اختیار خودروسازان قرار می‌دهد. یکی دیگر از اقدامات ایرانسل، سرمایه‌گذاری روی شبکه اینترنت اشیا بود که منجر به تجهیز شبکه ایرانسل شد. دکتر بیژن عباسی آرند تاکید کرد که ما در حال حاضر آماده‌ایم تا این سرویس را در هر جایی و با درخواست هر مجموعه‌ای در کشور، در اختیار آنها قرار بدهیم.

خودرو متصل ایرانسل

مدیرعامل ایرانسل در ادامه‌ی صحبت‌های خود پس از اشاره به سایر سرویس‌های هوشمند و فناور ایرانسل، بیان کرد اخیرا با امضای تفاهم‌نامه‌ای، زیرساخت سامانه تماس اضطراری در صنعت خودرو یا e-Call را به‌صورت پایلوت اجرا کردیم و آمادگی داریم تا این سرویس را در سطح گسترده‌تری در کشور راه‌اندازی کنیم. همچنین خوشبختانه زیرساخت سرویس e-Sim هم در شبکه ایرانسل وجود دارد و به‌صورت پایلوت فعال شده است؛ اما با توجه به تحریم‌ها، به رفع ملاحظاتی نیاز داریم تا بتوانیم از زیرساخت e-sim در دستگاه‌های پشتیبانی‌کننده از این سرویس استفاده کنیم.

وی با اشاره به اهمیت موضوع مرکز داده در این تفاهم‌نامه، اقدام‌های ایرانسل در این راستا را تشریح کرد و افزود ما استانداردهای بسیار بالایی برای مراکز داده داریم و معیارهایی مانند پایداری و امنیت در آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار هستند. حوزه خودرو با توجه به حجم اطلاعات بالا، به پیش‌بینی مراکز داده مناسب جهت ذخیره‌سازی اطلاعات نیازمند است. ایرانسل هوشمندی این مراکز داده را با استفاده از هوش مصنوعی، افزایش داده تا با تحلیل داده‌ها، برنامه‌ریزی و اقدامات مناسب برای ارائه خدمات بهتر به مشترکان در دستور کار قرار بگیرد.

بیژن عباسی آرند در ادامه اظهار کرد حرکت از یک شرکت خدمات ارتباط پایه یا Telco به سمت شرکت فناوری‌محور یا Techno، اصلی‌ترین استراتژی ما در چند سال گذشته بوده و با توجه به فعالیت کشورهای مختلف جهان در زمینه خودروهای برقی هوشمند، ما هم آماده‌ایم تا اقدامات توسعه‌ای در این زمینه را با استفاده از ظرفیت‌هایمان انجام بدهیم. وی در پایان ابراز امیدواری کرد که امضای این تفاهم‌نامه، قدم بزرگ و مهمی در راستای تحقق تحول دیجیتال در صنعت خودرو کشور محسوب شود.

خودرو متصل ایرانسل

توجه ویژه امداد خودرو ایران به موضوع هوشمندسازی صنعت خودرو

در ادامه مراسم انعقاد تفاهم‌نامه همکاری ایرانسل و شرکت امداد خودرو ایران، مدیرعامل امدادخودرو این شرکت را بزرگترین ناوگان خدمات خودرویی در کشور معرفی کرد. به‌گفته رضا گنجی، امداد خودرو ایران در حال حاضر با 1500 ناوگان فعال، خدمات خود را در اختیار مردم قرار می‌دهد. وی افزود با توجه به تاثیرات زیست‌محیطی، گروه خودرویی ایران خودرو و وزارت صنعت، معدن و تجارت، اهمیت بسیار ویژه‌ای برای موضوع هوشمندسازی صنعت خودرو قائل هستند و تحقق این هدف بدون همکاری با ایرانسل به‌عنوان یکی از فعالان بزرگ و تاثیرگذار صنعت ICT میسر نمی‌شود.

خودرو متصل ایرانسل

مدیرعامل شرکت امداد خودرو ایران به مزایای خدمات خودروی متصل اشاره کرد و گفت ما آماده‌ایم تا همکاری در زمینه پلتفرم‌های مکان‌محور را گسترش دهیم و خدمات امدادی خودرو را هوشمند کنیم تا با کاربردهای خدمات خودروی متصل،‌ بتوانیم به مهم‌ترین دغدغه خود که کاهش آمار مرگ و میر و تصادف‌های جاده‌ای است، جامه عمل بپوشانیم.

خودرو متصل ایرانسل

در انتهای مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ایرانسل و امداد خودرو ایران، حاضران از مرکز تماس شرکت امداد خودرو ایران بازدید کردند و از نزدیک در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفتند. مرکز تماس شرکت امداد خودرو ایران، روزانه از 18 تا 20 هزار تماس ورودی پشتیبانی می‌کند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*