مینی ون ایکس پنگ X9

مینی ون ایکس پنگ X9 رونمایی شد؛ سگمنتی لوکس و کاربردی که در ایران طرفدار ندارد

ایکس پنگ کمی قبل از مینی ون X9 پرده برداشت. ام پی وی چینی ایکس 9 ترکیبی از طراحی مدرن، امکانات لوکس فراوان و پیشرانه پرتوان را در خود دارد.

بر اساس جدیدترین اخبار خودرو خارجی، «ایکس پنگ» (XPeng)، خودروساز تازه‌تاسیس چینی که کمتر از ده سال از تاسیس آن می‌گذرد، مدتی قبل در نمایشگاه خودرو گوانگژو مینی ون X9 را به نمایش گذاشت. X9 به‌طور دقیق در دسته خودروهای چندمنظوره (Multi-Purpose Vehicle یا به اختصار MPV) قرار می‌گیرد؛ کلاسی که به نوبه خود در چین طرفدار دارد و همین برخی از خودروسازان این کشور را به سمت تولید چنین محصولاتی سوق داده است.

معرفی ایکس پنگ X9

اگر پیش‌فرضتان این است که مینی ون‌ها معمولاً بی‌رنگ و لعابند و از نظر ظاهری حرفی برای گفتن در برابر خودروهایی مثل کراس اوورهای قد و نیم قد کنونی ندارند، X9 می‌تواند خلاف آن را به شما ثابت کند. این مینی ون چینی طراحی به‌روز و شاید حتی آینده‌گرایانه‌ای دارد که هر نگاهی را جذب خود می‌کند. از جمله ویژگی‌های نمای بیرونی آن می‌توان به دی‌لایت باریک به هم پیوسته در نمای جلو به‌علاوه هدلایت‌ها، جلوپنجره با الگو کندو، سقف شناور و شیب محسوس شیشه عقب اشاره کرد. در نمای عقب همچنین چراغ‌های سرتاسری توجه را به خود جلب می‌کنند که خط آن‌ها تا نمای کناری حوالی ستون C امتداد پیدا کرده است.

کابین مینی ون ایکس پنگ X9

وقتی ایکس 9 چنین نمای بیرونی به‌روزی دارد، انتظار می‌رود در کابین هم طراحی جذابی به چشم بخورد. کابین مینیمال این ام پی وی یک نمایشگر مسطیلی پشت فرمان و یک نمایشگر شناور (جدا از داشبورد) متعلق به سیستم اطلاعات و سرگرمی را در بر می‌گیرد. این نمایشگرها در پیروی از ترند امروزی، به‌صورت مجزا روی داشبورد قرار گرفته‌اند و شیوه پیاده‌سازی نمایشگر در ساخته‌های تسلا را به یاد می‌آورند. برای ردیف دوم هم یک نمایشگر بزرگ 21.4 اینچی در نظر گرفته شده است تا سرنشینان در این ردیف بتوانند حین استراحت به تماشای محتوای مورد علاقه خود بپردازند.

ردیف سوم هم به اندازه کافی جادار است و صندلی‌های آن قابلیت تا شدن دارند تا فضای بار 2554 لیتری را برای نگهداری وسایل مختلف در اختیار راننده بگذارند. سیستم تهویه پیشرفته، دو صفحه شارژ بی‌سیم برای گوشی‌های هوشمند، تریم چوبی و یخچال داخلی با قابلیت تنظیم دما برخی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه متعدد فضای داخلی مینی ون ایکس پنگ هستند.

نمای جلو مینی ون ایکس پنگ X9

هرچند XPeng مشخصات فنی X9 را کاملاً اعلام نکرده، با استناد به داده‌های وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین، این ام پی وی در دو نسخه با پیشرانه‌های متفاوت روانه بازار خواهد شد. یکی از از نسخه‌ها برای تامین قوای محرکه خود از یک موتور الکتریکی 315 اسب بخاری بهره می‌برد و نسخه دیگر مجهز به دو موتور الکتریکی با مجموع خروجی 496 اسب بخار است. این خودرو همچنین سیستم فرمان‌پذیری محور عقب و سیستم تعلیق بادی به‌صورت استاندارد دارد. حتی به ادعای ایکس پنگ، تنها ام پی وی تولید انبوه در جهان است که ساختار بدنه یکپارچه در جلو و عقب از جنس آلومینیوم دایکست شده دارد.

در حالی خودروسازان در چین اقدام به عرضه مینی ون یا ام پی وی می‌کنند که دو مینی ون تازه عرضه شده در بازار ایران یعنی هایما 7X و سوبا M4 با استقبال چشمگیری مواجه نشده‌اند. هایما 7X و سوبا M4 فردا موتور هر دو با طراحی به‌روز، مجموعه امکانات گسترده، فضای داخلی جادار برای خانواده‌های پرجمعیت و ویژگی‌های مهم دیگر ارزش خرید بالایی دارند و شاید حتی خرید آن‌ها برای خانواده‌هایی که به دنبال یک گزینه لوکس کاربردی هستند توجیه‌پذیرتر باشد. با وجود این، حداقل تا به اینجا خیلی از مشتریان متقاعد نشده‌اند که برای رفت و آمد خود به سراغ این مینی ون‌های لوکس پرامکانات بروند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*