پدال چهارم

پدال چهارم، ویژگی خطرناکی که دیگر در خودروها وجود ندارد

زمانی که نور بالای ماشین‌ها معرفی شد، شرکت‌های تولید خودروی آمریکا، پدال چهارم را برای تنظیم نور بالا تعبیه کردند که یک ویژگی خطرناک تلقی می‌شد و خوشبختانه دیگر این ویژگی در خودروها وجود ندارد.

زمانی که نور بالای ماشین‌ها معرفی شد، شرکت‌های خودروساز آمریکایی، پدال چهارم را برای تنظیم نور بالا تعبیه کردند و در ردیف دیگر پدال‌ها بود. اما به‌خاطر جای قرارگیری آن، یک ویژگی خطرناک تلقی می‌شد. از سال 1924 تا سال 1970، به‌خاطر این‌که پدال چهارم ارزان و ساده بود، تا زمان طولانی در حدودا همه خودروها، بدون هیچ تغییری برای مصرف بهینه سوخت در خودروهای جلو محور، این ویژگی تعبیه می‌شد.

پدال چهارم

در خودروهای جلو محور، موتور، دیفرانسیل و گیربکس در کاپوت جلویی قرار می‌گیرند. به‌خاطر این طراحی، وزن خودرو کم می‌شود و باعث مصرف بهینه سوخت می‌شود. این اتفاق که همه چیز خودرو در کاپوت آن جمع شده، باعث این می‌شود که راننده فضای کمی داشته باشد و دکمه تنظیم نور بالا در دکمه‌ای زیر پای راننده با عنوان یک پدال اضافی به‌وجود بیاید. این حرکت باعث این شد که پنل زیر پای راننده، تنگ، فشرده و شلوغ باشد و برای یک تنظیم ساده‌ی نور بالا، حواس راننده پرت شود و احتمال تصادف بالا رود.

به‌نظر شما کاربران گجت نیوز، اگر این پدال در خودروهای امروزی وجود داشت، چه اتفاق و فاجعه ترسناکی می‌افتاد؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*