هیوندای توسان مدل ۲۰۲۵ فیس لیفت

هیوندای توسان مدل 2025 فیس لیفت با چهره جدید و دو نمایشگر بزرگ از راه رسید

هیوندای توسان مدل 2025 فیس لیفت به بازار معرفی شد. نسخه جدید کراس اوور Tucson طراحی جدید و کابین هرچه به‌روزتر با دو نمایشگر بزرگ دارد.

هیوندای توسان از سال 2020 در چهارمین نسل خود به سر می‌برد و هیوندای بالاخره تصمیم گرفته است مثل خیلی از محصولات دیگر خود برای مدل 2025 این کراس اوور هم به‌روزرسانی‌هایی در زمینه طراحی در نظر بگیرد. هیوندای مدتی قبل اولین تصاویر از مدل 2025 فیس لیفت توسان را به اشتراک گذاشت و بنا به آخرین اخبار خودرو، این خودروساز کره‌ای کمی قبل همزمان با عرضه این خودرو در بازار کره جنوبی تصاویر تریم N Line مدل 2025 را هم منتشر کرد.

فهرست مطالب:

مدل 2025 فیس لیفت هیوندای توسان

طراحی نمای بیرونی Tucson جدید

نسخه استاندارد توسان جدید که چند وقت قبل به نمایش گذاشته شد، دستخوش تغییراتی در جلوپنجره و صفحه‌های محافظ یا همان اسکید پلیت‌ها شده بود. تریم اسپرت N Line هم چراغ‌هایی دارد که تغییراتی جزئی را نسبت به تریم‌های پایین‌رده‌تر تجربه کرده‌اند و جلوپنجره آن شکل متفاوتی نسبت به نسخه قبل از فیس لیفت پیدا کرده. ضمن این‌که تفاوت‌هایی در سپر جلو این تریم قابل مشاهده‌اند و رینگ‌های 19 اینچی ویژه برای آن در نظر گرفته شده است.

نمای عقب هیوندای توسان مدل ۲۰۲۵ فیس لیفت

هیوندای تصویر دیگری را هم به اشتراک گذاشت که برای اولین بار نمای عقب نسخه استاندارد دو دیفرانسیل Tucson مدل 2025 را نشان می‌دهد. این ناحیه در نگاه اول شاید دست‌نخورده به نظر برسد، ولی در واقع چراغ‌های پایینی بازطراحی شده‌اند و همچنین دیگر اثری از الگوی لوزی‌شکلی نیست که پیش‌تر در سپر عقب به چشم می‌خورد.

کابین توسان مدل جدید

کابین هیوندای توسان مدل ۲۰۲۵ فیس لیفت

در کابین توسان مدل 2025 فیس لیفت به‌روزرسانی‌هایی قابل توجه صورت گرفته است. حالا به جای دو نمایشگر مجزا که قبلاً در مرکز داشبورد و پشت فرمان قرار داشتند، دو نمایشگر 12.3 اینچی یکپارچه عریض بخش عمده داشبورد را فرا گرفته‌اند. همچنین در پیروی از بقیه محصولات جدید هیوندای، روی فرمان در عوض لوگو این شرکت کد مورس حرف H دیده می‌شود.

در کابین نسخه فیس لیفت این کراس اوور کره‌ای دکمه‌های مرسوم بیشتری تعبیه شده و سلکتور دنده هم از کنسول مرکزی به ستون فرمان منتقل شده؛ همین رویکرد در چیدمان سلکتور دنده را اخیراً در پورشه پانامرا نسل جدید مشاهده کردیم. علاوه بر همه این‌ها کنترل پنل سیستم تهویه به‌روزرسانی شده و کنسول حالت مجزا از داشبورد یا شناور به خود گرفته است.

حتی هیوندای با دولایه کردن شیشه جلو و شیشه‌های کناری برای راننده و شاگرد تلاش کرده است سر و صدای کابین را بیش از پیش کاهش بدهد. همچنین در این راستا کمک‌فنرهای دو مرحله‌ای در محور جلو به کار برده، کف‌پوش زخیم‌تری را تدارک دیده و از مواد بیشتری در قسمت پایینی صندلی راننده، گارد چرخ‌های جلو و ستون‌های B و C استفاده کرده است.

مشخصات فنی هیوندای توسان مدل 2025 فیس لیفت

نمای جلو هیوندای توسان مدل ۲۰۲۵ فیس لیفت

به نظر می‌رسد توسان جدید از لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با نسخه قبلی نخواهد داشت. این کراس اوور قرار است کماکان با یک موتور 2.5 لیتری 4 سیلندر به‌عنوان گزینه پایه عرضه شود که می‌تواند 187 اسب بخار قدرت و 241 نیوتن متر گشتاور تولید کند. یک گیربکس اتوماتیک 8 سرعته وظیفه انتقال نیرو محرکه این موتور را بر عهده دارد و در نسخه استاندارد نیرو به محور جلو منتقل می‌شود، ولی همچنین امکان سفارش سیستم دو دیفرانسیل (AWD) برای مشتریان وجود خواهد داشت.

نمای جلو Tucson فیس لیفت

نسخه‌های هیبرید این شاسی بلند هیوندای مجهز به یک موتور بنزین‌سوز 1.6 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ به‌همراه یک موتور الکتریکی هستند. موتور بنزین‌سوز مذکور به تنهایی توان تولید قدرت 180 اسب بخار و گشتاور 264 نیوتن متر را دارد. با همراهی موتور الکتریکی، نسخه هیبرید این خودرو مجموعاً 226 اسب بخار قدرت و 349 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند و نسخه پلاگین هیبرید آن هم قادر به تولید قدرت 261 اسب بخار و گشتاور 348 نیوتن متر خواهد بود. انتقال قدرت این نسخه‌های هیبرید به یک گیربکس اتوماتیک از نوع 6 سرعته سپرده می‌شود.

توسان با موتور پایه در کمتر از 9 ثانیه از 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت شتاب می‌گیرد و با پیشرانه‌های هیبرید این امکان وجود دارد که یک ثانیه زودتر به 100 کیلومتر بر ساعت رسید. البته از یک کراس اوور شهری مثل این محصول هیوندای انتظار ارقامی جز این نمی‌رود و بر کسی پوشیده نیست که این خودرو بیشتر روی سواری راحت، پایدار و کم‌سر و صدا تمرکز دارد.

شما کاربران گجت نیوز درباره هیوندای توسان فیس لیفت چطور فکر می‌کنید؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*