ارزان ترین خودروهای الکتریکی 2023

ارزان ترین خودروهای الکتریکی دنیا در سال 2023

در اینجا به معرفی تعدادی از ارزان ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 می‌پردازیم که با عملکرد فوق‌العاده و قیمت رقابتی گزینه‌هایی ایده‌آل برای خرید به شمار می‌روند.

در سال‌های گذشته شاهد یک انقلاب در صنعت خودروسازی بودیم؛ به‌طوری که تقریبا تمام برندهای صاحب‌نام جهان حداقل یک مدل خودروی برقی را در سبد محصولاتشان گنجاندند. با افزایش تعداد خودروهای الکتریکی رقابت جدی‌تری بین خودروسازان دنیا شکل گرفت و در نتیجه آن، این کمپانی‌ها ناچار به عرضه اتومبیل‌هایشان با قیمت‌های رقابتی شدند. به این ترتیب، خودروهای برقی ارزان قیمت دیگر محصولاتی بی‌کیفیت که مسافت پیمایش پایینی دارند نیستند؛ بلکه در عوض با اتومبیل‌هایی طرف هستیم که می‌توانند با یک بار شارژ بیش از 300 کیلومتر مسافت را پیموده و عملکردی هم‌تراز با خودروهای بنزینی در این کلاس قیمتی ارائه دهند.

لیست زیر دربرگیرنده مجموعه‌ای از ارزان ترین خودروهای الکتریکی بازار در سال 2023 است که بر اساس قیمت مرتب شده‌اند. با وجود این که قیمت خودروهای الکتریکی هنوز به‌طور کلی بالاتر از خودروهای بنزینی است؛ اما صرفه اقتصادی این محصولات با در نظر گرفتن کیفیت بسیار خوب و حذف هزینه‌های مربوط به بنزین در درازمدت بسیار بالاتر از خودروهای بنزینی است. بنابراین اکنون مناسب‌ترین زمان برای خرید یک اتومبیل الکتریکی به شمار می‌رود.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی که با یک نگاه عاشق آن‌ها می‌شوید

ارزان ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 جهان

در لیست زیر اتومبیل‌هایی از برندهای مختلف آسیایی، اروپایی و آمریکایی حضور دارند که قیمتی قابل رقابت با محصولات بنزینی ارائه داده و می‌توانند جایگزین‌های فوق‌العاده‌ای برای این دسته خودروها باشند.

هیوندای ایونیک 6 مدل 2023 – 2023 Hyundai Ioniq 6

قیمت: 41600 دلار

هیوندای ایونیک 6

هیوندای آیونیک 6 مدل 2023 یکی از ارزان ترین خودروهای الکتریکی آسیایی بازار و از معدود رقیبان واقعی تسلا مدل 3 به شمار می‌رود. ارزان‌ترین تریم این خودرو قیمتی 41600 دلاری دارد؛ در حالیکه قیمت تریم‌های بالاتر این اتومبیل می‌تواند تا 52600 دلار هم افزایش یابد.

با بهره‌گیری از معماری 800V هیوندای ایونیک 6، این خودروی یکی از سریعترین زمان‌های شارژ در میان تمامی رقبا را ارائه می‌کند؛ به‌طوری که اگر به شارژرهای سطح 3 دسترسی داشته باشید، می‌توانید 80 درصد باتری این خودرو را در تنها 18 دقیقه شارژ کنید. همچنین شارژرهای سطح 2 که در منزل‌های مسکونی قابل نصب هستند نیز برای رساندن شارژ باتری به 80 درصد حدود 5.5 تا 7 ساعت زمان نیاز دارند.

هیوندای مسافت پیمایش مدل پایه Ioniq 6 را حدود 385 کیلومتر اعلام کرده که تست‌های انجام شده روی این خودرو نیز تاییدکننده این آمار هستند.‌ البته طراحی این خودرو موافقین و مخالفین زیادی دارد؛ اما همه مطمئن هستند که طراحی این اتومبیل آینده‌نگرانه، تهاجمی و منحصربفرد است. به‌طور کلی هیوندای توانسته به یک طراحی واحد و منحصربفرد در خودروهای برقی خود، خصوصا در بخش جلو، دست پیدا کند و این مساله فارغ از این که در خصوص Ioniq 6 چه نظری داشته باشید، اتفاق بسیار خوبی است. البته در این میان، منتقدین نیز اعتقاد دارند که طراحی تمامی اتومبیل‌های برقی هیوندای شبیه به یکدیگر هستند. این شباهت اما لزوما اتفاق بدی نیست.

هیوندای ایونیک 5 مدل 2023 – 2023 Hyundai Ioniq 5

قیمت: 41450 دلار

ارزان ترین خودروهای الکتریکی 2023

اگر به هر دلیلی خودروی آیونیک 6 هیوندای را نمی‌پسندید، این خودروساز خوشنام کره‌ای Ioniq 5 را هم در سبد محصولاتش دارد. آیونیک 5 در مقایسه با نسل جدید ارزان‌تر است و همچنان طراحی منحصربفردی دارد.‌ این خودروی برقی ظاهری مدرن و در عین حال نوستالژیک دارد که یا عاشقش خواهید بود یا از آن متنفر خواهید شد!

بر اساس اطلاع‌رسانی رسمی هیوندای، مسافت پیمایش مدل پایه این خودرو حدودا 354 کیلومتر است؛ در حالی که تریم‌های گران‌تر دیفرانسیل عقب این خودرو مسافت پیمایشی حدودا 490 کیلومتری را ارائه می‌کنند. به این ترتیب اگر قصد دارید با خودروی برقی جدید خود به مسافرت‌های طولانی بروید، طبیعتا تریم گران‌تر برایتان مناسب‌تر خواهد بود. با این وجود برای گشت و گذار در شهر، تریم پایه 41 هزار دلاری کاملا کافی به نظر می‌رسد.

کابین Ioniq 5 جادار و مدرن طراحی شده و بسیار پریمیوم‌تر از کلاس قیمتی خود به نظر می‌رسد. در کنار تعبیه سقف شیشه‌ای پانوراما، سیستم‌های امنیتی و سرگرمی حرفه‌ای و پیشرفته‌ای هم در این خودرو به کار رفته‌اند که ارزش مضاعفی به آن می‌بخشند. در عین حال یکی از اتفاقات عجیب پیرامون این خودرو نبود پشتیبانی از Apple CarPlay و Android Auto است! به جز این ضعف جزیی نمی‌توان ایراد خاصی از این محصول گرفت تا با یکی از بهترین و به‌صرفه‌ترین خودروهای برقی بازار طرف باشیم.

تسلا مدل 3 – Tesla Model 3

قیمت: 40240 دلار

تسلا مدل 3

با وجود سنگین‌تر شدن رقابت بین خودروهای الکتریکی در بازار، تسلا همچنان یکی از بنچمارک‌های اصلی این صنعت به شمار رفته و Tesla Model 3 ارزان‌ترین خودروی این برند به شمار می‌رود. سری خودروهای تسلا در طول عمر نسبتا طولانی خود در بازار با تغییر قیمت‌های متعددی همراه شده‌اند. با این حال اکنون قیمت Tesla Model 3 اندکی بالاتر از 40 هزار دلار است که آن را به هشتمین خودروی برقی ارزان قیمت دنیا در سال 2023 تبدیل می‌کند.

با وجود این که می‌توان در بازار خودروهای برقی ارزان‌تری در مقایسه با تسلا مدل 3 پیدا کرد، اما خرید یکی از خودروهای این برند مزایای بسیاری دارد. از جمله مهم‌ترین مزیت‌های خودروهای این شرکت می‌توان به شبکه استثنایی شارژرهای فوق سریع تسلا اشاره کرد که نمونه آن در این صنعت یافت نمی‌شود!

البته کسانی که هنوز این خودرو را خریداری نکرده‌اند می‌توانند تا عرضه مدل جدیدتر آن منتظر بمانند. مدل جدیدتر که با کد رمز Project Highlander شناخته می‌شود، قرار است در بخش موتور و طراحی بدنه پیشرفت‌هایی قابل توجه را در مقایسه با مدل‌های کنونی ارائه کند. البته بر اساس شایعات موجود، قرار است چندین حسگر با هدف کاهش هزینه‌ها از این مدل حذف شوند. البته هیچ اطلاعات رسمی در خصوص جزئیات و قیمت این مدل جدید در دست نیست؛ اما می‌توان مطمئن بود که فارغ از مشخصات فنی، نسل جدید Tesla 3 هم یک اتومبیل برقی جذاب و جالب خواهد بود.

کیا نیرو EV مدل 2023 – Kia Niro EV 2023

قیمت: 39550 دلار

ارزان ترین خودروهای الکتریکی 2023

ارزان‌ترین خودروی الکتریکی کیا در سال 2023 مدل نیرو است که بر پایه معماری آشنایی که هیوندای و جنسیس هم از آن استفاده می‌کنند، ساخته شده است. دو تریم مختلف از این خودرو روانه بازار شده که هر دو مسافت پیمایشی 405 کیلومتری داشته و توان خروجی آن‌ها 201 اسب بخار است. قیمت ارزان ترین مدل از Kia Niro از 39550 دلار شروع می‌شود و محصولی بسیار خوش‌ساخت و پرامکانات را در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

البته اگر به دنبال قابلیت‌ها و امکانات عجیب و غریب یا طراحی آینده‌نگرانه می‌گردید، Niro اصلا در حد و اندازه‌های رقبایش از هیوندای نیست. در عین حال این خودرو تقریبا تمامی آنچه از یک کراس اور برقی انتظار می‌رود را ارائه می‌کند. کیا نیرو 2023 خودرویی بسیار کارآمد، اقتصادی و خوش‌ساخت است که یکی از بیشترین مسافت‌های پیمایش را در میان محصولات هم‌رده دارد.

قابلیت شارژ سریع در اختیار خریداران هر دو تریم از این خودرو قرار دارد و می‌توان به کمک آن 80 درصد از باتری خودرو را ظرف 45 دقیقه شارژ کرد. البته این زمان قابل قیاس با Ioniq 6 هیوندای و زمان کمتر از بیست دقیقه‌ای آن نیست؛ اما همچنان در کلاس قیمتی خود بسیار خوب به شمار می‌رود.

فولکس واگن آی‌دی 4 مدل 2023 –  Volkswagen ID.4 2023

قیمت: 38995 دلار

فولکس واگن ID. 4

مدل 2023 اتومبیل برقی فولکس واگن ID.4 یکی از ارزان ترین و استانداردترین خودروهای الکتریکی دنیا به شمار می‌رود که کارآمد، توانمند و خوش‌دست بوده و بدون این که در هیچ زمینه‌ای برجسته باشد، اتومبیلی همه‌چیز تمام است! این مساله به هیچ وجه بد نیست و شباهت‌های فراوان آن با خودروهای بنزینی باعث می‌شود که این اتومبیل محصولی ایده‌آل برای کسانی باشد که برای نخستین بار خودروهای الکتریکی را خریداری می‌کنند. همچنین شروع قیمت 39 هزار دلاری این خودرو هم آن را به محصولی قابل خرید و خوش‌قیمت برای اکثر دسته‌های درآمدی جامعه تبدیل می‌کند.

البته تنها خودروی برقی اروپایی حاضر در لیست امروز ما بدون ایراد هم نیست! ارزان‌ترین مدل این خودرو مسافت پیمایشی تنها 335 کیلومتری دارد که در مقایسه با بهترین‌های کلاسی قیمتی‌اش ناامیدکننده به نظر می‌رسد. البته مسافت پیمایش مدل‌های گران‌تر این خودرو تا بیش از 440 کیلومتر هم قابل ارتقا هستند؛ اما این خودروها موضوع بحث امروز نیستند! البته این نقص نسبتا بزرگ با ارائه سه سال شارژ رایگان باتری در جایگاه‌های مختلف برخی نقاط دنیا جبران شده است. خریداران ID.4 می‌توانند تا سه سال پس از خرید، خودروی خود را به دفعات نامحدود و در بازه زمانی زیر سی دقیقه به شارژرهای مخصوص متصل کنند. این زمان برای شارژ کردن باتری اتومبیل تا 80 درصد کافی‌ست. به این ترتیب از لحاظ تئوری، خریداران این خودرو در سه سال نخست پس از خرید آن نیازی نیست هیچ هزینه‌ای برای شارژ خودروی خود بپردازند!

هیوندا کنا الکتریک مدل 2023 – 2023 Hyundai Kona Electric

قیمت: 33550 دلار

هیوندا کنا الکتریک

مدل برقی هیوندای کنا با شروع قیمت 33550 دلاری ارزان‌ترین اتومبیل الکتریکی هیوندای به شمار می‌رود. این خودرو مسافت پیمایشی تقریبا 415 کیلومتری داشته و با قدرت 201 اسب بخاری خود روی کاغذ گزینه‌ای شگفت‌انگیز برای علاقمندان به خودروهای برقی به شمار می‌رود.‌ با این وجود کسانی که دنبال یک خودروی مطمئن و بدون مشکل هستند احتمالا باید دور Kona Electric را خط بکشند؛ چرا که این اتومبیل یکی از غیرقابل اطمینان‌ترین اتومبیل‌های بازار در سال 2023 به شمار می‌رود. بیشترین مشکلات این خودرو متوجه پیشرانه و باتری آن بوده؛ در حالی که سایر بخش‌های الکتریکی آن نیز با ایرادات فراوانی دست و پنجه نرم می‌کنند.

هیوندای البته خودروی برقی ارزان‌قیمت خود را ده سال یا 160 هزار کیلومتر بیمه کرده است. بنابراین مشکلات این خودرو هزینه‌ای به شما تحمیل نخواهند کرد و صرفا ممکن است وقت گرانبهایتان را تلف کنند! البته باید توجه کرد که مدل‌های آیونیک هیوندای به هیچ وجه چنین مشکلاتی را ندارند. بنابراین اگر بودجه شما اجازه می‌دهید، توصیه می‌کنیم با پرداخت هزینه‌ای بالاتر یکی از مدل‌های Ioniq را خریداری کنید تا از مشکلات کنا برقی خلاص شوید.

همچنین بخوانید:

نگاهی به سیر پیشرفت خودروهای برقی؛ وقتی الکتریکی ها صنعت خودرو را قبضه می‌کنند

مینی کوپر اس ای هاردتاپ مدل 2023 – 2023 Mini Cooper SE Hardtop

قیمت: 30900 دلار

مینی کوپر اس ای هاردتاپ

پیش از معرفی مینی کوپر SE هاردتاپ باید اعلام کنیم که اگر دنبال یک خودرو برقی با مسافت پیمایش بالا می‌گردید، باید از خیر این اتومبیل بگذرید؛ چرا که این خودرو با هر بار شارژ قادر به پیمودن تنها 180 کیلومتر مسافت است که در مقایسه با بسیاری خودروهای برقی مدرن خنده‌دار به نظر می‌رسد! همچنین توان 181 اسب بخاری این اتومبیل نیز با وجود این که نیروی محرکه قابل قبولی برای آن به ارمغان می‌آورد، در مقایسه با بسیاری محصولات هم‌سطح پایین‌تر است. البته در ازای این نقاط ضعف باید خاطرنشان کرد که زمان شارژ بسیار سریع باتری این اتومبیل مهم‌ترین نقطه قوت آن به شمار می‌رود. مینی کوپر اس ای هاردتاپ با یک شارژر 50 کیلواتی قادر است ظرف تنها 36 دقیقه به ظرفیت 80 درصد باتری برسد!

همچنین قیمت 31 هزار دلاری این خودرو در کنار طراحی مینیمال همیشگی Mini که کاملا روی ظاهر خودنمایی می‌کند، از جمله ویژگی‌های بسیار جذاب آن به شمار می‌روند. در حقیقت تنها چیزی که ممکن است شما را از خرید این اتومبیل فوق‌العاده بازدارد، مسافت پیمایش پایین آن است که تقریبا نصف مسافتی است که خودروهای ارزان‌قیمت‌تری مثل شورلت بولت قادر به پیمایش هستند! این ظرفیت کم باتری را با احتمال فرسایش و استهلاک آن در سال‌های آینده جمع کنید تا متوجه شوید که ممکن است چند سال پس از خرید این خودرو مسافت پیمایش آن به عددی حتی کمتر از 150 کیلومتر برسد که با هیچ مقیاس و معیاری قابل قبول نیست.

به‌طور کلی Mini Cooper SE Hardtop تمام آنچه یک خودروی برقی درون شهری ارزان قیمت به آن نیاز دارد را به رانندگان ارائه می‌کند. با این وجود مسافت پیمایش پایین آن مهم‌ترین عاملی است که شکست احتمالی آن را رقم خواهد زد.

شورلت بولت EUV مدل 2023 – 2023 Chevrolet Bolt EUV

قیمت: 28800 دلار

ارزان ترین خودروهای الکتریکی 2023

با وجود این که ظاهر و حتی اسم دو خودرو شورلت بولت EV و بولت EUV تقریبا مشابه است، اما با دو خودروی کاملا متفاوت طرف هستیم که یکی هاچبکی جمع و جور و شهری است و دیگری اتومبیلی کراس اور و بزرگتر که اندکی گرانقیمت تر است. Bolt EUV در سال 2021 برای نخستین بار روانه بازار شد و به‌خاطر رده قیمتی‌اش به رقیبی مستقیم برای نیسان لیف (Nissan Leaf) تبدیل شد. آن چه کراس اور شورلت را به محصولی بهتر از خودروی نیسان تبدیل می‌کند، اندازه بزرگتر آن است که مورد استقبال بیشتری واقع شده است.

البته مهم‌ترین نقطه ضعف خودروی برقی Chevrolet Bolt EUV را باید شارژ سریع 55 کیلو واتی آن دانست که در مقایسه با بسیاری خودروهای کنونی بازار از جمله نیسان لیف ضعیف‌تر است. البته مسافت پیمایش تقریبا 400 کیلومتری این خودرو که نزدیک به 150 کیلومتر بیشتر از مدل پایه Leaf به شمار می‌رود تا حد زیادی این نقص را برطرف کرده است. از سوی دیگر، قدرت تولیدی موتور این اتومبیل هم حدود 200 اسب بخار است که قابل رقابت با اتومبیل‌های الکتریکی چندین هزار دلار گران‌تر ارزیابی می‌شود.

به این ترتیب شرولت بولت EUV یکی از ارزان ترین و بصرفه‌ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 دنیاست که ارزش خرید فوق‌العاده‌ای دارد.

نیسان لیف مدل 2023 – 2023 Nissan Leaf

قیمت: 28040 دلار

نیسان لیف

نیسان لیف یکی از قدیمی‌ترین خودروهای الکتریکی حال حاضر دنیا به شمار می‌رود. با این حال به‌واسطه قیمت بسیار مناسب، این خودرو علیرغم حضور رقبای فراوان و شکل‌گیری رقابتی نفس گیر همچنان یکی از محبوب‌ترین گزینه‌ها در بازار اتومبیل‌های الکتریکی به شمار می‌رود. شروع قیمت مدل پایه این خودرو از تنها 28 هزار دلار است و ارزان‌ترین تریم آن قادر به ارائه مسافت پیمایش حدود 250 کیلومتر با هر بار شارژ باتری است. البته تریم گران‌تر Leaf SV Plus که قیمتی 36 هزار دلاری دارد، مسافتی حدود 340 کیلومتر را با هر بار شارژ می‌پیماید و گزینه‌ای بسیار منطقی برای دسته بزرگی از کاربران به شمار می‌رود؛ چون هم پیمایشی قابل قبول را ارائه کرده و هم اینکه در مقایسه با بسیاری رقبا همچنان ارزان به شمار می‌رود!

توان تولید شده توسط مدل پایه نیسان لیف برابر با 147 اسب بخار است که در رقابت با بسیاری رقبا اندکی ضعیف به شمار می‌رود. با این وجود افرادی که دنبال یک خودروی برقی قدرتمندتر هستند، می‌توانند سراغ تریم SV Plus بروند که قدرتی 214 اسب بخاری دارد.‌ در خصوص Nissan Leaf البته بد نیست بدانید که علیرغم آن که در ظاهر محصولی فوق‌العاده ارزشمند به شمار می‌رود، اما ارزش دست دوم بسیار پایینی داشته و در بازار خودروهای کارکرده طرفداران چندانی ندارد! این مساله یکی از ایراداتی است که خریداران این اتومبیل برقی در گذشته بارها به آن اشاره کرده‌اند.

شورلت بولت EV مدل 2023 – 2023 Chevrolet Bolt EV

قیمت: 27495 دلار

ارزان ترین خودروهای الکتریکی 2023

صدرنشین لیست ارزان ترین خودروهای الکتریکی سال 2023 بازار هم همان‌طور که انتظار می‌رفت شورلت بولت است که قیمت مدل پایه آن از تنها 27500 دلار آغاز می‌شود. البته علاقمندان به این خودروی برقی جمع و جور و ارزان قیمت تنها امسال را برای خرید آن فرصت دارند؛ چرا که شورلت اعلام کرده که نسل کنونی Bolt را پس از سال 2023 بازنشسته کرده و سال آینده با مدل Equinox EV جایگزین خواهد کرد. البته قیمت‌ نسل آتی خودروهای برقی اقتصادی این برند آمریکایی مشخص نیست؛ اما بر اساس اظهار نظرهای قبلی مسئولین این کمپانی می‌توان انتظار قیمت حدود 30 هزار دلار را برای این خودروها داشت که اندکی از Bolt EV گران‌تر است.

مدل‌های کنونی شورلت بولت البته از پلتفرم‌های قدیمی جنرال موتورز استفاده می‌کنند که علیرغم قیمت مناسب‌تر، ایمنی پایین‌تری داشته و برخی مشکلات دیگر را ایجاد می‌کنند. به همین جهت شورلت قصد دارد ضمن کنار گذاشتن این پلتفرم، در نسل جدید خودروهای برقی‌اش از پلتفرم Ultium استفاده کند. البته به نظر می‌رسد نخستین سری از اتومبیل‌های Equinox EV در فصل پاییز سال جاری از راه خواهند رسید؛ هرچند که شایعاتی مبنی بر اینکه شورلت قصد دارد در آینده نام تجاری Bolt را بار دیگر روی محصولات برقی‌اش بگذارد نیز به گوش می‌رسد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*