جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

بهترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی که با یک نگاه عاشق آن‌ها می‌شوید

اگر عاشق خودرو باشید، کابین آن هم برایتان خیلی مهم است. در اینجا نگاهی به بهترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی سال ۲۰۲۳ خواهیم انداخت.

اتومبیل‌های الکتریکی تجربه رانندگی متفاوتی را ارائه می‌کنند؛ به‌خصوص مدل‌هایی که لاکچری هستند. با این حال موتور داخلی آن‌ها حتی آرام‌ترین مدل‌ها، هنگام شتاب گرفتن خودنمایی می‌کنند. هنگام تعویض دنده با این اتومبیل‌ها نیز متوجه لرزش‌هایی خواهید شد.

اما امکانات و برتری‌هایی که خودروهای برقی دارند، باعث می‌شود افراد به‌راحتی روی این موارد چشم‌پوشی کنند. در عوض خودروسازان تلاش می‌کنند کابین داخلی خودروهای الکتریکی را لوکس‌تر کنند. این خودروها دارای طراحی داخلی فوق‌العاده‌ای هستند و در کنار آن، امکانات رانندگی منحصر به‌فرد آن‌ها باعث می‌شود رانندگی با یک خودرو EV لذت‌بخش باشد.

ما در اینجا چند تا از بهترین اتومبیل‌های الکتریکی با طراحی کابین زیبا و جذاب را گردآوری کرده‌ایم که یک دل نه صد دل عاشق آن‌ها خواهید شد.

جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

بی ام و i7

جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

بی ام و i7 یک خودرو برقی لوکس با طراحی کابین فوق‌العاده‌ای است که می‌توان از یک خودرو مدرن انتظار داشت. متریال‌های به‌کار رفته برای ساخت این کابین همگی درجه یک هستند. اما ویژگی‌های منحصر به‌فردی وجود دارد که در کمتر اتومبیلی می‌توان یافت.

در همه‌جای این کابین شیشه را می‌توان دید. به‌خصوص جایی به‌نام بی ام و آن را Interaction Bar می‌نامد. این یک نوار بزرگ است که کل کابین جلو را در بر می‌گیرد و میزبان ده‌ها آپشن مختلف است. این نوار نه تنها کنترل بخش‌های مختلف خودرو را آسان کرده، بلکه ظاهری چشم‌نواز را هم به کابین داخلی BMW i7 داده است.

سطح این نوار کاملاً لمسی است و شما می‌توانید کنترل آیتم‌هایی مثل چراغ خطر (که در صورت فعال شدن کل نوار را به رنگ قرمز درمیاورد) یا حتی باز کردن درب‌ها با ضربه به سطح این شیشه را به‌دست بگیرید. هیجان‌انگیز است وقتی می‌بینیم بی ام و نه تنها این خودرو را لوکس طراحی کرده، بلکه در ساخت کابین آن از متریال درجه یکی استفاده کرده است. البته شاید این تریم شیشه‌ای به مذاق همه خوش نیاید.

یک نمایشگر بزرگ هم در جلو داشبورد به سمت راننده تعبیه شده که سیستم تهویه مطبوع خودرو از طریق آن کنترل می‌شود. اما جذاب‌تر از این نمایشگر، یک نمایشگر بزرگ ۳۱ اینچی است که پشت سر برای سرنشینان پشتی تعبیه شده و بی‌ام‌و آن را Theater Screen می‌نامد.

این نمایشگر ماموتی، سیستم سرگرمی خودرو را به قسمت پشتی می‌آورد که در پشت صندلی‌های سایز بزرگ خودرو نصب شده است. بی‌شک این لوکس‌ترین و زیباترین کابین داخلی در بین خودرواهی الکتریکی است که به سرنشینان اجازه نمایش فیلم‌های سینمایی روز جهان با استفاده از سیستم عامل داخلی آمازون فایر همزمان با ماساژ گرفتن از صندلی را می‌دهد. یک حالت سینمایی نیز در اینجا وجود دارد که با پرده‌هایی پنجره و سقف پانوراما را می‌بندد تا بتوانید مثل یک سینمای واقعی از فیلم خود لذت ببرید.

مرسدس بنز EQS سدان

جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

مرسدس بنز EQS سدان، یک خودرو سدان الکتریکی آلمانی فوق لوکس دیگر است که با طراحی خودش چشم‌نوازی می‌کند. درست مثل خودرو بی‌ام‌و، برای ساخت کابین این اتومبیل نیز از متریال درجه یکی استفاده شده است. اگرچه مرسدس یک نمایشگر بزرگ را در سرتاسر داشبورد جلو استفاده کرده که نام آن را Hyperscreen گذاشته است. البته این شامل سه نمایشگر مجزا خواهد بود که با یک شیشه روی آن پوشانده شده است.

اگر به‌دنبال اتومبیلی از جنس آینده هستید، هیچ گزینه‌ای بهتر از این خودرو وجود ندارد. مرسدس برای طراحی داخلی این خودرو رویکرد متفاوتی را نسبت به تسلا اتخاذ کرده است. در حالی که تسلا تجمل‌گرایی را در طراحی ساده و مینیمال می‌بیند، اما مرسدس همه چیز را زرق و برق‌دار طراحی کرده است.

نمایشگر Hyperscreen در این خودرو از فناوری OLED استفاده می‌کند که به‌لطف آن نسبت کنتراست فوق‌العاده‌ای را ارائه کرده است. در خودرو EQS سدان، حتی سرنشینان هم برای خود یک نمایشگر مجزا دارند. چیزی که در حال رواج پیدا کردن بین اتومبیل‌ها است.

سرنشینان از طریق نمایشگر خود می‌توانند به امکاناتی مثل کنترل سیستم رادیویی و تنظیم نور محیطی داخل کابین دسترسی پیدا کنند. اگر به‌دنبال کابینی با طراحی سنتی مرسدس بنز و فناوری‌های آینده‌نگرانه هستید، این خودرو الکتریکی مناسب شماست.

تسلا مدل اس Plaid

جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

تسلا مدل اس Plaid فوق‌العاده سریع است و همه این را می‌دانند. اما این خودرو چیزی بیشتر از توان ۱۰۰۰ اسب بخار و سرعت ۳۲۰ کیلومتر بر ساعت دارد. تسلا زمان زیادی برای طراحی داخل کابین این اتومبیل گذاشته است. گرچه این شرکت به‌خاطر کیفیت قطعات داخلی کابین خودرو خودش مورد انتقاد واقع شده (به‌طور مثال گزارش‌ها در مورد خراب شدن ظاهری فرمان یوق زیاد بوده است)، ولی در هر صورت فضای داخلی بسیار زیبایی را طراحی کرده است. فراموش نکنید که اتومبیل‌های تسلا همیشه به طراحی لوکس و آینده‌نگرانه مشهور بوده‌اند.

در داخل این خودرو از چرم طبیعی سفید رنگی استفاده شده که همین باعث تمایز زیاد آن با دیگر خودروهای برقی بازار می‌شود. شاید رنگ سفید کمی تمیز کردن خودرو را سخت‌تر کند، اما ظاهر مینیمالیستی منحصر به‌فردی را به‌وجود آورده است. این رنگ سفید به‌خوبی با قطعات مشکی خودرو ارتباط برقرار کرده، به خصوص با فرمان آینده‌نگرانه یوق آن که جذاب‌ترین بخش خودرو هم هست. شما همچنین می‌توانید با نمایشگر بزرگ این خودرو، بازی‌های اتومبیل‌رانی را اجرا کنید و توسط این فرمان مثل یک فرمان گیمینگ حرفه‌ای، از بازی خود لذت ببرید.

هامر برقی

جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

اگر اتومبیل‌های بزرگ را می‌پسندید، هامر برقی را فراموش نکنید. فضای داخلی آن مکانی شگفت‌انگیز است و ظاهر بسیار زیبایی دارد. هامر از یک تم ویژه داخلی به‌نام Lunar Horizon استفاده می‌کند که بسیار زیباست. چیزی این خودرو را خاص کرده، کاربرد سخت و عمدتاً آفرودی آن است که در عین حال کابین تجمل‌گرایانه و لوکسی دارد.

به‌طور مثال پوشش موکت کف این خودرو است که کمتر چنین چیزی را در خودروهای آفرودی می‌توان دید. البته تمیز کردن این موکت خیلی شما را به‌دردسر نخواهد انداخت. از دیگر ویژگی‌های آن می‌توان به طراحی الهام گرفته از سطح ماه روی خروجی اسپیکرهای جلو اشاره کرد که فضای آینده‌نگرانه‌ای را به‌وجود آورده است.

لوسید ایر

جذاب‌ترین کابین داخلی خودروهای الکتریکی بازار

لوسید ایر، رقیب مستقیم تسلا مدل اس است، اما فضای داخلی این دو وسیله نقلیه رویکرد کاملاً متفاوتی با یکدیگر دارند. تسلا رویای مینیمالیستی در سرش دارد و فضایی سرد و آینده‌نگرانه را ساخته است. در آن سمت فضای داخلی خودرو الکتریکی Lucid Air گرم و دنج است. درب‌های این خودرو با پارچه‌ای بسیار مجلل و زیبا پوشانده شده‌اند که فضای داخلی این وسیله نقلیه را دنج می‌کنند. یکی دیگر از ویژگی‌های شگفت‌انگیز فضای داخلی این خودرو که کمتر می‌توان آن را در خودروهای الکتریکی دید، دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم سرعت فن کولر به‌همراه صفحه فیزیکی برای کنترل صدای سیستم رادیوپخش است.

این دو چیزی هستند که فضای داخلی اتومبیل را چشم‌نواز می‌کنند و خودروسازان نیاز دارند از این رویکرد استفاده کنند. چرا که کنترل بخش‌هایی مثل سرعت فن و ولوم ضبط با یک صفحه لمسی اصلاً لذت‌بخش نیست! گنجاندن این دکمه‌های فیزیکی در داخل کابین سدان جذاب لوسید، نفس تازه‌ای را در طراحی داخلی اتومبیل‌ها دمیده است. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب این خودرو، صندلی‌های شگفت‌انگیز قسمت جلویی آن است که کاملاً با صندلی‌های سرنشینان پشتی طراحی متفاوتی دارند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*