تسلا مدل اس پلید پلاس

ایلان ماسک از لغو تولید تسلا مدل اس پلید پلاس خبر داد

ایلان ماسک در صفحه توییتری خود اعلام کرد تولید تسلا مدل اس پلید پلاس به عنوان سریع‌ترین خودرو برقی جهان را لغو کرده است و این خودرو تا سال 2022 به تولید نخواهد رسید.

ایلان ماسک، مدیر عامل شرکت خودروسازی تسلا اخیرا در صفحه شخصی توییتری خود از لغو تولید تسلا مدل اس پلید پلاس – Tesla S Plaid Plus خبر داد و گفت تسلا مدل اس پلید از توانایی‌های فنی لازم برخوردار بوده و به همین دلیل به تولید نسخه پلاس این خودرو نیازی نیست.

جزئیات لغو تولید تسلا مدل اس پلید پلاس

شرکت تسلا مدتی قبل مدعی شد مدل S Plaid+ می‌تواند ظرف مدت 1.99 ثانیه از سرعت صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد و حداکثر سرعت آن 321 کیلومتر بر ساعت و برد آن نیز 627 کیلومتر خواهد بود. از این رو این خودرو الکتریکی در صورت تولید می‌توانست لقب سریع‌ترین خودرو برقی تولیدی انبوه جهان را از آن خود کند، اما به دلیل لغو تولید، اکنون این لقب به دوج چلنجر SRT دیمون با شتاب 2.1 ثانیه تعلق دارد. البته ایلان ماسک همچنان مدل S Plaid را سریع‌ترین خودرو تولیدی نسبت به هر مدل دیگر می‌داند.

همچنین تسلا مدل S Plaid+ بالاترین مدل از محصولات تسلا محسوب می‌شود که قرار بود با باتری‌های جدید، برد رانندگی 836 کیلومتر را ارائه دهد؛ در واقع ایلان ماسک در سال گذشته طی رویداد باتری خودروهای برقی اعلام کرد این خودرو از نسل جدید باتری‌ها با 4680 سلول بهره خواهد برد، اما اکنون طبق اعلام ماسک برنامه تولید این خودرو در سال جاری لغو شده و قرار است در سال 2022 به تولید برسد. گفتنی است به‌زودی مدل اس پلید این خودرو با قیمت 112 هزار و 990 دلار روانه بازار خواهد شد.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*