جلوگیری اپل از استفاده از آی مسیج روی گوشی های اندرویدی

اپل جلوی ارسال آی مسیج روی گوشی های اندرویدی را می‌گیرد

کمپانی اپل سعی دارد مانع استفاده از آی مسیج روی گوشی های اندرویدی شود و در این راستا عملکرد برنامه اندرویدی Beeper Mini را مختل کرده است.

بر اساس جدیدترین اخبار تکنولوژی، اخیراً برنامه‌ای جدید تحت عنوان «بیپر مینی» (Beeper Mini) برای اندروید منتشر شد که به‌لطف آن کاربران اندروید می‌توانستند از طریق آی مسیج با کاربران آیفون ارتباط برقرار کنند و همچنین پیام‌هایشان به‌جای حباب سبز همیشگی با حباب آبی نمایش داده شود. با وجود این، زمان زیادی نگذشت تا همان اتفاقی که انتظار می‌رفت بیفتد و به نظر می‌رسد اپل این سرویس را از کار انداخته است.

اپل مانع استفاده از آی مسیج روی گوشی های اندرویدی شد

جلوگیری اپل از بیپر مینی برای ارسال آی مسیج روی گوشی های اندرویدی

بیپر مینی مستقیم به سرورهای اپل متصل شده بود و تیم توسعه‌دهنده آن پیش‌بینی نمی‌کرد که حداقل در کوتاه مدت اپل بتواند سرویس آن‌ها را مختل کند. همچنین پیام‌های کاربران این برنامه به‌صورت سرتاسری (End-to-End) رمزگذاری شده بود و کلیدها هم در دستگاه خود کاربر ذخیره می‌شد. در واقع این برنامه به‌ گونه‌ای کار می‌کرد که نیازی به دسترسی بیپر به حساب کاربری اپل کاربر وجود نداشت.

روز گذشته بخش عمده کاربران بیپر مینی متوجه شدند که دیگر توانایی رد و بدل کردن پیام از طریق این برنامه را ندارند و حتی نمی‌توانند شماره ثبت کرده خود را از این سرویس حذف کنند. در این باره گزارشات ضد و نقیضی به گوش می‌رسد و در حالی که احتمال داده می‌شود اپل بیپر مینی را از کار انداخته باشد، سخن‌گویی از طرف تیم توسعه‌دهنده این برنامه اندرویدی این ادعا را در ردیت رد کرد.

حتی واکنش اولیه «اریک میجیکووسکی» (Eric Migicovsky)، مدیرعامل بیپر به این موضوع مبهم به نظر می‌آید. او دیروز در گفتگو با وب‌سایت The Verge چنین گفت:

اگر کار اپل باشد، گمان می‌کنم مهم‌ترین سوال این است… اگر اپل واقعاً به حریم شخصی و امنیت کاربران خود اهمیت می‌دهد، چرا باید سرویسی را متوقف کند که به کاربران آن اجازه می‌دهد به‌جای استفاده از اس‌ام‌اسِ نا امن، پیام‌های رمزگذاری شده به کاربران اندروید بفرستند. وقتی اپل اعلام کرده از RCS (پروتکل ارتباطی جایگزین SMS) پشتیبانی می‌کند، معلوم است که می‌داند اینجا کم و کاستی وجود دارد. بیپر مینی امروز اینجا است و عالی کار می‌کند. چرا کاربران آیفون را مجبور کنیم به همان SMS رمزگذاری نشده برگردند وقتی می‌توانند با دوستانشان در اندروید پیام رد و بدل کنند؟

میجیکووسکی کمی بعد به TechChrunch پاسخی واضح‌تر داد و در جواب به این سوال که آیا اپل در بروز اختلال در بیپر مینی نقش داشته، این موضوع را تایید کرد. او گفت «بله، همه داده‌ها این را نشان می‌دهند». نهایتاً به نظر شما کاربران گجت نیوز اپل مانع استفاده از آی مسیج روی گوشی های اندرویدی شده است یا خیر؟

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*