ارسال پیامک زمانبندی شده در اندروید

آموزش ارسال پیامک (SMS) زمانبندی شده در گوشی های اندرویدی

اگر می‌خواهید با استفاده از گوشی اندرویدی خود پیامک زمانبندی شده ارسال کنید اما نحوه ارسال آن را بلد نیستید، این مطلب را مطالعه کنید.

گاهی اوقات ممکن است نیاز داشته باشید که پیام متنی یا چتی را در یک زمان خاص برای فردی ارسال کنید. برای مثال شاید فکر می‌کنید که ممکن است تولد یکی از عزیزانتان را فراموش کنید و می‌خواهید تا وقتی که یادتان هست پیام تبریک تولد خود را آماده کرده و برای آن برنامه ریزی کنید.

بیشتر بخوانید:

آموزش تنظیم حالت سکوت و ساعت خواب در گوشی اندرویدی

مثلا شاید نامزدتان برای شما پیام صبح بخیر ارسال می‌کند و شما در آن موقع از صبح خواب هستید. شاید یادتان آمده که باید راجع به موضوع مهمی با همکارتان صحبت کنید اما ساعت از نیمه شب گذشته و باید بعدا راجع به آن صحبت کنید. فرقی نمی‌کند دلیل شما چه باشد، در هر صورت نیاز دارید تا نحوه ارسال پیامک زمانبندی شده در گوشی اندرویدی را یاد بگیرید.

با آنکه گزینه‌ی ارسال پیام متنی در زمان برنامه ریزی شده در هر برنامه‌ی اندرویدی وجود دارد، اما باید مطمئن شوید که برنامه مناسب برای این کار را در گوشی خود نصب کرده‌اید. چندسال پیش، گوگل قابلیت پیامک زمانبندی شده را به برنامه پیام رسانی خود اضافه کرد، از این رو می‌توانید دستورالعمل‌های زیر را دنبال کنید تا از مزایای آن استفاده کنید و مطمئن شوید که همه‌ی پیام‌های زمانبندی شده‌ی شما سر موقع ارسال می‌شوند.

نحوه ارسال پیامک زمانبندی شده با استفاده از Google Messages اندروید

اگر می‌خواهید پیامکی را در زمان خاصی برای یکی از مخاطبین خود ارسال کنید، بهترین روش ممکن استفاده از Google Messages است. این برنامه پیام رسانی به صورت پیش فرض در بسیاری از گوشی‌های اندرویدی وجود دارد، اما اگر آن را ندارید و در گوشی شما از پیش نصب نشده، می‌توانید به سراغ Play Store بروید. پس از نصب برنامه، برای ارسال پیام در زمان تعیین شده مراحل زیر را طی کنید:

ارسال پیامک زمانبندی شده در اندروید

  1. ابتدا چت یا مکالمه فردی که می‌خواهید برای او پیامی را در زمان برنامه ریزی شده ارسال شود را باز کنید.
  2. پیام خود را در کادر مخصوص نوشتن پیام بنویسید.
  3. انگشت خود را روی آیکون ارسال (که به شکل یک هواپیمای کاغذی تاشده است) نگه دارید.
  4. حالا منویی ظاهر می‌شود که در آن می‌توانید یکی از زمان‌های از پیش تعیین شده برای ارسال پیام مثل morning، afternoon یا evening of the next day را انتخاب کنید. در اینجا گزینه‌ای برای انتخاب دقیق تاریخ و ساعت مورد نظر شما هم وجود دارد، اگر از بین گزینه‌های موجود یکی را انتخاب کنید، بلافاصله زمان ارسال پیام شما برنامه ریزی می‌شود. در غیر این صورت، باید روی Pick date and time ضربه بزنید و بعد به مرحله‌ی بعد بروید.
  5. در تقویمی که روی صفحه ظاهر می‌شود، تاریخی که می‌خواهید پیام شما ارسال شود را انتخاب کنید.
  6. روی Next ضربه بزنید.
  7. حالا از منوی ساعتی که ظاهر شده، ساعت دقیقی که می‌خواهید پیامتان ارسال شود را انتخاب کنید.
  8. روی Next را لمس کنید.
  9. حالا تاریخ و ساعتی که برای ارسال پیام خود انتخاب کرده‌اید نمایش داده می‌شود. برای تایید زمانبندی خود، روی Save ضربه بزنید.

اگر بنا به دلیلی از ارسال پیام خود منصرف شدید و خواستید که قبل از ارسال آن را کنسل کنید، باید به آن صفحه چت یا مکالمه برگردید و علامت کوچک x کنار  ارسال پیامک زمانبندی شده بالای پیام ضربه بزنید. این روش ارسال پیام در گوشی‌های گلکسی سامسونگ و همچنین گوشی‌های اندرویدی دیگری مثل گوگل، شیائومی، ویوو، اوپو، وان پلاس، ناتینگ و موتورولا هم انجام پذیر است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*