نمایشگر گلکسی S24 اولترا

نور نمایشگر گلکسی S24 اولترا، چشم تمام گوشی سازان جهان را کور می‌کند

بر اساس اخبار موجود، نمایشگر گلکسی S24 اولترا قرار است بیشترین میزان روشنایی ممکن در گوشی‌های اندرویدی تا به امروز را ارائه کند.

در شرایطی که هنوز حدود یک ماه تا رونمایی سری پرچمداران جدید گلکسی اس 24 سامسونگ باقی مانده، گزارش‌های متعددی که از این سری گوشی‌های منتشر می‌شوند اطلاعات و مشخصات فنی آن‌ها را در اختیارمان قرار داده‌اند. پس از افشای اطلاعاتی در خصوص حضور قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی مولد در گوشی گلکسی S24 اولترا، به‌تازگی اخبار جدیدی در خصوص صفحه نمایش این گوشی منتشر شده که جزئیات جالبی در خصوص آن را در اختیارمان قرار می‌دهد.

در ادامه با گجت نیوز همراه باشید تا به بررسی این اطلاعات جدید بپردازیم.

نمایشگر گلکسی S24 اولترا؛ روشن‌تر از هر آنچه تا کنون دیده‌اید!

گوشی Galaxy S24 Ultra

بر اساس اطلاعاتی که Ahmed Qwaider افشاگر باسابقه توییتر منتشر کرده، صفحه نمایش داینامیک امولد به کار رفته در گوشی گلکسی اس 24 اولترا قادر به نمایش حداکثر روشنایی بیش از 2600 نیت است که پیشرفتی قابل ملاحظه در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی به شمار می‌رود. اطلاعات پیشین در خصوص سری گوشی‌های پرچمدار سال 2024 سامسونگ حاکی از حداکثر روشنایی 250 نیتی صفحه نمایش در هر سه مدل بوده است. طبیعتا این میزان روشنایی خارق‌العاده هنگام پحش برخی محتوای HDR برای زمان‌های کوتاه قابل دسترسی است.

در گجت نیوز بخوانید:

اولین تصاویر واقعی گلکسی اس ۲۴ اولترا سامسونگ را تماشا کنید

این میزان روشنایی صفحه نمایش، گلکسی اس 24 اولترا را به‌مراتب جلوتر از رقبای مستقیمش قرار خواهد داد. برای مقایسه بد نیست بدانید که حداکثر میزان روشنایی صفحه نمایش سری گلکسی اس 23 برابر با 1750 نیت بود و آیفون 15 پرو نیز بیشینه روشنایی 2000 نیت را ارائه می‌کند. در عین حال از میان پرچمداران شناخته شده اندرویدی، گوگل پیکسل 8 پرو بیشترین مقدار روشنایی را با ثبت رکورد 2400 نیت به ثبت رسانده است.

علیرغم این که رسیدن به حداکثر روشنایی 2600 نیت دستاوردی بزرگ برای سامسونگ به شمار می‌رود، مهم است بدانید که روشنایی صفحه نمایش گوشی‌های موبایل بر اساس یک معیار خطی تغییر نمی‌کند! در عوض، میزان روشنایی، پارامتری لگاریتمی است که بر اساس آن افزایش 100 نیتی به معنای دو برابر شدن میزان روشنایی نیست. بنابراین اختلاف میزان روشنایی نمایشگر گلکسی S24 اولترا با رقبایش آن‌طور که به نظر می‌رسد شگفت‌انگیز و قابل تشخیص نخواهد بود.

نمایشگر گلکسی S24 اولترا

گلکسی اس 24 همچنین نخستین گوشی سامسونگ مبتنی بر هوش مصنوعی خواهد بود که از مجموعه گسترده‌ای از قابلیت‌های AI و هوش مصنوعی مولد بهره خواهد برد. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به تولید والپیپر توسط هوش مصنوعی، ترجمه آنی مکالمات انجام شده از طریق تلفن و خلاصه‌سازی مکالمات در Samsung Notes است. بر اساس گزارش‌ها، گلکسی S24 اولترا همچنین قادر به تکمیل یا گسترش تصاویر بر اساس داده‌های ورودی کاربران خواهد بود.

همچنین بخوانید:

۶ ویژگی که گلکسی اس ۲۴ اولترا برای شکست آیفون ۱۵ پرو مکس به آن‌ها نیاز دارد

با بهره‌گیری از این نمایشگر فوق‌العاده و قابلیت‌های خلاقانه هوش مصنوعی، گلکسی S24 اولترا در حال تبدیل شدن به یکی از داغ‌ترین کهکشانی‌های سال‌های اخیر سامسونگ است. رونمایی رسمی از این گوشی روز 17 ژانویه، یعنی دقیقا یک ماه دیگر انجام خواهد شد. بنابراین تا آشنا شدن با این پرچمدار دوست‌داشتنی اندرویدی زمان زیادی باقی نمانده است!