خودرو بدترکیب

این ماشین بدترکیب، حال به هم زن ترین ابر خودرو تاریخ است

در این متن به بررسی سوپر خودرو بدترکیب Youabian Puma می‌پردازیم که علیرغم ظاهر خنده دار و حال به هم زنی که دارد، اتومبیلی قدرتمند و گردن‌کلفت به شمار می‌رود.

یکی از مهم‌ترین نکات پیرامون ابرخودروها آن است که این دسته اتومبیل‌ها باید در وهله نخست حرفی برای زدن داشته باشند! این خودروها باید موتورهایی قدرتمند و مشخصات فنی خیره‌کننده‌ای داشته باشند و علاوه بر آن، ظاهری منحصربفرد، تهاجمی و جذاب ارائه دهند.‌ به‌طور خاص، کلمه سوپر خودرو مترادف با اتومبیلی با ظاهر پرخاشگر با خطوط تیز و رنگ‌بندی‌های منحصربفرد است؛ به‌طوری که طراحی خودرو با تمامی سوپرخودروهای دیگر متفاوت باشد!

تجربه تاریخی ثابت کرده که ابرخودروها اساسا بدون در اختیار داشتن طراحی ظاهری منحصربفرد چیزی برای عرضه کردن نخواهند داشت. در این شرایط حتی قابلیت‌های فنی خودرو نیز به واسطه ضعف طراحی چندان مورد توجه قرار نخواهد گرفت. همین مساله باعث شده که امروز به بررسی یک ابرخودرو بدریخت و بدقواره تحت نام Youabian Puma بپردازیم که هرچند با یک نگاه به آن محو تماشایش خواهید شد؛ اما این توجه نه به دلیل زیبایی و جذابیت این خودرو؛ بلکه به دلیل طراحی مسخره و خنده‌دار این سوپر خودروی فوق‌العاده قدرتمند است. حتی با وجود این طراحی حال به هم زن همچنان باید خلاقیت طراحان این اتومبیل را ستود!

در گجت نیوز بخوانید:

لامبورگینی LM002؛ شاسی بلند بدترکیب ایتالیایی که که کمتر کسی از وجود آن با خبر است + ویدیو

به‌طور کلی داستان پیدایش این سوپرخودرو، قابلیت‌ها و مشخصات آن ماجرای جالبی است که آگاهی از آن خالی از لطف نیست. به همین جهت امروز قصد داریم در گجت نیوز به معرفی بیشتر این ابر خودرو، مشخصات ظاهری و قابلیت‌های فنی آن بپردازیم.

داستان یوابیان پوما (Youabian Puma)؛ خودرو بدترکیب اما فوق‌العاده توانمند!

اتومبیل Yuabian Puma

نمایشگاه‌های اتومبیل عموما محل گردهم‌آیی بزرگان صنعت اتومبیل‌سازی و به نمایش کشیدن دستاوردهای خودروسازان است. در این میان البته برخی خودروسازان خلاق نیز با حضور در این نمایشگاه‌ها محصولات جذاب و متفاوت خود را به نمایش گذاشته و به دنبال کسب توجه و شهرت هستند. مثال بارزی از این مساله در نمایشگاه خودروی لس آنجلس در سال 2013 رخ داد؛ جایی که محصولات شگفت‌انگیز و به‌یادماندنی مانند جگوار نوع اف (Jaguar F-Type) و یا نیسان جی تی آر نیزمو برای نخستین بار معرفی شدند.‌ با این حال، علیرغم درخشش این خودروهای جذاب، محصولی که توجهات را به خود جلب کرد، ابرخودرویی تحت نام Youabian Puma بود که شاید عجیب‌ترین محصول نمایش داده شده در این رویداد به شمار می‌رفت.

این ابرخودرو مانند هیچ یک از اتومبیل‌هایی که تا کنون دیده‌ایم نبود و در همان نگاه اول توجهات بسیاری را به خود جلب کرد. پوما یک ابرخودروی حدودا 3.5 تنی به‌طول حدودا 6 متری بود. برای مقایسه بد نیست بدانید که قدر یک زرافه بالغ حداکثر به 5.5 متر می‌رسد! این خودرو همچنین در محلی کاملا واضح در نمایشگاه قرار گرفته بود؛ به‌طوری که دیده نشدن آن توسط بینندگان نمایشگاه تقریبا غیرممکن به نظر می‌رسید.

علاوه بر اندازه عجیب و غریب این خودرو بدترکیب، چیزی که بیش از همه در خصوص آن جلب توجه می‌کرد، رینگ و لاستیک‌های آن بودند. Puma از تایرهایی 44 اینچی با ظاهر شبیه لاستیک خودروهای آفرودی بهره می‌برد که ظاهر عجیب و غریب آن را تکمیل کرده بود. طراح و سازنده این خودرو، دکتر کامبیز یوابیان، آن را یک ابرکامیون مسابقه‌ای (Monster Truck) توصیف کرده بود و مشخصات فنی آن نیز در همین راستا شگفت‌انگیز و قدرتمند بودند.

خودرو Youabian Puma قادر به انجام چه کارهایی است؟

خودرو بدترکیب

مدیر تیم تولید خودروی Youabian Puma، اونیک هوانسیان، در مصاحبه‌ای با لس آنجلس تایمز، این ابرخودرو را دارای یک طراحی روایی توصیف کرد که قادر است مکان‌هایی را درنوردد که سایر خودروها هرگز قادر به رسیدن به آن‌ها نیستند! این ادعاها البته تا حد بسیار زیادی درست به نظر می‌رسید؛ چرا که موتور به کار رفته در این ابرخودرو خبر از یک محصول قدرتمند و گردن کلفت می‌دادند! موتور به کار رفته در این اتومبیل هفت لیتری و V8 بود و قدرتی بالاتر از 500 اسب بخار داشت. علاوه بر این، گشتاور تولید شده توسط این موتور 637 نیوتن متر بود و صفر تا صد آن تنها شش ثانیه ارزیابی می‌شد.

به این ترتیب، Youabian Puma علیرغم ظاهر خنده‌دار و مسخره‌ای که داشت به یکی از قدرتمندترین ابرخودروهای زمان خود تبدیل می‌شد که می‌توانست با اکثر بزرگان رقابت تنگاتنگی داشته باشد. البته افراد انگشت‌شماری که نسبت به خرید این اتومبیل عجیب‌الخلقه اعلام آمادگی کرده بودند، باید برای خرید آن هزینه سرسام‌آور 1.1 میلیون دلار را پرداخت می‌کردند!

به‌طور کلی یوابیان پوما را باید یکی از منحصربفردترین اتومبیل‌های اسپرت تاریخ دانست که موتوری قدرتمند را در ظاهری خلاقانه، اما نه چندان دوست‌داشتنی گرد هم آورده تا محصولی عجیب را تشکیل دهد. البته اگر از ظاهر این خودرو بگذریم، موتور آن طراحی مشابه با خودروهای ولوو داشت و قابل پیش‌بینی‌تر طراحی شده بود.

بدون شک تاریخ ابرخودروها در صنعت اتومبیل سازی محل نمایش محصولات عجیب و شگفت‌انگیزی بوده و خودرو بدترکیب Youabian Puma بدون شک یکی از عجیب‌ترین‌هاست!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*