خودروها با پیشرانه موتورسیکلت

باورش سخت است اما این خودروها با پیشرانه موتورسیکلت، وحشتناک سریع هستند!

برخی از خودروهای مجهز به پیشرانه موتورسیکلت دارای سرعت بسیار بالایی بوده و به‌عنوان رقبای سرسخت سریع ترین خودروها محسوب می‌شود. در ادامه با معروف ترین خودروها با پیشرانه موتورسیکلت آشنا می‌شویم.

خودروسازان با نصب پیشرانه موتورسیکلت های معروف روی خودروهای مسابقه‌ای توانستند به قدرت بسیاری زیادی دست پیدا کرده و رکوردهای سرعت خارق‌العاده‌ای را به ثبت برسانند. در همین راستا در این بخش از اخبار خودرو سایت گجت نیوز قصد داریم شما را با معروف ترین خودروها با پیشرانه موتورسیکلت آشنا کنیم.

معروف ترین خودروها با پیشرانه موتورسیکلت

هرچند اندازه و و وزن سبک پیشرانه موتورسیکلت ها باعث شده تا نتوان آنها را روی خودروهای امروزی نصب کرد، اما همین ویژگی‌ها آنها را برای خودروهای اسپرت سبک و خودروهای کوچک به گزینه مناسبی تبدیل می‌کند. در همین راستا چندین خودروساز تاکنون از پیشرانه موتورسیکلت ها در محصولات خود استفاده کردند و توانستند خودروهای فوق‌العاده پرسرعتی را به تولید برسانند که در ادامه با آنها آشنا خواهیم شد.

پیل P50

خودروها با پیشرانه موتورسیکلت

پیل P50 با ابعاد بسیار کوچک خود توانسته عنوان کوچک‌ترین خودرو تولیدی را به خود اختصاص دهد. این خودرو در اوایل دهه 1960 در قالب یک خودرو اقتصادی برای استفاده‌های روزمره تولید شد. Peel P50 می‌تواند در خود یک سرنشین بزرگسال و یک کیسه خرید را جای دهد. این خودرو در ابتدا با پیشرانه موتورسکیلت DKW تک سیلندر 49‌ سی‌سی دو زمانه با قدرت 4.5 اسب بخار روانه بازار شده بود.

آریل اتم 500 V8

خودروها با پیشرانه موتورسیکلت

آریل اتم در اواخر دهه 1990 میلادی در قالب یک خودرو اسپرت مسابقه‌ای سبک‌وزن معرفی شد. Ariel Atom در نسخه 500 به دو پیشرانه سوزوکی Hayabusa به‌شکل ترکیبی مجهز شده و با وزن 545 کیلوگرمی خود می‌تواند ظرف مدت 2.3 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

رادیکال SR8

رادیکال SR8

رادیکال SR8 به‌عنوان یکی از سریع‌ترین خودروهای مسابقه‌ای شرکت Radical محسوب می‌شود که نسبت به نسل‌های قبلی خود در تمام بخش‌ها از جمله طراحی و فنی عملکرد بهتری را به‌همراه دارد. این خودرو نیز یکی از قدرتمندترین خودروهای سبک‌وزن مسابقه‌ای به‌شمار می‌رود که به پیشرانه سوزوکی Hayabusa مجهز شده است.

البته در این خودرو دو پیشرانه Hayabusa با یکدیگر ترکیب شدند که قدرت 411 اسب بخاری را به‌همراه دارند. این خودرو با چنین پیشرانه‌هایی ظرف مدت کمتر 2.8 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

رادیکال SR3

خودروها با پیشرانه موتورسیکلت

خودرو SR3 به‌عنوان محبوب ترین و بهترین خودرو مسابقه‌ای شرکت Radical محسوب می‌شود که از امکانات پیشرفته‌ای نظیر فرمان سبک لومان بهره می‌برد. وزن بسیار سبک نیز یکی از ویژگی‌های مهم این خودرو محسوب می‌شود که باعث شده با موتور 266 اسب بخاری سوزوکی Hayabusa بتواند ظرف مدت 3.1 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

رادیکال SR1

رادیکال SR1

شرکت بریتانیایی Radical که در تولید خودروهای مسابقه‌ای تخصص دارد، یک خودرو مسابقه‌ای کوچک با وزن 490 کیلوگرمی را ویژه رانندگان عادی برای تجربه در مسیرهای پیست طراحی کرده است. این خودروساز برای مالکان این خودرو، یک دوره مسابقات ویژه را در نظر گرفته که رانندگان می‌توانند با یکدیگر به رقابت بپردازند.

رادیکال SRT به پیشرانه سوزوکی Hayabusa مجهز شده که از قدرتی برابر با 182 اسب بخار بهره می‌برد و می‌تواند ظرف مدت 3.5 ثانیه از صفر به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند.

وست فیلد XTR2

وست فیلد XTR2

وست فیلد XTR2 ویژه پیست‌های مسابقه‌ای طراحی شده و از پیشرانه قدرتمندی بهره می‌برد. طراحان با الهام از لوتوس 7 این خودرو را طراحی کردند و برای آن پیشرانه قدرتمند Hayabusa با قدرت 180 اسب بخار را در نظر گرفتند. Westfield XTR2 در سال 2001 در قالب یک خودرو اسپرت بسیار سبک روانه بازار شد و فروش آن تا سال 2010 نیز ادامه داشت. وزن این خودرو نیز به کمتر از 450 کیلوگرم می‌رسد.

مورگان 3 Wheeler

مورگان 3 Wheeler

مورگان 3 Wheeler به‌عنوان یکی از معروف ترین خودروهای سه چرخ بازار محسوب می‌شود. این خودرو در واقع یک وسیله نقلیه بسیار کوچک مجهز به پیشرانه موتورسیکلت از نوع V-Twin است. این خودرو اسپرت در سال 2012 تولید شده و طراحان آن را با الهام از خودروهای کلاسیک دهه 1920 طراحی کردند. پیشرانه V-Twin توسط شرکت S&S Cycles ساخته شده و صدایی همانند موتورسیکلت هارلی دیویدسون را به گوش سرنشینان می‌رساند.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*