دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ که به آن‌ها کم لطفی شده است

نسبت به چند تا از شایسته‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ کم لطفی شده و بازار آن‌ها را نادیده گرفته است. اسم این محصولات چیست و آیا ارزش خرید را دارند؟

گوشی‌های هوشمند جذابی در سالی که گذشت راهی بازار شدند. از خانواده پرچمداران گلکسی S23 و گوگل پیکسل ۸ گرفته تا سری آیفون ۱۵ و یک میان‌رده شگفت‌انگیز به‌نام گوگل پیکسل 7a.

به‌اندازه کافی به این مدل‌ها پرداخته شده است، اما در این بین هستند محصولاتی که کمتر به آن‌ها پرداخته شده یا مراسم رونمایی از آن‌ها به‌‌اندازه برندهای بین‌المللی و محبوب، سروصدا نکرده است. به‌همین بهانه در اینجا می‌خواهیم به معرفی دست کم گرفته شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ که ارزش توجه بیشتر را دارند.

مظلوم‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳

در این فهرست شما می‌توانید محصولاتی از برندهای ایسوس، آنر، لنوو، موتورولا، ناتینگ و سونی را ببینید که نه تنها از محصولات گوشی‌سازهای بزرگی مثل اپل و سامسونگ چیزی کم ندارند، بلکه در بسیاری از جهات از آن‌ها برتر هم هستند.

۱. ایسوس زنفون ۱۰

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ - ایسوس زنفون ۱۰

ایسوس بودجه زیادی برای بازاریابی بین‌المللی ندارد و به‌همین خاطر هم نمی‌تواند با رقبای قدرتمند بازار موبایل رقابت کند. ایسوس زنفون ۱۰، یکی از معدود گوشی‌های پرچمدار جمع و جور امسال بود که با حضور چیپست پرچمدار اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در زیر قاب خود حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این گوشی از بدنه‌ای ضد آب با گواهی IP68 برخوردار است، برخلاف محصولات وان پلاس شارژ بی‌سیم را هم ارائه می‌کند و حتی یک جک ۳.۵ میلی‌متری برای اتصال هدفون‌های سیمی را هم در اختیار کاربرانش می‌گذارد.

بیشتر بخوانید:

ایسوس زنفون 10 معرفی شد؛ یک گوشی کوچک اما قدرتمند و پر امکانات

اگرچه نبود یک دوربین تله فوتو، عملکرد فنی نه چندان پایدار و بدقولی‌های ایسوس برای پشتیبانی نرم افزاری و انتشار بروزرسانی‌ها باعث مردد کردن کاربران شده است. اما در هیچ برندی نمی‌توانید چنین پرچمدار قدرتمند و در عین حال کامپکت را ببینید.

۲. آنر مجیک ۵ پرو

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ - آنر مجیک ۵ پرو

آنر پس از جدایی از هواوی در سال ۲۰۲۰ همچنان به فتح قله‌های موفقیت ادامه می‌دهد. این شرکت اکنون یکی از برترین گوشی‌سازهای بازار چین محسوب می شود و جدیدترین گوشی پرچمدارش، آنر مجیک ۵ پرو نشان داده که این شرکت آسیایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

بیشتر بخوانید:

آنر مجیک 5 پرو در نمایشگاه MWC 2023 به نمایش درآمد؛ پادشاه جدید دنیای اندروید

گوشی Honor Magic 5 Pro هر آنچه یک پرچمدار بالارده ارائه می‌کند را در اختیار دارد: طراحی شیک و زیبا با گواهی ضد آب IP68، جدیدترین چیپست اسنپدراگون کوالکام، شارژ سریع و دوربین‌هایی که می‌توانند با هر رقیبی در بازار بجنگند.

با این حال پرچمدار اپل در دو ناحیه ضعف‌هایی هم دارد. یکی از آن‌ها فقدان وجود یک محافظ گوریلا گلس و دیگری نرم افزار متوسط است. نرم افزار نه چندان قوی گوشی‌های آنر حتی باوجود رونمایی از موبایل تاشو آنر مجیک Vs هم تقویت نشد. با تمام این تفاسیر گوشی پرچمدار آنر مجیک می‌تواند با امکانات خودش هر دشمن قدرتمندی را در بازار شکست دهد.

۳. لنوو تینک فون

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ - لنوو تینک فون

چه می‌شود اگر لپ تاپ‌های خانواده تینک پد لنوو را با یک گوشی هوشمند ادغام کنیم؟ لنوو با رونمایی از گوشی تینک فون (ThinkPhone) در نمایشگاه CES 2023، پاسخ این سوال را به‌وضوح داد. تینک فون که مستقیما کاربران تجاری را هدف قرار داده، امکانات جذابی مثل محافظ ThinkShield، حالت دسکتاپی موتورولا، قابلیت استفاده از دوربین گوشی به‌عنوان وبکم کامپیوتر و تعهد به انتشار بروزرسانی‌ها را در دسترس کاربرانش می‌گذارد.

این محصول از اسنپدراگون ۸ پلاس نسل ۱، تراشه پرچمدار سال ۲۰۲۲ میلادی قدرت می گیرد که هنوز هم قدرت لازم را دارد. گواهی ضد آب IP68، یک دکمه شورتکات سخت افزاری روی فریم جانبی و شارژ سریع ۶۸ واتی هم از دیگر ویژگی‌های این محصول خواهد بود. تنها نقطه ضعف آن می‌تواند سیستم دوربینش باشد. و البته با قیمت این محصول شما می‌توانید گوشی پیکسل ۷ گوگل را بخرید.

۴. موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ - موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳

گوشی‌های خانواده اج موتورولا هیچوقت قدم محکمی را برای اثبات خودشان برنداشته‌اند. ما شاهد کسب هیچ موفقیت بزرگی توسط این پرچمداران نبوده‌ایم. با این حال امسال گوشی موتورولا اج پلاس ۲۰۲۳ نشان داد که سرانجام یک موبایل با برند Motorola Edge آمده تا رقابت کند.

بی‌شک این بهترین پرچمدار سال‌های اخیر موتورولا خواهد بود. محصولی که به طراحی زیبا و باکیفیت خودش (شامل گواهی ضد آب IP68) می‌نازد، عملکرد سخت افزاری بالارده دارد، عمر باتری و دوربین‌هایش هم خوب است و با سرعت بالایی شارژ می شود. شاید بزرگ‌ترین نقطه ضعف آن، بازاریابی ضعیف موتورولا برای مدل‌های قبلی این خانواده باشد. ولی ما معتقدیم که موتورولا اج پلاس یکی از بهترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۲۳ است و شایسته احترام بیشتری بود.

۵. ناتینگ فون ۲

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ - ناتینگ فون ۲

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳

معمولا دومین نسل می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را به دست بیاورد. اما این در مورد ناتینگ فون صدق نمی‌کند. گوشی ناتینگ فون ۲ علیرغم اینکه از لحاظ سخت‌افزاری قدرتمندتر شده، نورپردازی Glyph روی پشت قاب آن جذابیت بیشتری پیدا کرده و از شارژ بی‌سیم هم پشتیبانی می‌کند، اما نتوانسته توجه مخاطبان را به‌دست بیاورد. کیفیت تصویر، کیفیت صدا و گواهی ضد آب IP54 روی این گوشی می‌تواند ما را ناامید کند، اما نمی‌شود از کنار امکانات جذابی که Nothing Phone 2 در اختیارمان می‌گذارد به‌راحتی بگذریم.

۶. سونی اکسپریا ۱ مارک ۵

دسته‌ کم گرفته‌ شده‌ترین گوشی های سال ۲۰۲۳ - سونی اکسپریا ۱ مارک ۵

گوشی‌های سونی هم دقیقا محصولات مثل ایسوس نتوانسته‌اند طی سالیان اخیر موفقیت بزرگی را کسب کنند. سونی اکسپریا ۱ مارک ۵ هم نتوانست این رویه را تغییر دهد. با این حال گوشی سونی امکاناتی مثل یک پورت microSD، جک هدفون و یک نمایشگر با رزولوشن خیره‌کننده 4K را به‌ارمغان آورده که می‌تواند علاقه‌مندانش را خوشحال کند. از همه مهم‌تر سیستم دوربین فوق‌العاده این گوشی است که باعث شده سونی در حال حاضر تنها گوشی‌سازی باشد که یک دوربین تله فوتو با دیافراگم متغیر مثل یک دوربین حرفه‌ای را روی گوشی خودش به‌کار گرفته است.

بیشتر بخوانید:

گوشی سونی اکسپریا 1 مارک 5 با اسنپدراگون 8 نسل 2، دوربین انقلابی و جک هدفون معرفی شد

علاوه بر این مشخصات فنی جذاب، باید یک باتری ۵،۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی، گواهی ضد آب IP68 و پشتیبانی از شارژ بی‌سیم را هم اضافه کرد. اما اگر می‌خواهید تمام این‌ها را داشته باشید، باید برای خرید گوشی پرچمدار سونی ۱،۴۰۰ دلار بپردازید که آن را به یکی از گران قیمت‌ترین گوشی‌های بازار تبدیل کرده است.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*