هدیه گیمرها

10 هدیه فوق‌العاده برای گیمرها که آن‌ها را واقعا خوشحال می‌کند

امروز به معرفی مختصر ده گجت کاربردی و فوق‌العاده جذاب برای گیمرها می‌پردازیم که می‌توانید با هدیه دادن آن‌ها علاقمندان به بازی‌های ویدیویی را واقعا شگفت‌زده کنید!

هدیه دادن به گیمرها از یک طرف با وجود اکسسوری‌ها و آیتم‌های فراوان در بازار کار ساده‌ای‌ست و از سوی دیگر هم به خاطر همین تنوع، سخت و دشوار به نظر می‌رسد! بنابراین لازم است پیش از خرید یک هدیه برای علاقمندان به بازی‌های ویدیویی کمی در خصوص علایق یا حتی پلتفرمی که برای بازی انتخاب می‌نمایند تحقیق کنید.

در عین حال برخی اکسسوری‌ها و موارد هستند که تقریبا هر گیمری را خوشحال خواهند کرد! بنابراین می‌توانید با انتخاب یکی از این آیتم‌ها زحمت گشتن در بازار را از دوش برداشته و طرف مقابلتان را کاملا خوشحال کنید. در ادامه قصد داریم در گجت نیوز ده هدیه جذابی که مطمئنا باعث خوشحالی گیمرها خواهد شد را معرفی کنیم و توضیحات مختصری را در خصوص هریک ارائه نماییم. البته همان‌طور که اشاره شد، پیش از خرید هریک از این موارد لازم است در خصوص این که طرف مقابل شما از چه پلتفرمی برای تجربه بازی استفاده می‌کند، آگاه باشید.

10 هدیه جذاب برای گیمرها که قطعا آن‌ها را شگفت‌زده می‌کند

در لیست زیر می‌توانید مجموعه‌ای از اکسسوری‌ها و گجت‌های مناسب برای گیمرهای پلتفرم‌های مختلف را مشاهده کنید و بسته به سلیقه خود یکی را برای طرف مقابلتان انتخاب کنید. مواردی نظیر هدفون، کیبورد و ماوس، دسته یا حتی حافظه از جمله آیتم‌های حاضر در این لیست خواهند بود.

Razer BlackWidow V4 Pro

کیبورد ریزر

هرکسی که خود را گیمر PC می‌داند بدون شک ارزش کیبوردهای گیمینگ را به‌خوبی درک می‌کند و حتی شاید کیبورد مخصوصش را با خود همه‌جا حمل می‌کند! کمتر کسی را می‌توان پیدا کرد که برای بازی حرفه‌ای با PC از کیبوردهای استاندارد QWERTY استفاده کند. در عوض آن‌ها از کیبوردهای مکانیکی مخصوص بازی استفاده می‌کنند که علاوه بر بهره بردن از سوییچ‌های مکانیکی برای ارتقای سرعت و کاهش زمان پاسخگویی قابلیت‌های شخصی‌سازی و سفارشی‌سازی گسترده‌ای هم دارند. بسیاری کیبوردهای گیمینگ همچنین از بک لایت هم برخوردار بوده و با طراحی ارگونومیکی که ارائه می‌دهند در استفاده‌های طولانی دست کاربر را خسته نخواهند کرد.

به این ترتیب هر گیمر PC از دریافت یک کیبورد گیمینگ به‌عنوان هدیه خوشحال شده و از آن استقبال خواهد کرد. اگر قصد دارید به یک گیمر PC کیبورد هدیه دهید و دنبال مناسب‌ترین گزینه در بازار می‌گردید، احتمالا گزینه‌ای مناسب‌تر از بلک ویدو وی 4 پرو ریزر پیدا نخواهید کرد. این کیبورد البته به هیچ وجه ارزان نیست. با این وجود طراحی آلومینیومی مقاوم و خوش‌ساخت، درگاه جداگانه ماکرو و سوییچ‌های مکانیکی با پاسخگویی فوق‌العاده از جمله قابلیت‌های منحصربفرد این کیبورد به شمار می‌روند که خرید آن را توجیه خواهند کرد. علاوه بر این، نرم افزار اختصاصی بسیار حرفه‌ای و باکیفیت هم دیگر ویژگی جذاب این کیبورد است که آن را یک سر و گردن بالاتر از رقبای اصلی‌اش در بازار قرار می‌دهد.

جعبه نگهداری و حمل نینتندو سوییچ

هدیه گیمرها

نینتندو سوییچ خیلی زود به یکی از پرفروش‌ترین کنسول‌های بازی تاریخ تبدیل شد. به همین دلیل کاملا ممکن است که طرف مقابل شما یک دستگاه از این کنسول‌ها را در اختیار داشته باشد. آن‌چه سوییچ را به کنسول خاص تبدیل می‌کند، عملکرد هیبریدی آن است؛ به آن معنا که هم می‌توان آن را به تلویزیون متصل کرده و به‌عنوان کنسول خانگی از آن استفاده کرد و هم به‌طور مجزا همانند یک کنسول پرتابل از آن استفاده نمود. این مساله البته در کنار مزایای فراوانی که دارد می‌تواند باعث آسیب دیدن برخی بخش‌ها مانند صفحه نمایش شود.

اگر طرف مقابل شما از آن دسته افرادی‌ست که کنسول نینتندو سوییچ خود را همه جا با خود حمل می‌کند، می‌توانید با هدیه دادن جعبه نگهداری نینتندو سوییچ او را از خطرات فراوانی ناشی از ضربه خوردن یا خط و خش دستگاه نجات دهید. این کیف‌های کاربردی عموما کنسول را در محفظه‌ای نرم نگهداری کرده و از ضربه خوردن آن جلوگیری می‌کنند. علاوه بر این، برخی از این محفظه‌ها نیز به‌طور خاص برای Nintendo Switch طراحی شده و جیب‌ها یا فضاهایی را برای نگهداری اکسسوری‌ها در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا مشکلی در حمل آیتم‌های جانبی کنسول وجود نداشته باشد.

گزینه‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید در صورت تمایل به خرید کیف نگهدارنده نینتندو سوییچ به آن‌ها مراجعه کنید. Orzly Hard EVA Case یکی از این گزینه‌هاست که می‌تواند به‌خوبی از پس نگهداری نینتندو سوییچ و آیتم‌های اضافی آن برآید.

HyperX ChargePlay Duo

هایپر ایکس

دسته‌های بازی بیسیم را باید یکی از مهمترین اختراعات مدرن صنعت ویدیوگیم دانست. با در اختیار داشتن این دسته‌ها دیگر نیازی نیست گیمرها در فاصله‌ای مشخص از کنسول نشسته و دسته را در زاویه‌ای خاص نگه دارند. این دسته‌ها آزادی عمل فوق‌العاده‌ای را در اختیار گیمرها قرار داده و خیلی زود توانستند به گزینه‌های محبوبی نزد گیمرها تبدیل شوند. با این وجود، بزرگترین مشکل این دسته‌های بیسیم نیاز آن‌ها به منبع تغذیه جداگانه است. به بیان دیگر، دسته‌های وایرلس یا باید همانند گوشی‌های موبایل باتری‌های داخلی داشته باشند و به‌طور روزانه شارژ شوند و یا مانند ریموت کنترل تلویزیون از باتری‌های قلمی برای تامین انرژی استفاده کنند.‌ مایکروسافت به‌عنوان یکی از کلیدی‌ترین مهره‌های صنعت ویدیوگیم سراغ روش دوم رفته و از باتری‌های خارجی در دسته‌هایش استفاده می‌کند. البته برخی کمپانی‌های شخص ثالث در این میان پیش‌قدم شده‌اند تا با ارائه باتری‌های خارجی نیاز آن به باتری‌های از مد افتاده AA را از بین ببرند.

از بین تمامی ترمینال‌های شارژ مخصوص ایکس باکس سری ایکس، هایپر ایکس شارژ پلی Duo محصول منحصربفرد است. خریداران این پکیج دو باتری شارژی همراه آن دریافت می‌کنند. این سیستم همچنین قادر به شارژ کردن همزمان باتری دو دسته خواهد بود. به این ترتیب می‌توانید مطمئن باشید که در هر شرایطی یک دسته آماده به کار در اختیار خواهید داشت. HyperX Chargeplay Duo همچنین ابعاد فوق‌العاده جمع و جوری داشته و با قیمت 40 دلاری خود یک هدیه ایده‌آل برای گیمرها به شمار می‌رود؛ البته در صورتی که طرف ما از کنسول ایکس باکس برای بازی کردن استفاده کند!

Logitech G Powerplay Wireless Charging System

ماوس پد لاجیتک

گیمرهای حرفه‌ای به‌ندرت از ماوس‌های بیسیم استفاده می‌کنند! دلیل این مساله آن است که تاخیر جزیی اجرای فرامین توسط این ماوس‌ها باعث می‌شود که بازیکنان در مبارزات مالتی پلیر اندکی از رقبای خود عقب بیفتند. علاوه بر این، به دلیل استفاده سنگین گیمرها از ماوس، خطر خالی شدن شارژ ماوس بیسیم وسط بازی نیز نگرانی دیگری است که بسیاری خرفه‌ای ها را از خرید این دسته ماوس‌ها منصرف می‌کند.

در عین حال لاجیتک سعی کرده با محصولات جدید خود مانند سری G Pro با یک تیر دو نشان زده و هر دو مشکل گیمرهای PC را رفع کند. یکی از بهترین گجت هایی که می‌تواند یک هدیه فوق‌العاده برای گیمرها باشد، سیستم شارژ بیسیمLogitech G Powerplay  است که یک پد ماوس همه‌کاره به شمار رفته و با مدل‌های مختلفی از ماوس‌های لاجیتک مانند G703، G903، G502 LIGHTSPEED، G502 X LIGHTSPEED، G502 X PLUS، PRO Wireless و PRO X Superlight سازگار است.

آنچه پاور پلی را به یک ماوس پد شگفت‌انگیز تبدیل می‌کند آن است که این گجت به‌طور دائمی و در حین کار مشغول شارژ کردن ماوس بیسیم شماست. به بیان دیگر، G Powerplay لاجیتک به‌طور همزمان نقش شارژر بیسیم و ماوس پد را برای ماوس بیسیم شما ایفا خواهد کرد. علاوه بر این، فناوری لایت اسپید به کار رفته در این ماوس پد نیز باعث کاهش لگ ورودی ماوس شما خواهد شد.

حافظه‌های SSD اکسترنال برای کنسول‌های نسل نهم

حافظه اس اس دی اکسترنال

نقطه عطف نسل نهم کنسول‌های خانگی، پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس | اس را باید گذر از هارد دیسک‌ها و جایگزینی آن‌ها با حافظه‌های SSD دانست. این نوع حافظه‌ها دربرگیرنده مزایای مهمی برای گیمرها هستند و ضمن بالاتر بردن سرعت نصب باعث لود شدن تقریبا آنی بازی‌ها خواهند شد. البته حافظه‌های اس اس دی بسیار گرانقیمت‌تر از هارد دیسک‌ها هستند و به همین دلیل، سونی و مایکروسافت به دلیل ملاحظات هزینه‌ای ناچار به محدودتر کردن ظرفیت حافظه این کنسول‌ها شدند. در نتیجه این اتفاق هم PS5 و هم XSX هر دو به تنها یک ترابایت حافظه داخلی مجهز هستند.

این مساله در گیمینگ مدرن یک فاجعه به شمار می‌رود؛ خصوصا با در نظر گرفتن این که برخی بازی‌های AAA اکنون حجمی بسیار بیشتر از 100 گیگابایت دارند. به این ترتیب با نصب کردن تنها چند بازی مثل کال آف دیوتی، حافظه کنسول‌های نسل نهمی به‌طور کامل پر خواهد شد. این مشکل بزرگ البته با خرید حافظه‌های SSD اکسترنال به‌طور کامل مرتفع شده و فضای ذخیره‌سازی بسیار بیشتری را در اختیار صاحبان این کنسول‌ها قرار خواهد داد.

دارندگان هر دو کنسول گزینه‌های متعددی در اختیار دارند که می‌توانند با خرید هریک، ظرفیت حافظه داخلی گوشی‌شان را به‌طور قابل ملاحظه‌ای ارتقا دهند. مثلا گیمرهای پلی استیشن 5 می‌توانند حافظه‌های خارجی Corsair MP600 PRO LPX M.2 SSD و Kingston FURY Renegade را تهیه کنند؛ در حالی که گیمرهای ایکس باکس سری ایکس نیز گزینه‌هایی مانند WD_Black C50 Expansion Card و Seagate Storage Expansion Card را پیش رو خواهند داشت.

8BitDo Pro 2

هدیه گیمرها

دسته 8BitDo Pro 2 هم یکی از آن هدیه هایی است که گیمرها بدون شک از آن استقبال خواهند کرد. این دسته‌های فوق‌العاده ظاهری کلاسیک داشته و با پلتفرم‌های مختلف سازگار هستند. طراحی این دسته بیسیم بلوتوث شبیه به کنترلر PlayStation 1 است و کاربری آن چه روی PC و چه پلتفرم‌های موبایل مثل اندروید و iOS بسیار عالی است.

کمپانی سازنده وعده شارژدهی 20 ساعته باتری این دسته را به کاربران داده و شعار اصلی خود را تولید دسته‌هایی باکیفیت با قیمتی پایین‌تر از رقبا عنوان کرده است. با این حال دسته 8BitDo Pro 2 تقریبا تمام آنچه از یک دسته شخص ثالث پریمیوم انتظار می‌رود را به‌صورت تمام و کمال به گیمرها ارائه می‌کند. به‌عنوان مثال، لرزش دسته، امکان تعریف کردن مجدد کلیدها و کلید Back تعریف پذیر که می‌توان با برنامه‌ریزی آن عملکردهای مختلفی را برای آن تعیین کرد از جمله قابلیت‌هایی هستند که این دسته قادر به ارائه آن‌هاست.

در گجت نیوز بخوانید:

بهترین اکسسوری های گیمینگ موبایل برای گوشی های اندرویدی ۲۰۲۳

یکی دیگر از قابلیت‌های بسیار جالب دسته 8BitDo Pro 2 هم سازگاری فوق‌العاده آن با نرم افزار Ultimate است که کاربری آن را چندین پله ارتقا می‌دهد. از طریق این اپلیکیشن می‌توان پروفایل‌های مختلفی برای این دسته تعریف کرد تا بتوان روی تمامی پلتفرم‌ها بهترین عملکرد خروجی را از آن گرفت.‌ علاوه بر این، کلید جدید Profile واقع شده روی دسته هم امکان سوییچ کردن سریع بین پروفایل‌های مختلف بدون نیاز به باز کردن اپلیکیشن همراه را فراهم کرده و از سه پروفایل مختلف پشتیبانی می‌کند.

قابلیت‌هایی که گفته شد، دسته 8BitDo Pro 2 را به یک هدیه ارزشمند در کلکسیون تمامی گیمرها تبدیل می‌کند.

لپ تاپ Lenovo Legion 9i

لپ تاپ لنوو Legion 9i

طبیعتا همه گیمرهای دنیا از کنسول‌های گیمینگ برای بازی کردن استفاده نمی‌کنند. واقعیت حتی این است که بخش عمده‌ای از صنعت ویدیوگیم در دنیا حول کامپیوترهای گیمینگ می‌چرخد.‌ البته کامپیوترها و لپ تاپ های گیمینگ بسیار گران‌قیمت‌تر از کنسول‌های خانگی مثل پلی استیشن 5، ایکس باکس سری ایکس یا نینتندو سوییچ به شمار می‌روند. اما این کامپیوترها قادرند بازی‌ها را با کیفیت‌های بسیار بالایی اجرا کرده و حداکثر عملکرد پردازشی و گرافیکی ممکن را ارائه دهند.‌ در سال‌های اخیر لپ تاپ های گیمینگ به‌واسطه پیشرفت چشمگیر تکنولوژی‌های پردازشی و امکان تعبیه توان فنی فراوان در دستگاه‌هایی بسیار جمع و جورتر به محبوبیت فراوانی رسیده‌اند.

لنوو Legion 9i یکی از این لپ تاپ های گیمینگ فوق‌العاده به شمار می‌رود که یک هدیه شگفت‌انگیز برای گیمرها به شمار می‌رود. این لپ تاپ از پردازنده Core i9-13980HX بهره برده و کارت گرافیک بسیار قدرتمند Nvidia Geforce RTX 4090 را نیز به گیمرها هدیه می‌دهد. علاوه بر این، Legion 9i به حداکثر 32 گیگ رم و دو ترابایت حافظه داخلی هم مجهز است تا اجرای بازی‌ها با کمترین لگ و تاخیر صورت پذیرد. این مشخصات فنی خیال شما را از بابت توانمندی سخت افزاری این لپ تاپ و امکان اجرای جدیدترین بازی‌های روز با بالاترین کیفیت راحت خواهد کرد؛ ضمن این که خنک‌کننده مایع به کار رفته در این دستگاه نیز تضمین‌کننده عملکرد خنک آن در هر شرایط خواهد بود.

البته گمان نکنید چون یک لپ تاپ می‌خرید باید هزینه کمتری بپردازید! این لپ تاپ لنوو قیمتی 3000 دلاری دارد و به هیچ عنوان هدیه‌ای نیست که بسیاری از ما قادر به خریدش باشیم! با این وجود می‌توانید مطمئن باشید که توانایی سخت افزاری این لپ تاپ هزینه هنگفتی که برای خریدش می‌پردازید را توجیه می‌کند.

Meta Quest 3

متا کوئست 3

بازی‌های واقعیت مجازی زمانی قلمرو گیمرهای ثروتمندی بود که هم توانایی خرید هدست‌های VR را داشتند و هم کامپیوترهای بسیار قدرتمندی که قادر به پشتیبانی از محتوای واقعیت مجازی باشند! این مساله البته اکنون در حال تغییر است؛ چرا که هم‌اکنون تقریبا تمامی کمپانی‌های فعال در حوزه تکنولوژی در صدد عرضه هدست‌های VR ارزان قیمت خود هستند تا سهمی از این بازار گسترده به دست آورند. به این اتفاق، پشتیبانی نرم افزاری گسترده از این حوزه و حضور بازی‌سازان و ناشران صاحب نام دنیا را نیز اضافه کنید تا متوجه شوید بازی‌های واقعیت مجازی روز به روز در حال گسترش و پیشرفت هستند!

به این ترتیب اگر واقعا قصد خوشحال کردن یک گیمر را دارید، می‌توانید یک هدست واقعیت مجازی به او هدیه دهید. در میان مدل‌های مختلف هدست‌های موجود در بازار، Meta Quest 3 توانسته بالانس مناسبی بین قیمت، عملکرد و پشتیبانی ایجاد کند؛ به‌طوری که اکنون حدود 500 بازی مختلف با این هدست‌ها قابل تجربه کردن هستند. این محصول در واقع نسل جدید هدست شناخته‌شده Oculus Rift به شمار می‌رود که یکی از نخستین نام‌های سرشناس در حوزه بازی‌های وی آر به شمار می‌رود. بنابراین می‌توانید از بابت پشتیبانی نرم افزاری از متا کوئست 3 مطمئن باشید! البته اگر متا کوئست 3 برایتان زیاد از حد گران محسوب می‌شود، می‌توانید Meta Quest 2 را با قیمتی بسیار مناسب‌تر خریداری کنید.

Backbone One

دسته Backbone One

تا چند سال قبل با شنیدن نام بازی موبایل، بسیاری از ما ناخودآگاه یاد بازی‌هایی چون کندی کراش و امثالهم می‌افتادیم. با این وجود امروزه به لطف پیشرفت‌های شگرفی که در توان پردازشی گوشی‌های موبایل ایجاد شده، این دستگاه‌ها قادر به اجرای بازی‌های فوق‌العاده پیچیده و پرجزئیات هستند. امروز با نگاهی ساده به فروشگاه‌های اپ استور یا گوگل پلی می‌توان عناوینی نظیر GTA: San Andreas را پیدا کرد که با تمامی شکوه و هیبتشان به پلتفرم‌های موبایل آمده‌اند. در عین حال، مشکل بزرگی که پیش روی گیمرهای موبایل است، عادت نداشتن به بازی با صفحه نمایش لمسی است؛ چرا که اکثر بازی‌های پرجزئیات و جدید، اساسا باید با دسته یا ماوس و کیبورد تجربه شوند.

دسته بلوتوثی و بیسیم Backbone One چاره رفع این مشکل برای گیمرهای موبایل است و قادر است به‌راحتی آیفون یا گوشی اندرویدی شما را به یک کنسول دستی شبیه به نینتندو سوییچ تبدیل کند. این دسته به‌جز قابلیت اصلی خود همچنین نقش یک هاب مرکزی برای اجرای بازی‌های موبایل را نیز ایفا کرده و سرویس‌های مختلف مخصوص بازی‌ها را یکجا جمع کرده و در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

این قابلیت البته بر خلاف تصور بسیاری از ما فوق‌العاده کلیدی و مهم است. در حال حاضر سونی سرویسی تحت نام PlayStation Remote Play را به گیمرهای پلی استیشن ارائه می‌کند که از طریق آن می‌توان بازی‌های پلی استیشن 5 را از طریق استریم روی گوشی موبایل تجربه کرد! این قابلیت جذاب به‌طور کامل با آیفون و گوشی‌های اندرویدی سازگار بوده و امکان بازی کردن با کنسول بدون نیاز به دسترسی مستقیم به آن را فراهم می‌کند. اگر فکر می‌کنید طرف مقابل شما به انجام بازی‌های کنسولی روی گوشی موبایلش علاقمند است، مطمئن باشید هدیه‌ای بهتر از Backbone One برای او وجود ندارد!

هدست بیسیم گیمینگ Audeze Maxwell

هدیه گیمرها

هدست‌های گیمینگ همواره در شما بهترین هدیه ها برای گیمرها قرار داشته و این روند را تا امروز نیز ادامه داده‌اند. دلیل استقبال شدید از این هدست‌ها آن است که این دستگاه‌ها جزو ملزومات بازی‌های آنلاین به شمار می‌روند که امروزه جذاب‌ترین و موفق‌ترین نوع بازی‌های ویدیویی هستند. هدست‌های گیمینگ عملا مهم‌ترین وسایل برای افرادی که در بازی‌های آنلاین شرکت می‌کنند به شمار می‌روند؛ چرا که به کمک آن‌ها ضمن شنیدن صدای بازی می‌توان با دیگر گیمرها نیز ارتباط برقرار کرد. علاوه بر این، فناوری‌های صوتی پیشرفته تعبیه شده درون این هدست‌ها باعث می‌شود که کیفیت صدای بازی‌های تک‌نفره بیشتر شود و لذت بازی کردن افزایش پیدا کند. علاوه بر این، در بازی‌های رقابتی هم می‌توان با استفاده از یک هدست دقیق و باکیفیت، محل تولید صدا را بهتر شناسایی کرد و به موفقیت بیشتری رسید.

البته بعد از تصمیم در خصوص این که برای طرف مقابل خود هدست گیمینگ بخرید، چالش شما تازه آغاز می‌شود! تعدد برندهای تولیدکننده هدست‌های بیسیم در بازار به‌حدی بالاست که انتخاب یکی از آن‌ها به هیچ وجه کار ساده‌ای نخواهد بود! یکی از بهترین نمونه‌های هدست‌های بیسیم گیمینگ که اخیرا در دنیا سر و صدای زیادی به پا کرده، هدست بیسیم «آدیزی مکسول» است که فروش فوق‌العاده‌ای را در سال جاری کسب کرده است. این هدست البته اندکی گران‌قیمت است. با این وجود هم با PC به‌طور کامل سازگار است و هم تمامی کنسول‌های خانگی! علاوه بر این، با یک بار شارژ کردن آن به مدت تنها 20 دقیقه می‌توانید حدودا یک روز به‌طور مداوم از آن استفاده کنید.

بررسی‌های انجام شده روی این هدست حاکی از عملکرد فنی خیره‌کننده آن در بخش صدا و همچنین کارکرد عالی سیستم حذف نویز فعال AI محور آن بوده‌اند. ترکیب این دو مورد باعث شده که با یکی از بهترین هدست‌های گیمینگ سال 2023 طرف باشیم!

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*