لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion i9

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion 9i با سیستم کولینگ آبی معرفی شد

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion i9 با پردازنده توانمند Core i9 اینتل، کارت گرافیک 4090 و البته قیمت سرسام آو. ۴.۵۰۰ دلاری معرفی شد.

نسل جدید لپ تاپ‌های گیمینگ سری لژیون کمپانی لنوو در نمایشگاه ایفا ۲۰۲۳ برلین رونمایی شد. لپ تاپ ابرقدرتی که با قیمتی نزدیک به ۴ هزار و ۵۰۰ دلار در پاییز امسال وارد بازار خواهد شد!

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion i9

غول چینی، اولین لپ تاپ ۱۶ اینچی مجهز به پردازنده Core i9 اینتل را رونمایی کرده که به سیستم خنک‌کننده مایع مجهز است. در حالی که اکثر لپ تاپ‌های بازار به فناوری خنک‌کننده هوا مجهز هستند، اما دستگاه‌هایی که به خنک‌کننده با آب و یک پمپ مجهز می‌شوند، حرارت زیر قاب را مقدار خیلی بیشتری دفع می‌کنند. بنابراین برای چنین سیستم توانمندی که مستعد تولید گرمای زیادی است، یک سیستم کولینگ مایع گزینه بسیار جذاب‌تری است.

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب، پوشش کربن فورج است که به قاب لپ تاپ لنوو الگوی منحصر به فردی می‌بخشد. در واقع این قاب کربن جذاب، باعث شده ظاهر لپ تاپ گیمینگ جدید لنوو متفاوت‌تر از تمام محصولات هم رده خود شود.

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion i9

اما چیزی که ما از بودنش لذت می‌بریم، یک نمایشگر Mini LED با نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ است. این نمایشگر ۹۴ درصد کل بدنه را به خودش اختصاص داده است که نه تنها درمیان لپ تاپ‌های گیمینگ، بلکه بین تمام لپ تاپ‌های جهان منحصر به‌فرد است.

مشخصات فنی لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion i9

پردازشگر گرافیکی۱۶ گیگابایتی Nvidia GeForce RTX 4090
پردازندهIntel Core i9-13980HX
حافظه۶۴ گیگابایت DDR5-5600 یا ۳۲ گیگابایت DDR5-6400
فضای ذخیره‌سازیتا ۲ ترابایت PCIe 4.0 NVMe SSD
نمایشگر۱۶ اینچی Mini-LED، رزولوشن ۳۲۰۰ در ۲۰۰۰ پیکسلی، نرخ رفرش ۱۶۵ هرتزی، دالبی ویژن
پورت‌هادو پورت USB-C، دو پورت USB 3.2، دو پورت تاندربولت ۴، پورت HDMI 2.1 و پورت اترنت
باتری۹۹.۹۹ وات ساعت

لپ تاپ گیمینگ لنوو لژیون i9 به پردازنده Intel Core i9-13980HX و کارت گرافیک RTX 4090 اندیویا مجهز است. ضخامت ابن لپ تاپ ۲۲.۷ میلی‌متر و وزن آن هم ۲.۵۶ کیلوگرمی است. سیستم خنک‌کننده این محصول نیز با همکاری شرکت پرآوازه Cooler Master طراحی شده است.

لپ تاپ گیمینگ لنوو Legion i9

در زیر قاب لپ تاپ گیمینگ Lenovo، یک باتری ۹۹ وات ساعتی به‌کار رفته که با یک آداپتور پرسرعت ۳۳۰ واتی شارژ می‌شود. یک شارژر ۱۴۰ واتی USB تایپ C هم همراه این لپ تاپ خواهد بود. در اینجا چیپی به‌نام LA-2 نیز به‌کار رفته که می‌تواند نوار نور رنگی دور لپ تاپ را مدیریت کرده و با محتوای در حال پخش، همگام‌سازی کند.

10 مطلب آخر نمایشگاه ایفا 2023

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*