ساعت هوشمند Withings

شرکت Withings از دو ساعت هوشمند اسکن واچ 2 و اسکن واچ لایت رونمایی کرد

دو ساعت هوشمند اسکن واچ 2 و اسکن واچ لایت Withings در مراسم IFA 2023 رونمایی شدند. مدل ScanWatch 2 گزینه پریمیوم و ScanWatch Light محصولی اقتصادی است.

کمپانی Withings در خلال رویداد IFA 2023 از نسل جدید ساعت های هوشمند خود در دو مدل مختلف رونمایی کرد. هر دو مدل معرفی شده، به‌طور خاص روی سنجش و پایش سلامتی متمرکز بوده و محصولاتی هیبریدی و جذاب به شمار می‌روند.

محصولات جدید Withings عبارتند از اسکن واچ 2 و مدل ارزان‌تر اسکن واچ لایت که هریک عمر باتری 30 روزه ارائه کرده و قادرند سنجه‌هایی مانند ضربان قلب و کیفیت خواب را پایش کرده و اطلاعات دیگری مانند ساعات فعالیت در روز یا تپش قلب در حین ورزش را بسنجند.

علاوه بر این، هر دو ساعت هوشمند جدید Withings برای بانوانی که مایل به پایش وضعیت قاعدگی خود هستند، گزینه‌هایی ایده‌آل به شمار می‌روند.

مدل هوشمندتر ScanWatch 2 از برخی حسگرهای اضافی و ابزارهای پایش کامل وضعیت سلامتی بهره می‌برد. از سوی دیگر، مدل ارزان‌تر ScanWatch Light نیز برخی زرق و برق‌ها و قابلیت‌های حرفه‌ای‌تر را حذف کرده تا در بازه قیمتی مناسب‌تری قرار گیرد.

در ادامه نگاهی کوتاه خواهیم داشت به مشخصات هریک از این دو ساعت هوشمند Withings و قابلیت‌های هریک را به‌طور خلاصه بررسی خواهیم کرد.

ساعت هوشمند Withings ScanWatch 2؛ حرفه‌ای و پرامکانات

اسکن واچ 2 همان‌طور که اشاره شد، محصول پرچمدار Withings در سال 2023 است که قصد دارد با ارائه امکانات کامل به کاربران، امکان پایش تمامی سنجه‌های ممکن، از کیفیت خواب گرفته تا سلامت قلبی و عروقی را در اختیار کاربران قرار دهد.

نسل دوم اسکن واچ، دقیقا همانند نسل اول که در سال 2020 روانه بازار شد، قادر به گرفتن نوار قلب بوده و ضمن تشخیص فیبریلاسیون دهلیزی، میزان اکسیژن خون کاربر را نیز می‌سمجد. البته مدل جدید، از قابلیت‌های نرم افزاری پیشرفته‌تر و حسگرهای جدیدی بهره می‌برد که باعث دستیابی به اطلاعات دقیق‌تر خواهد شد.

همانند بسیاری ساعت های هوشمند پریمیوم بازار، Withings امکان سنجش دمای سطح پوست را هم در ساعت هوشمند جدیدش تعبیه کرده. بنابراین کاربران می‌توانند به‌طور پیوسته با پایش نوسانات دمای سطح پوست به‌طور دائمی، زودتر از احتمال بیمار شدن آگاه شده و اقدامات پیشگیرانه را انجام دهند.

این کمپانی همچنین از تکنولوژی جدیدی تحت نام TempTech 24/7 هم رونمایی کرده که از حسگرهایی برای پایش دمای سطح پوست و محیط اطراف استفاده می‌کند.

ساعت هوشمند اسکن واچ 2 همچنین به‌طور خودکار قادر به شناسایی و پایش بیش از چهل فعالیت ورزشی است و از طریق اپلیکیشن مخصوص Withings قادر است برخی پارامترهای مربوط به سلامت فیزیکی بانوان را نیز با دقت بالا پایش کند.

با وجود اضافه شدن حسگرها و قابلیت‌های جدید به نسل دوم ساعت‌های هوشمند اسکن واچ 2، این باتری همچنان قادر به ارائه عمر باتری 30 روزه است و عملکردی خیره‌کننده را ارائه می‌کند. این مساله، بیش از هرچیز به لطف بهبودهای چشمگیر نرم افزاری در طراحی سیستم عامل HealthSense OS حاصل شده است.

ساعت هوشمند اسکن واچ لایت

در کنار ساعت هوشمند هیبریدی اسکن واچ 2، کمپانی Withings همچنین از ScanWatch Light هم رونمایی کرده که قیمت مناسب‌تری داشته و البته قابلیت‌ها و امکانات محدودتری دارد.

البته سنجش مشخصات پایه مانند ضربان قلب، فعالیت‌های روزمره و کیفیت خواب به‌طور کامل توسط این ساعت هم پشتیبانی می‌شود. علاوه بر این، ساعت هیبریدی اقتصادی Withings همچنین قادر به ثبت بسیاری اطلاعات مربوط به چرخه قاعدگی بانوان و تخمین سنجه‌های مرتبط با آن است.

با این وجود، مدل ارزان‌تر از ساعت‌های Withings از حسگر اندازه‌گیری دمای سطح پوست، امکان ذخیره‌سازی نوار قلب، ضربان قلب نامنظم، سطح اکسیژن خون و تخمین افزایش ارتفاع بی‌بهره خواهد بود.

از سوی دیگر، با وجود این که ScanWatch Light هم از جنس بدنه و بند مشابه با مدل گران‌تر تشکیل شده، به‌جای لایه محافظ ضدخش یاقوت، از لایه گوریلا گلس بهره می‌برد.

قیمت ساعت های هوشمند جدید Withings چقدر است؟

هر دو ساعت هوشمند اسکن واچ 2 و اسکن واچ لایت هم‌اکنون از وبسایت withings.com قابل سفارش دادن خواهند بود و در ماه اکتبر 2023 روانه بازار خواهند شد.

نمونه گران‌تر، در دو مدل مختلف با اندازه‌های 38 و 42 میلیمتر روانه بازار می‌شود؛ در حالی که اسکن واچ لایت تنها در یک اندازه (37 میلیمتر) به بازار عرضه خواهد شد.

در حال حاضر، ScanWatch 2 در ترکیب رنگ خاکستری/مشکی برای مدل 42 میلیمتری و در مدل‌های نقره‌ای/سفید، نقره‌ای/مشکی و رزگلد/قهوه‌ای برای مدل 38 میلیمتری به بازار عرضه خواهند شد.

از سوی دیگر، رنگ‌بندی مدل ScanWatch Light هم از میان ترکیب‌های نقره‌ای/مشکی، نقره‌ای/سفید و رزگلد/قهوه‌ای قابل انتخاب خواهد بود.

10 مطلب آخر نمایشگاه ایفا 2023