کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go معرفی شد

غول فناوری چینی در نمایشگاه ایفا 2023 از کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go رونمایی کرد که اولین کنسول بازی قابل حمل

ویندوزی این شرکت محسوب می‌شود.

لنوو با معرفی کنسول گیمینگ دستی جدید خود، طراحی کنسول بازی دستی ROG Ally ایسوس را هدف قرار داده و کنسولی شبیه به آن با نام Legion Go را در ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد کرد. به نظر می‌رسد این کنسول برای رقابت با Steam Deck توسعه یافته باشد.

این کنسول گیمینگ 699 دلاری دارای صفحه نمایش لمسی، پد لمسی و کنترلرهای قابل جابجایی است. کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go از صفحه نمایش 8.8 اینچی QHD Plus، پردازنده AMD Ryzen Z1 Extreme و باتری 49.2 وات ساعتی بهره می‌برد. باتری این محصول خارق‌العاده بزرگتر از باتری‌های ROG Ally و Steam Deck است.

هر آنچه از طراحی و ویژگی‌های این محصول جدید می‌دانیم

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go

در حالی که هنگام بحث در مورد این کنسول دستی «Steam Deck Valve» اولین محصولی است که در ذهن تداعی می‌شود، اما Legion Go بیشتر ترکیبی از نینتندو سوییچ و ROG Ally ایسوس است. در واقع محصول جدید لنوو از نظر طراحی شبیه کنسول گیمینگ دستی ROG Ally به نظر می‌رسد و از نظر قابلیت‌های خاص مانند کنترلرهای قابل جابجایی به نینتندو سوییچ شباهت دارد.

با مدل‌هایی که قیمت آنها از 699 دلار شروع می‌شود، کنسول Ally به وضوح همان چیزی است که لنوو سعی دارد از نظر قیمت با آن مطابقت داشته باشد. این محصول همچنین مانند Ally ویندوز قدیمی را اجرا می‌کند و کنترل‌های بیشتری دارد که برای عملکرد آن سیستم طراحی شده‌اند.

با کنترلرهای متصل، کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go حدود نیم پوند سنگین‌تر از ROG Ally و کمی سنگین‌تر از Steam Deck است و هنگامی که دستگاه را در دست بگیرید تفاوت واضحی را احساس خواهید کرد.

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go

با اینکه این محصول جدید نسبت به مدل‌های ذکر شده سنگین‌تر است، اما این سنگینی جزئی تأثیر خاصی بر تجربه بازی ندارد. به هر حال این سنگینی چیزی است که برخی از مشتریان از آن ناراضی خواهند بود، به ویژه کاربرانی که به‌دنبال کنسولی سبک برای سفر هستند.

قاب این محصول این نیز حجیم‌تر از کنسول نیتندو سوییچ است که دلیل آن می‌تواند باتری موجود در این کنسول بازی دستی باشد. ایسوس روی کاهش اندازه و وزن Ally تمرکز زیادی داشت و در نتیجه باتری کوچکتری نسبت به Go دارد. اما می‌توان پیش‌بینی کرد که بسیاری از افراد ممکن است طول عمر بیشتر باتری را به راحتی در حمل و نقل ترجیح دهند؛ مخصوصاً با توجه به نارضایتی بسیاری از منتقدان از عمر باتری کنسول بازی دستی Ally.

نمایندگان لنوو تخمین عمر باتری را در رویداد ارائه نکردند و تنها گفتند که زمان کافی برای آزمایش آن نبوده است، اما اطمینان دادند که یک مورد را قبل از عرضه در ماه اکتبر آزمایش خواهند کرد.

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go

از دیگر مشخصات کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go می‌توان به صفحه نمایشی با رزولوشن 2560 در 1600، حداکثر روشنایی 500 نیت و نرخ رفرش 144 هرتز اشاره کرد. صفحه نمایش این دستگاه از سایر کنسول‌های دستی معرفی شده بزرگتر است. شما با خرید این محصول، 16 گیگابایت رم LPDDR5X و حداکثر 1 ترابایت فضای ذخیره سازی خواهید داشت.

کنترلرهای این دستگاه لنوو Legion TrueStrike نام دارند و از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار هستند. برای مثال روی لبه سمت راست آن یک غلطک ماوس وجود دارد. پورت‌های این دستگاه شامل یک جک 3.5 میلی‌متری هدفون، دو درگاه USB-C که در بالا و پایین آن قرار دارند (با پشتیبانی از فناوری‌های Power Delivery 3.0 و DisplayPort 1.4) و یک اسلات کارت microSD می‌شود.

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go در پشت قاب خود یک پایه نگهدارنده دارد که روی آن لوگو LEGION حک شده است. کنترلرهای جداشدنی از ویژگی‌های نمادین این دستگاه هستند که به Joy-Cons با فناوری پیشرفته شباهت دارند و شامل جوی استیک‌های دقیق افکت هال هستند. شما می‌توانید مانند ROG Ally و Steam Deck این دستگاه را به مانیتور یا تلویزیون وصل کنید. کنترلرها نیز از طریق بلوتوث به کنسول دستی متصل می‌شوند.

نتایج بررسی محصول توسط داوران

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go

تیم بررسی چند بازی بارگذاری شده را امتحان کردند: PowerWash Simulator، Quake II، Evil West و A Short Hike از جمله عناوین منتخب بودند که به‌طور پیش فرض با 15 وات کار می‌کردند. لنوو در بخش نمایشی تاکید کرد که لژیونی که تست شد شکل نهایی محصول نیست و یک سری تغییرات تا زمان عرضه در آن اعمال خواهد شد.

براساس گزارش‌ها، تجربه بازی داوران با این کنسول در بیشتر موارد خوب بود و در چندین مورد اجرای بازی‌ها به مشکل برخورد. نکته قابل توجه که می‌توان به عنوان مزیت در نظر گرفت صفحه نمایش 8.8 اینچی کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go بود که بزرگتر از صفحه نمایش 7 اینچی سوییچ است.

داوران اعلام کردند که کنترلرها دقیقاً در پایه کوچک همراه مدل قرار می‌گیرند و فشار دادن دکمه‌ها راحت‌ است. کنترل‌ها در سراسر عناوین مختلفی که امتحان شدند پاسخگو بودند و خود گیم‌پلی بدون هنگ و روان بود.

بیشتر بخوانید:

پرفروش ترین کنسول های بازی تاریخ

با این حال، بسیاری از بازی‌هایی که امتحان شدند یک مشکل مشترک داشتند و گویی روی دستی اجرا نمی‌شدند. در چندین بازی، به بررسی‌کننده گفته شد که Escape را فشار دهد، درحال که این کلید در دستی Legion Go وجود ندارد.

یکی از نمایندگان لنوو در پاسخگویی به این مشکل گفت کلید مورد نظر در واقع کلید B است. یکی از بازی‌ها نیز مدام می‌گفت B0 را فشار دهید که نوعی کلید جوی استیک است. این اتفاق هم زمانی که کنترلرها متصل بودند و هم زمانی که در حالت جوی استیک قرار داشتند اتفاق افتاد.

نیازی به گفتن نیست که این یک مشکل بزرگ است و بازی‌ها نباید به افراد بگویند که کلیدهای نادرست را برای تجربه‌ی یک حالت بازی فشار دهند یا کلیدهایی را انتخاب کنند که در دستگاه آنها وجود ندارد. البته می‌توانید برای رفع برخی از این مشکلات فقط یک ماوس و صفحه کلید را وصل کنید، اما اگر دفعات زیادی نیاز به این کار داشته باشید، احتمالاً ارزشش را دارد که با پرداخت مبلغی بیشتر یک لپ‌تاپ گیمینگ برای خود تهیه کنید.

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go

برخی از بازی‌هایی که امتحان شدند به نظر می‌رسید که روی رایانه شخصی با ماوس و کیبورد اجرا می‌شوند. اما شایان ذکر است که این دستگاه نسخه‌ای از ویندوز را با سیستم حرکات خاصی که برای یک دستگاه بازی دستی بهینه شده است اجرا نمی‌کند و فقط توانایی اجرای یک سیستم عامل معمولی قدیمی را دارد.

هنگام کار با کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go فقط از شما انتظار می‌رود رابط کاربری قدیمی ویندوز را با صفحه لمسی هدایت کنید. داوران با انجام این کار در طول نسخه نمایشی خود مشکلی نداشتند، اما زمانی که جوی استیک‌های کاربردی در دسترس قرار داشتند، انجام حرکات روی یک ترک پد کوچک کمی سخت می‌شد.

این مانعی است که تقریباً همه دستگاه‌های ویندوز در این دسته باید بر آن غلبه کنند. بزرگ‌ترین مشکل رقبای Steam Deck این است که ویندوز را اجرا می‌کنند، چراکه ویندوز به طور جدی برای کنسول‌های بازی دستی بهینه‌سازی نشده است و حتی اگر دست در دست مایکروسافت کار کنید، انجام این کار سخت خواهد بود.

به عنوان مثال، ایسوس که رقیب لنوو محسوب می‌شود در طول توسعه ROG Allly با مایکروسافت همکاری نزدیکی داشت تا رابط کاربری ویندوز را با فاکتور کوچک‌تر تنظیم کند و کنترل‌های متمایز را برای استفاده دسکتاپ ایجاد کند. علی‌رغم همه این‌ها، کنترل‌های Ally هنوز برخی از مشکلات را با حساسیت، دقت و اتصالات نشان می‌دهند.

در مقابل، مایکروسافت به هیچ وجه در توسعه Legion Go دخالتی نداشته است. بنابراین می‌توان تصور کرد که ممکن است هنگام راه‌اندازی این دستگاه مشکلاتی مشاهده شود. بسیاری از قابلیت‌های این دستگاه به این بستگی دارد که آیا لنوو می‌تواند گجت خود را با ویندوز سازگار کند یا خیر. با اطمینان می‌توان گفت که این کار آسانی نیست، اما این درجه از سازگاری می‌تواند یک تجربه بازی خوب را برای کاربران به ارمغان بیاورد یا تمام انتظارات کاربران را نابود کند.

10 مطلب آخر نمایشگاه ایفا 2023

” target=”blank” ][/button]

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*