نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

اگر اخبار نمایشگاه IFA 2023 را از دست داده‌اید نگران نباشید. چرا که در اینجا نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023 به شما معرفی می‌کنیم.

امسال نمایشگاه ایفا خیلی جذاب بود. در نود و نهمین دوره این کنفرانس، برلین میزبان فناوری‌هایی بود که خبر از آینده‌ای روشن می‌دهند. خوشبختانه گجت‌هایی که در این رویداد جهانی معرفی شدند، فقط ابزارهای فانتزی نیستند، بلکه می‌توانند برای جامعه و در طول زندگی انسان نیز کارایی داشته باشند.

جالب توجه‌ترین گجت های نمایشگاه ایفا 2023

اگر اخبار تکنولوژی را دنبال می‌کنید، احتمالا در جریان هستید که گجت نیوز این رویداد جهانی را هر ساله تحت پوشش خبری خودش قرار می‌دهد. اما اگر کنفرانس امسال ایفا را از دست داده‌اید، نگران نباشید. ما در اینجا فهرستی از نوآورانه‌ترین معرفی شده در IFA 2023 برلین را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با آن‌ها بیشتر آشنا شوید. در ادامه همراه ما باشید.

گوشی تاشو آنر مجیک V2

گوشی تاشو آنر مجیک V2

جالب‌ترین دیوایسی که آنر در هفته گذشته رونمایی کرد، گوشی تاشو آنر مجیک V2 است که می‌خواهد با محصولات تاشو بزرگانی مثل سامسونگ و گوگل رقابت کند. این دیوایس نه تنها از امکانات و سخت افزار بسیار خوبی برخوردار است، بلکه طراحی دلپذیری هم دارد.

وقتی این گوشی را در دست می‌گیرید، طراحی آن از شما دلربایی می‌کند. البته شاید به جذابیت گوشی مفهومی آنر V Purse نباشد، اما اگر به موبایلی احتیاج ندارید که به کیف رودوشی تبدیل شود، این گوشی تاشو گزینه مناسبی برای شماست.

آنر با این محصول نشان داده که پیشرفت قابل توجهی در تولید و طراحی گوشی‌های تاشو داشته است. علیرغم اینکه از دو نمایشگر بزرگ با نسبت ابعاد تصویر به بدنه بیش از 90 درصدی استفاده می‌کند، آن به‌هیچ عنوان شکننده به‌نظر نمی‌رسد. هر دو نمایشگر از فناوری 120 هرتزی LTPO برخوردارند و از قلم هوشمند Honor Magic-Pen نیز پشتیبانی می‌کنند.

گوشی Fairphone 5 با گارانتی و دریافت آپدیت 10 ساله

گوشی ماژولار Fairphone 5

چندین سال است که شرکت Fairphone تلاش می‌کند انتظارات مشتریان از گوشی‌های هوشمند را تغییر دهد. آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که دیگر نیازی به تعویض گوشی هر دو سال یک بار نباشد. شرکت هلندی قاب گوشی‌هایش را به‌گونه‌ای می‌سازد که برای مدت زمان طولانی‌تری دوام بیاورد. اکنون آن‌ها با گوشی Fairphone 5 گام بلندی را به‌سوی هدف خود برداشته‌اند.

بیشتر بخوانید:

گوشی Fairphone 5 با تضمین 10 سال پشتیبانی نرم افزاری معرفی شد

گوشی فیرفون 5، پنج سال گارانتی دارد و تا پنج سال هم آپدیت‌های اندرویدی را دریافت خواهند کرد. خود این دیوایس هم به‌صورت پیش‌فرض با اندروید 13 عرضه می‌شود. همه این‌ها یعنی شما می‌توانید تا سال 2031 آپدیت‌ها را روی گوشی خود دریافت کنید. کل این دستگاه با قطعات ماژولار ساخته شده تا کاربران بتوانند بدون نیاز به مراجعه به تعمیرگاه خودشان قطعات اصلی دیوایس خود مثل نمایشگر، باتری و دوربین را تعویض کنند.

دوربین امنیتی Philips Hue Secure

نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

فیلیپس محصول جدیدی را به سبد محصولات سری Hue Secure خودش اضافه کرد. این یک دوربین امنیتی به‌نام Hue Secure است که می‌توانید از آن در محیط‌های بیرونی استفاده کرده و مصرف برق آن هم از چراغ‌های شرکت فیلیپس تامین شود.

این دوربین از پردازنده درون سیستمی بهره می‌برد و به‌لطف آن انتقال داده‌ها کاملا به‌صورت رمزگذاری شده پایان-به-پایان انجام می‌شود. کنترل کامل این دوربین نیز از طریق نصب اپلیکیشنی روی گوشی‌های هوشمند شما امکان‌پذیر است.

ربات جاروبرقی Switchbot S10

نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

نوآورانه‌ترین گجت های نمایشگاه ایفا 2023

جاروبرقی رباتیک سوئیچ بات اس 10 خیلی شبیه به رقبای خودش است. این محصول، یک ربات جاروبرقی دیسکی است که شاید شبیه دیگر محصولات بازار باشد، اما یکی از تفاوت‌های بزرگ آن قابلیت اتصال به لوله کشی منزل شما است.

بنابراین به‌جای اینکه پر کردن و تمیز کردن پمپ آب جاروبرقی شما را کلافه کند، فقط کافیست آن را به داک مخصوص متصل کنید تا به‌صورت خودکار از آب لوله‌کشی منزل شما پر شود. دستگاه آب را از داک دریافت می‌کند و سپس آن را با استفاده از سیستمی به‌نام SwitchBot Humidifier 2 به بخار تبدیل می‌کند.

کنسول بازی دستی لنوو Legion Go

کنسول بازی دستی لنوو لژیون گو

لنوو کنسول بازی جدیدی به‌نام لنوو لژیون گو را رونمایی کرده است. شاید در نخستین نگاه متوجه شباهت آن با کنسول‌های دستی استیم دک و نینتندو سوئیچ شوید. اما تفاوت‌هایی بین آن‌ها وجود دارد. این یک کنسول کاملا ویندوزی با دسته‌های جداشدنی و یک پایه نگهدارنده است. یک پد لمسی، دو جوی استیک، کنترل‌های جهتی و دکمه‌های شانه‌ای روی این دسته‌ها تعبیه شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

کنسول گیمینگ دستی لنوو Legion Go معرفی شد

پد لمسی روی کنترلر سمت راست آن هم می‌تواند در مواقع لزوم به یک ماوس لیزری تبدیل شود تا به‌واسطه آن بتوانید در محیط ویندوز پیمایش کنید.

ساعت هوشمند Withings Scanwatch 2

نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

هر زمانی که کمپانی Withings از یک ساعت هوشمند جدید رونمایی می‌کند، چیز جدیدی برای ارائه دارد. روی ساعت هوشمند جدید Withings Scanwatch 2 این شرکت خبری از آن نمایشگر لذت‌بخش، شفاف و رنگارنگی که در دیگر ساعت‌های هوشمند تعبیه شده نیست. این دیوایس بیشتر شبیه به یک ساعت آنالوگ خواهد بود که فقط یک نمایشگر کوچک در داخل صفحه بزرگ آن تعبیه شده است. سازنده این دستگاه را برای کاربرانی ساخته که شیفته ساعت‌های آنالوگ هستند و می‌خواهند در کنار آن از امکانات هوشمند پیشرفته نیز استفاده کنند.

حضور همین نمایشگر کوچک باعث عمر باتری بسیار طولانی‌تری نسبت به دیگر اسمارت‌واچ‌های رایج بازار شده است. شاید جذاب‌ترین ویژگی این گجت پوشیدنی، نظارت 24 ساعته روی دمای بدن کاربران باشد.

ماشین برش Cricut Joy Xtra

نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

دستگاه Cricut Joy Xtra نه بزرگ‌ترین و نه کوچک‌ترین ماشین برش جهان است. پس چه چیزی باعث شده در فهرست نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023 جای بگیرد؟ در واقع این دستگاه می‌تواند بادقت‌ترین ماشین برش بازار لقب بگیرد که دقیق‌تر از هر دستگاه دیگری عمل می‌کند. شما با استفاده از این ماشین می‌توانید بیش از 50 مواد مختلف را برش بزنید. همچنین توانایی برش دور تصاویر چاپ شده توسط چاپگرهای جوهرافشان را هم دارد.

ابعاد این ماشین برش هم به‌قدری مناسب هست که بتوانید بدون دردسر آن را با خود حمل کنید. شما با این دستگاه می‌توانید برچسب‌های جذابی را ایجاد کرده و در هر کجا استفاده کنید.

پروژکتور Xgimi Horizon Ultra

پروژکتور شیک Xgimi Horizon Ultra

پروژکتور Xgimi Horizon Ultra محصولی شیک با طراحی زیبا است. معمولا پروژکتورهای پرقدرت، طراحی خیلی جالبی ندارند. زیرا تمام تمرکز آن‌ها روی پخش باکیفیت محتوا است.

اما این پروژکتور تازه رونمایی شده علاوه بر اینکه قادر به پخش محتوای Dolby Vision با رزولوشن 4K است، طراحی بسیار دلنشینی هم دارد. سیستم کادربندی خودکار ISA 3.0 در این دیوایس از به‌هم ریختگی کادر نمایش جلوگیری می‌کند. کاملا خودکار بودن این ویژگی، باعث جذابیت بسیار بالای آن شده و دردسر تنظیم دستی کادر را از بین می‌برد.

ویژگی بسیار خوب دیگر این پروژکتور، حساسیت کم آن به نور است. به‌طوری که حتی اگر در یک اتاق روشن هم بخواهید از آن استفاده کنید، تصویر واضحی را روی پرده یا یک دیوار سفید به‌نمایش درخواهد آورد.

مانیتور سه‌بعدی لنوو ThinkVision 27

مانیتور سه بعدی لنوو

یکی از نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023 مانیتوری با برند چینی لنوو بود. مانیتور لنوو تینک ویژن 27 3D می‌تواند یک عکس یا ویدیوی سه‌بعدی را بدون نیاز به هرگونه لوازم جانبی (مثل عینک سه‌بعدی) پخش کند. فناوری ردیابی چشم تعبیه شده در داخل پنل نمایشگر این امکان را به‌وجود میاورد.

علاوه بر این، مانیتور لنوو می‌تواند در پخش محتوای دو بعدی نیز عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و محتوا را با وضوح بالا به‌نمایش بگذارد. ما پیش از این نیز مانیتورهای سه‌بعدی دیگری را دیدیم که تلاش کردند راهی به‌بازار پیدا کنند، اما موفق نبودند. آیا لنوو می‌تواند با محصول جدید خودش این اتفاق را رقم بزند؟

ایرباد بی‌سیم جبرا Elite 8 Active

نوآورانه‌ترین گجت های معرفی شده در نمایشگاه ایفا 2023

جبرا مدعی شده که ایرباد بی‌سیم جبرا Elite 8 Active، مقاوم‌ترین ایرباد دنیا است. آزمون Force Technology هم می‌تواند همین را اثبات کند. این محصول موفق شده از آزمون مذکور، بالاترین امتیاز ممکن را از بین تمام هندزفری‌های موجود در بازار کسب کند. بنابراین اگر برای تمرینات ورزشی یا دوچرخه‌سواری به‌دنبال خرید یک جفت هندزفری بی‌سیم مستحکم هستید، می‌توانید روی این محصول حساب ویژه‌ای باز کنید.

پاسخ بدهید

وارد کردن نام و ایمیل اجباری است | در سایت ثبت نام کنید یا وارد شوید و بدون وارد کردن مشخصات نظر خود را ثبت کنید *

*